• KillBill

Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten

I den här tråden tänkte jag att vi samlar tankar om moderatledningens beslut att inleda samarbete med Sverigedemokraterna, ett parti med rötter i nazism, rasism och främlingsfientlighet. 

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten
  • nihka
    man och nöjd skrev 2017-06-04 20:31:02 följande:
    Visst, men det visste vi nog båda innan.
    Det är rätt.
  • nihka
    man och nöjd skrev 2017-06-04 20:45:22 följande:
    Jag har noterat att vänster-anhängare tenderar att sätta sig själva på väldigt höga hästar; få för sig att de har monopol på kunskap; anse att allt till höger om Lars Ohly är högerextremism.

Min egen position på skalan har nog ingen betydelse för dig eftersom den ligger till höger om v så anses jag med automatik som högerextremist.
    Det är fel.
  • man och nöjd
    nihka skrev 2017-06-04 19:59:07 följande:
    Nämen så förutsägbart. Du tror att alla som har samma utbildning/arbete har en gemensam politisk syn.

Men nu hade man frågat 8973 personer och man har fått 4088 svar vilket innebär en svarsfrekvens på 53.6%. ± felmarginalen (SD ±0,8) blir här ett 95-procentigt osäkerhetsintervall, dvs ett intervall som med 95 procents sannolikhet innehåller det riktiga populationsvärdet.

http://www.scb.se/hitta-statistik/statistik-efter-amne/demokrati/partisympatier/partisympatiundersokningen-psu/pong/statistiknyhet/partisympatiundersokningen-psu-i-maj-2017--val-idag/
    Nej jag tror inte det. SCB tror det.

• FDFMGA
    man och nöjd skrev 2017-06-04 20:45:22 följande:
    Jag har noterat att vänster-anhängare tenderar att sätta sig själva på väldigt höga hästar; få för sig att de har monopol på kunskap; anse att allt till höger om Lars Ohly är högerextremism.

Min egen position på skalan har nog ingen betydelse för dig eftersom den ligger till höger om v så anses jag med automatik som högerextremist.

Tycker du.

Tror du att det beror på att du permanent har fällt upp folieparabolen - du vet den där du tar in alternativa fakta som att så gott som alla statsvetare är vänster.

Själv tycker jag nog att skrikhögern är en av de mest fnoskiga företeelserna vi haft i Sverige sen början av 1900-talet då det tutades om att mänskligheten skulle gå under och uppslukas av svansen till Halleys komet.

Faktaresistens är en nygammal företeelseSolig
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • nihka
    man och nöjd skrev 2017-06-04 20:54:12 följande:
    Nej jag tror inte det. SCB tror det.
    Det är fel.
  • man och nöjd
    nihka skrev 2017-06-04 21:02:42 följande:
    Det är fel.
    Nej, jag har såklart rätt.
  • man och nöjd
    FDFMGA skrev 2017-06-04 20:54:27 följande:
    Tycker du.

Tror du att det beror på att du permanent har fällt upp folieparabolen - du vet den där du tar in alternativa fakta som att så gott som alla statsvetare är vänster.

Själv tycker jag nog att skrikhögern är en av de mest fnoskiga företeelserna vi haft i Sverige sen början av 1900-talet då det tutades om att mänskligheten skulle gå under och uppslukas av svansen till Halleys komet.

Faktaresistens är en nygammal företeelseSolig
    Du tjatar väldigt mycket om fakta, men har väldigt lite i den vägen att komma med.

Fakta är att alternativ fakta kan vara lika sanna/osanna som Aftonbladet.
  • FDFMGA
    man och nöjd skrev 2017-06-05 00:00:54 följande:
    Du tjatar väldigt mycket om fakta, men har väldigt lite i den vägen att komma med.

Fakta är att alternativ fakta kan vara lika sanna/osanna som Aftonbladet.
    Tja, rent principiellt har jag inget att invända mot bekräftelseforum där skrikhögern kan putsa på varandras dumheter och uppnå någån form av tillfredsställelse genom detta.

Men nu påstod du att så gott som alla statsvetare är vänster.

I ankdammen kan man kvacka om sådant och få uppleva tillfredsställelsen i att de andra ankorna snattrar bekräftande - men FL är ett allmänt forum där man saker inte blir sanna bara för att man kvackar ut ett påstående.

Vilka belägg har du för att så gott som alla statsvetare är vänster?
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • nihka
    man och nöjd skrev 2017-06-04 23:58:21 följande:
    Nej, jag har såklart rätt.
    Nej, det är så klart fel.
  • nihka
    FDFMGA skrev 2017-06-05 00:28:25 följande:
    Tja, rent principiellt har jag inget att invända mot bekräftelseforum där skrikhögern kan putsa på varandras dumheter och uppnå någån form av tillfredsställelse genom detta.

Men nu påstod du att så gott som alla statsvetare är vänster.

I ankdammen kan man kvacka om sådant och få uppleva tillfredsställelsen i att de andra ankorna snattrar bekräftande - men FL är ett allmänt forum där man saker inte blir sanna bara för att man kvackar ut ett påstående.

Vilka belägg har du för att så gott som alla statsvetare är vänster?
    Inte så gott som alla, utan alla . För att göra ett bättre jobb än SCB har hen gått ut med en undersökning bland alla statsvetare och fått in svar från alla 8000 där alla har svarat exakt samma sak. Så vet hen att alla statsvetare är vänster plus att han vet att de inget kan. Antagligen baserat på att de är vänster
Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten