Inlägg från: Hannasviktigaresa |Visa alla inlägg
  • Hannasviktigaresa

Vi som försöker bli gravida 2017

Hej! Hoppar gärna också med här! Är ny på forumet men har försökt bli gravida i några månader nu, är beredda på att det kan ta några försök innan man får det där pluset. Jag tog ÄL-test som visade positivt och vi hade sex flera gånger den veckan. Jag har stängt av min ivriga skanner efter symptom efter att jag blev så besviken första gången vi försökte.

Men nu är bim om 8 dagar, och jag har sedan ägglossningen kännt mig helt annorlunda (även om jag vet att det är omöjligt att känna så tidigt så har det inte gått att ignorera). Jag har väldigt regelbunden mens, och när jag går tillbaka i min app så har jag inte mått så här någon av de andra månaderna.. 1. Jag har blivit extremt trött, och kan somna när som helst på dagen. 2. Jag har fått tydliga blodådror runt brösten, och vita prickar på vårtgårdarna. 3. Metallsmak i munnen på kvällarna. 4. Mjölkiga flytningar senaste dagarna(som jag aldrig brukar ha). Magen är väldigt svullen och det värker lite lite i livmodertappen, vilket det inte heller brukar göra. Nu vill jag bara att dagarna ska gå så att jag kan testa!

• Hannasviktigaresa

Jag kan passa på att tipsa om appen FLO där man kan fylla i hur man mår, temp, flytningar, när mensen kommer och när man haft samlag. Som en kalender för barnfabriken helt enkelt! Har hjälpt mig väldigt mycket att hålla koll på om vi haft sex tillräckligt, hur många dagar det är kvar till bim, när det är dags för ägglossningstest och även gå tillbaka och se hur man mådde tidigare menscykeln. Tips!

• Hannasviktigaresa
    Pmc85 skrev 2017-03-09 07:30:13 följande:

Trodde mensen skulle komma i söndags då jag testade negativt med CB för tidigt och sen fick ljusrosa på papper senare under dagen. Det va dag 27 i cykeln, har inte alls regelbundna så ingen riktigt bra koll. Är på cd 31 idag... inte ett spår av mensen efter i söndags. Antar jag borde testa mig igen, men känslan av ett negativt test känns så jobbigt :(

Någon annan som varit med om detta?

En liten gnutta hopp har ju tänts :)

Har inget kommit till lördag tar jag nytt testa tidigt av CB, de reagerar väl på 10 ist för 25 som dom andra om jag minns rätt :)

Håller tummarna för dig!

Jag har 5 dagar kvar till bim, och tiden går sååå långsamt.. Vill testa Nu ju :D
  • Hannasviktigaresa

2 dagar kvar till bim och nu brukar jag vanligtvis ha mensvärk, men känner ännu inget alls, hoppas verkligen att det tog sig denna gången!

• Hannasviktigaresa

Vilket flyt ni har, stort grattis till dig med! Hoppas det är nått med den här gruppen, så kanske vi andra också får tur! :D

Dansar89 skrev 2017-03-12 14:38:14 följande:

Grattis!! Samma här! :D testade redan igår för mådde dåligt både Torsdag och fredag! Hehe

Svar på tråden Vi som försöker bli gravida 2017