• Pmc85

Vi som försöker bli gravida 2017

Vi är inne på försök nummer två med barn nummer ett och hoppar gärna på denna tråden :)

Bim 8/3 så närmar sig och hoppas på plus såklart!

Är ju första barnet så testar mig fram, kör ägglossningstest men inget som visat de dagar jag testat...

slutade med mina piller vid årsskiftet.

Kul o följas åt!

• Pmc85

Vi är inne på försök nummer två med barn nummer ett och hoppar gärna på denna tråden :)

Bim 8/3 så närmar sig och hoppas på plus såklart!

Är ju första barnet så testar mig fram, kör ägglossningstest men inget som visat de dagar jag testat...

slutade med mina piller vid årsskiftet.

Kul o följas åt!

• Pmc85
    Cykeltjejen skrev 2017-03-03 16:04:16 följande:

Jag och min sambo har precis börjat försöka få vårt första barn. Slutade med p-piller i början av februari, hade mens 4-8feb. Jag har inte kört några ÄL test men hade flytningar som stämmer in på ÄL 13-14 feb samt molnvärk m.m. hade sex 12e feb och 15onde om jag inte minns fel. Inte haft så stor koll om jag ska vara ärlig utan det är först nu jag börjat intressera mig ???? Men om man räknar mens 14 dagar efter ÄL så borde jag vara BIM+3 nu. Ingen mens ännu.

Men om du är Bim +3 blir du inte nyfiken på att testa? :D
  • Pmc85
    Sassa4 skrev 2017-03-03 16:50:48 följande:

Jag blev gravid förra året i september men fick tyvärr missfall i november. Sen dess har vi försökt bli gravida igen men det har inte tagit sig än =/

Idag har min mens tagit slut så nu börjas det om igen. Vill bli gravid NU! :)

Beklagar :(

Ja samma här, nu så snabbt som möjligt :D
  • Pmc85
    Cykeltjejen skrev 2017-03-03 18:02:50 följande:

Jo men jag sitter i en buss påväg till Sälen och ska köra Vasaloppet på söndag. Så tänkte vänta med test tills på måndag när jag är hemma igen :):)

Ja men det förstår jag då!

Lycka till på loppet! :)
  • Pmc85
    Simone skrev 2017-03-03 23:06:58 följande:

Slutade med minipiller för en vecka sedan. Har en dotter på 1,5 år. Vill bli gravid nuuuu

Förstår dig! Slutade i årsskiftet och känner att det gått en hel evighet ;)

Vet ju att snittet är längre men har man tur i va snabbare kanske :D
  • Pmc85
    AniCase skrev 2017-03-05 08:33:33 följande:

Vad kul att vi är så många ????

Själv slutade jag i augusti med p-piller men vi har inte försökt jättemycket utan det är mest att vi velat att kroppen ska återhämta sig lite efter så många år med piller och känns som nu de senaste 3 månaderna har jag fått alla möjliga konstig biverkningar typ som ömma bröst innan mens,illamående,yrsel med blodtrycksfall osv????

Själv har jag införskaffat en clearblue fertilitetsmonitor advance för att säkerhetsställa min äl ????

Vad kör ni för taktiker?????

Jag anar att min kropp med vill återhämta sig efter många år med p-piller. Man får ge de tid :)

Jag har teststickor från graviditetskollen.se och kör appar för att följa min cykel med symptom o så :)
  • Pmc85
    Simone skrev 2017-03-05 20:29:48 följande:

Endast en vecka utan minipiller men har alla symtom man kan ha. Haha kroppen kan verkligen spela en ett spratt!

Har de senaste dagarna börjat känns nervositet över barn nummer två. Hur kommer det bli? Kommer den här bebisen bli lika lugn som min dotter? Hur ska min dotter reagera på att det kommer en bebis som mamma och pappa spenderar mycket tid med? Det kommer ju såklart gå jättebra, men lite orolig är man. Hur känns det för er som planerar första barnet? :D

Spännande! Mycket funderingar och planering kan jag tänka :)

Att planera första känns spännande, skrämmande men samtidigt så rätt! Allt på en gång :) har längtat många år efter att träffa rätt man att vilja dela mitt liv med och lyckan att då få ett barn tillsammans. Vi längtar väldigt :)
  • Pmc85
    Dansar89 skrev 2017-03-07 14:48:42 följande:

Jag va precis inne på FLO, men hittar inte vart man lägger in tempen?

Man får lägga till andra parametrar längst ner under de andra sakerna man fyller i. Välj den för Temp :)
  • Pmc85

Trodde mensen skulle komma i söndags då jag testade negativt med CB för tidigt och sen fick ljusrosa på papper senare under dagen. Det va dag 27 i cykeln, har inte alls regelbundna så ingen riktigt bra koll. Är på cd 31 idag... inte ett spår av mensen efter i söndags. Antar jag borde testa mig igen, men känslan av ett negativt test känns så jobbigt :(

Någon annan som varit med om detta?

En liten gnutta hopp har ju tänts :)

Har inget kommit till lördag tar jag nytt testa tidigt av CB, de reagerar väl på 10 ist för 25 som dom andra om jag minns rätt :)

• Pmc85
    Hannasviktigaresa skrev 2017-03-09 09:45:04 följande:

Håller tummarna för dig!

Jag har 5 dagar kvar till bim, och tiden går sååå långsamt.. Vill testa Nu ju :D

Tack snälla!

Förstår dig, man är ju så ivrig :)

Skulle mensen komma får man ladda om för en ny evig väntan men hoppet är ju det sista dom överger en ;)

Håller tummarna för dig!!
Svar på tråden Vi som försöker bli gravida 2017