Vi som försöker bli gravida 2017
Slutade med minipiller för en vecka sedan. Har en dotter på 1,5 år. Vill bli gravid nuuuu
Slutade med minipiller för en vecka sedan. Har en dotter på 1,5 år. Vill bli gravid nuuuu
Endast en vecka utan minipiller men har alla symtom man kan ha. Haha kroppen kan verkligen spela en ett spratt!
Har de senaste dagarna börjat känns nervositet över barn nummer två. Hur kommer det bli? Kommer den här bebisen bli lika lugn som min dotter? Hur ska min dotter reagera på att det kommer en bebis som mamma och pappa spenderar mycket tid med? Det kommer ju såklart gå jättebra, men lite orolig är man. Hur känns det för er som planerar första barnet? :D
Det känns väldigt spännande och kul att planera första barnet. Det blir ju lite skillnad, du måste ju tänkta på det första barnet, planera barnvakt vid förlossningen, kanske fixa större vagn, möblera om i huset och massa annat! När det gäller första barnet har man ju inte jättemycket förväntningar, iaf inte jag. Jag planerar och funderar över alla vardagsbitar också, men lite får man ju ta det som det kommer :)
Tack för alla svar :)
Jag är nu inne på dag 6 efter pillerstoppet och har fortfarande inte fått mens. Känns märkligt då jag alltid annars fått en blödning några dagar senare om jag missat ett-två piller. Men jag antar att det kan dröja ändå.
Alla är vi ivriga och jag kommer ihåg känslan av att några dagar känns som en evighet :)
Simone,
Jag har haft en del flytningar efter att jag slutade med pillren. Har du haft det?
Vad säger ni andra? Hade ni vita/vattniga flytningar efter pillerstoppet? Är det vanligt, vad beror det på?
Jag har inte haft några flytningar alls under tiden jag åt minipiller. Är det kroppen som återställer sig kanske?
Aldrig varit såhär glad över att få mens!! 14 dagar efter att ha slutat med minipiller så kom den. Känns bra att kroppen kom igång snabbt, hört och läst om dom som fått vänta en evighet innan mensen kom tillbaka :) stort grattis till er som plussat
I måndags blödde jag när jag vaknade, såpass mycket att jag behövde tampong, vid lunch så var blödningen helt borta nu. Kan det ha varit mens eller var det vara någon liten blödning efter pillerstoppet?
Hur går det för alla? :)
Åh vad spännande jooosen! Håller tummarna för dig :)
IsabelH- vad tråkigt om hon sagt fel och att det kan vara därför du inte fått någon mens ännu...
Jag har inte heller fått någon mens, dock så va det lite blod, mer som strimmor när jag torkade mig för tre dagar sen. Exakt så jag fock med mitt förra barn, kanske kan vara nidblödning. Ska testa mig efter helgen, om jag nu kan vänta haha
Spännande!! Kanske nidis då! Hur gammal är du? Hur många försök? Orkar inte gå bak i tråden haha