• KillBill

Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten

I den här tråden tänkte jag att vi samlar tankar om moderatledningens beslut att inleda samarbete med Sverigedemokraterna, ett parti med rötter i nazism, rasism och främlingsfientlighet. 

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten
  • Flash Gordon
    klyban skrev 2017-06-05 13:50:22 följande:

Finner det meningslöst överhuvudtaget och på mixtra med sånt här.
    Sen är ditt exempel under förutsättningen det är bara en som grejar, och givetvis är det bara en så blir påverkan mindre.
    Dock i dagens politik, så kan 1% vara extremt viktig, men först vid val såklart.
    Och då har de allra flesta bara en röst.
    Sen har vi pollsters, de sväljer ju allt med hull och hår, så säger man en sak ena dagen, så ändrar man sig till nästa poll nästa dag.

Det jag visar på är att sannolikheten för att någon ska kunna göra någon verklig påverkan på exemplevis YG är i stort sett obefintlig.

Det finns ju de som vill få folk att tro att den typen av undersökningar skulle vara opålitliga för att "de går att manipulera". Vilket alltså är strunt.
  • klyban
    Flash Gordon skrev 2017-06-05 14:21:19 följande:
    Det jag visar på är att sannolikheten för att någon ska kunna göra någon verklig påverkan på exemplevis YG är i stort sett obefintlig.

Det finns ju de som vill få folk att tro att den typen av undersökningar skulle vara opålitliga för att "de går att manipulera". Vilket alltså är strunt.
    Inte om många gaddar ihop sig, då kommer man klara av att skifta siffrorna tillräckligt för kallas missvisande.
  • Flash Gordon
    klyban skrev 2017-06-05 14:27:01 följande:
    Inte om många gaddar ihop sig, då kommer man klara av att skifta siffrorna tillräckligt för kallas missvisande.
    Nä, men då är det flera som skall vinna över oddsen - vilket i sig minskar sannolikheten.

Alltså, om det är en eller tio som försöker lura systemet ihop är inte det intressanta.

Det intressanta är hur många falska sgnaturer lyckas du/ni få förbi YG:s säkerhetskontroller och vad är odddset för att X antal av dessa väljs. Månad efter månad - om du ska ha någon slags systematiskt fusk över tid.

Så rent matematiskt går det i praktiken inte att fuska på det sätt som vissa tror.
  • klyban
    Flash Gordon skrev 2017-06-05 14:38:05 följande:
    Nä, men då är det flera som skall vinna över oddsen - vilket i sig minskar sannolikheten.

Alltså, om det är en eller tio som försöker lura systemet ihop är inte det intressanta.

Det intressanta är hur många falska sgnaturer lyckas du/ni få förbi YG:s säkerhetskontroller och vad är odddset för att X antal av dessa väljs. Månad efter månad - om du ska ha någon slags systematiskt fusk över tid.

Så rent matematiskt går det i praktiken inte att fuska på det sätt som vissa tror.
    Jag fått igenom 100% av mina, har själv ett 10-tal konton, även om jag inte använder dom alls.
  • man och nöjd
    nihka skrev 2017-06-05 05:52:59 följande:
    Det är fel.
    Konsekvens är inte din starkaste gren.
  • man och nöjd
    FDFMGA skrev 2017-06-05 10:19:07 följande:
    Men det verkar väl rimligt och mycket långt ifrån det du kvackade om,

40 procent är inte ens hälften

Inte skyller jag skrikhögerns tillkortakommanden på något annat än att narcissismen

kråma sig och söka bekräftelse som vore man USA:s president Donald Trump.
    Tycker du att du är tuff när du kallar mina inlägg för kvackande, eller är du mer stolt över de övriga angreppen?

Värt att notera är den kraftiga överrepresentationen av vänsterpartister. F.ö är tycker jag din tolkning av statistiken är direkt missvisande, även om jag håller med om kritiken mot svarsfrekvensen.
  • man och nöjd
    FDFMGA skrev 2017-06-05 10:21:28 följande:
    Hm, så ryssarna har börjat dokumentera skrikhögerns aktiviteter.
    Vem är skrikhögern?
  • man och nöjd
    nihka skrev 2017-06-05 11:08:16 följande:
    Slutsats: du hade FEL. Femton procents övervikt åt ena hållet är inte "en galen överrepresentation". Undersökarna själva kallade gruppen som läste statsvetenskap för "mittenämnen med viss vänsterinriktning"  utifrån gruppindelningen "högerämnen, mittämnen med viss vänsterinriktning och vänsterämnen".

Sedan kan du gärna visa var jag har påstått att du har skrivit att svarsfrekvensen alena gör en undersökning värdelös. Du hade ju ett par till ogiltiga argument som att SCB hade "kalibrerat"  sina resultat - alltså fuskat. Och inga belägg för det. Förstås.
    Du kunde alltså inte hitta detta påstende från mig. Haha. Istället tvingas du börja yra om hur SCB tvingas justera resultat avseende sd för att inte hamna helt snett i mätningarna.

Hur tror du själv att det går till när undersökningen visar t.ex 7% till sd och scb vet att de är mycket större än så?

45 är 50% mer än 30. Således en galen överreprentation. Ditt referat till en subjektiv bedömning är lika ointressant som alla ank-bilder du har för vana att posta.

• man och nöjd
    nihka skrev 2017-06-05 11:20:46 följande:
    "Tyvärr är det ju du själv som tror att det är korrekt att extrapolera."

Räknar du på samma sätt i riksdagsvalet, alla som röstar blankt eller inte röstar alls har vänstersympatier?

Tror din kompass är lite off. Jag kan ju använda mig själv som glasklart exempel som blivit kallad vänsterextremist i åratal här av bekännande individer på extremhögerkanten och de som föredrar halvmesyren SD. Jag har röstat på moderaterna i alla år. Det är alltså lite si och så med verklighetsuppfattningen bland mobben.
    I riksdagsvalet extrapoleras soffliggarnas röster i linje med valresultatet. Frågan är om du tror att soffliggarna i miljonprogrammen hade röstat lika som övriga?

Nu har jag inte kallat dig vänsterextremist även om jag noterat att du försvarar kommunisten Lars Ohly.

Vidare tror jag inte ett ögonblick på att du röstat på moderaterna.

• man och nöjd
    FDFMGA skrev 2017-06-05 11:26:43 följande:
    Mot bakgrund av den betydelse SCB:s stora partisympatiundersökning tillmäts av de politiska partierna och den jämförelsevis mycket stora publicitet undersökningen får så får man anta att statistikerna på SCB, media och de politiska partierna ännu inte nåtts av de senaste rönen från skrikhögerns spetsforskare smile2.gif

Tänk att de som vill peta Kinberg Batra och hoppades på 14 procent för M i SCB inte hade förstått att det är tycktryckarna i Sentio som man ska pejla stämningen hos.smile2.gif
    Att pk-eliten medvetet gynnar sig själva skulle vara en överraskning?
Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten