Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten
I den här tråden tänkte jag att vi samlar tankar om moderatledningens beslut att inleda samarbete med Sverigedemokraterna, ett parti med rötter i nazism, rasism och främlingsfientlighet.
I den här tråden tänkte jag att vi samlar tankar om moderatledningens beslut att inleda samarbete med Sverigedemokraterna, ett parti med rötter i nazism, rasism och främlingsfientlighet.
Men nu är har ju alla system dessa problem, även om personligt uppringd statistiska frågor bara blir en(oftast kan jag tänka mig).
Vad har yougov för omfattning på sina undersökningar?
Men jag skulle ge en lägre tilltro till yougove, då den är prestationsbaserad för att locka dit dig med gåvor man får.
Sen kan man väl hitta sätt och manipulera de flesta system, vad för slutsats man ska ta där vet jag inte.
En är väl att man alltid ska ta alla såna här med nypa salt, men vi har ju ett par pollsters här.
Som tror en undersökning är dagens sanning.
Omöjligt och manipulera?
Det är inte svårare än att starta upp mer konton, vilket är enkelt.
Jo, bradleyeffekten blir nog mindre på yougov.
Men det är en otrevlig effekt, då vi andra hamnar i mörkret hur det verkligen står till(folk tenderar att strunta i att rösta på den icke konservativa sidan, om det visar sig det är prat om att de icke konservativa ska vinna).
Det kan man ju se på en del val, där man ser en övervikt åt ena hållet, och sen när det väl kommer till kritan och de står i valbåset.
Så röstar de på annat.
Omöjligt och manipulera?
Det är inte svårare än att starta upp mer konton, vilket är enkelt.
Men det är stor skillnad att helt förändra en undersökning, och få den att halta och börja bli lätt missvisande.
Det beror vad syftet är, är det att totalt ändra undersökningar.
Så kan det vara svårt om man har ett system där få blir utvalda.
Men det i sig hindrar inte att man kan påverka undersökningen i en riktning, enda frågan som kan uppstå är hur mycket kan man påverka.
Och här funkar inte svart och vitt.
Men det är stor skillnad att helt förändra en undersökning, och få den att halta och börja bli lätt missvisande.
Finner det meningslöst överhuvudtaget och på mixtra med sånt här.
Sen är ditt exempel under förutsättningen det är bara en som grejar, och givetvis är det bara en så blir påverkan mindre.
Dock i dagens politik, så kan 1% vara extremt viktig, men först vid val såklart.
Och då har de allra flesta bara en röst.
Sen har vi pollsters, de sväljer ju allt med hull och hår, så säger man en sak ena dagen, så ändrar man sig till nästa poll nästa dag.