Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten
I den här tråden tänkte jag att vi samlar tankar om moderatledningens beslut att inleda samarbete med Sverigedemokraterna, ett parti med rötter i nazism, rasism och främlingsfientlighet.
I den här tråden tänkte jag att vi samlar tankar om moderatledningens beslut att inleda samarbete med Sverigedemokraterna, ett parti med rötter i nazism, rasism och främlingsfientlighet.
Så Anders Sundell som bl.a. skriver för GP är En vänsterorienterad statsvetare? Vad bygger du det påståendet på?
Om SCB är det institut som baserar sin undersökning på flest respondenter och har mindre bortfall än andra opinionsinstitut så borde väl SCB vara mer trovärdiga än andra institut (eller kan du namnge något institut som har fler respondenter och eller mindre bortfall än SCB?)
Haha nu blottlade du att har väldigt liten kunskap om hur SCBs opinionsundersökningar går till. Resultatet viktas efter region, kön, ålder, utbildningsnivå och inrikes/utrikes född.
Oavsett vad SCBs eller andra institut publicerar för att nyhetsmedierna ska betala så är det bristen på politiskt innehåll och förslag till reformer från M är ganska häpnadsveckanda. Val vinns på politik - inte politiskt spel. AKB vet detta. Ändå är det som att tiden stått still sedan förra valet. Det skulle vara intressant att höra vad FR som förde nästan en S politik med inslag av M egentligen tänker om sina efterträdare just nu. För sju år sedan samlade M 30% under hans ledning. När AKB tog över så är det inte bara jag som flytt till L, C o S så nu är M mindre än SD. Risken är dock att S+MP partierna börjar tro att borgerlig inkompetens ska vinna valet åt dem. Men att underskatta M vore ett ödesdigert misstag.
Skratta bäst som skratta sist
DÖ-politiken har skadat M och hela Alliansen. Det är inte trovärdigt att kritisera hårt och sen lägga sig platt - flera år i sträck.