• KillBill

Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten

I den här tråden tänkte jag att vi samlar tankar om moderatledningens beslut att inleda samarbete med Sverigedemokraterna, ett parti med rötter i nazism, rasism och främlingsfientlighet. 

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten
  • anaxo
    nihka skrev 2017-06-04 12:35:22 följande:
    Den uppfattningen får inte jag utan opinionsmätningarna speglar väl Moderaternas problem.

Var kommer "lantisar" in i bilden?
    Det är AKB som sa att Stockholmare är smartare än lantisar
  • nihka
    anaxo skrev 2017-06-04 12:57:34 följande:
    Det är AKB som sa att Stockholmare är smartare än lantisar
    1998. Inte aktuellt eftersom hon har dragit tillbaka det uttalande och bett om ursäkt för det.
  • anaxo
    nihka skrev 2017-06-04 13:05:00 följande:
    1998. Inte aktuellt eftersom hon har dragit tillbaka det uttalande och bett om ursäkt för det.
    men skadan är redan skedd även den att om ni personröstar på mig (AKB) så får ni en lättklädd bild av mig?
  • klyban
    nihka skrev 2017-06-04 11:52:48 följande:
    Vad du tycker och tänker är ju en åsikt som du naturligtvis får lov att ha. Du får ju även tycka att det är värdelöst med val om du vill.

Det är bara pollsters som inbillar sig mellanvals undersökningar har en betydelse.
    Dessa siffror har inte mycket till funktion, mer än möjligtvis för partier och se vad som händer vid olika förslag eller uttalanden.

Vi kommer ju ihåg din klassiska tantrum, där du var vansinnig när jag sa att SD går rätt upp i valen.
    Och allt du kunde prata om hur SD hade gått tillbaka 2%(eller vad det nu var), men att den siffran som fanns kvar vida översteg senaste valresultatet.

Du är en pollster, som inte riktigt är med på vad dessa siffror representerar.
    Och en hint, det är inga valresultat Flört

• nihka
    anaxo skrev 2017-06-04 13:17:16 följande:
    men skadan är redan skedd även den att om ni personröstar på mig (AKB) så får ni en lättklädd bild av mig?
    Nakenbild var det som utlovades, men det blev ju inget. Bara en PR-kupp som ändå inte fick henne personvald.

Inte heller det är något jag fäster någon uppmärksamhet på idag.

• nihka
    anaxo skrev 2017-06-04 13:17:16 följande:
    Om du inboxar mig skickar jag en nakenbild på min hängivna stalker
  • man och nöjd
    nihka skrev 2017-06-04 11:57:07 följande:
    Ingen har påstått = ingen i den här tråden har påstått. Jag ska försöka kalibrera mer för dina bristande språkkunskaper hädanefter (GMT).

Du har naturligtvis rätt att tycka så - det är ett fritt land, men det gör inte dina åsikter till sanningar.
    D verkar ha missuppfattat vad ett likhetstecken betyder. Du får naturligtvis tycka så, men det gör inte dina åsikter till sanningar.
  • man och nöjd
    nihka skrev 2017-06-04 11:52:48 följande:
    Vad du tycker och tänker är ju en åsikt som du naturligtvis får lov att ha. Du får ju även tycka att det är värdelöst med val om du vill.
    Det gäller dig också.
  • nihka
    man och nöjd skrev 2017-06-04 14:58:52 följande:
    D verkar ha missuppfattat vad ett likhetstecken betyder. Du får naturligtvis tycka så, men det gör inte dina åsikter till sanningar.
    "Ingen har påstått = ingen i den här tråden har påstått".

Jag försökte bara förtydliga vad jag menade med "alla", alltså att "alla" är alla i den här tråden. Om du har såpass svårt med språkförståelsen att du inte lyckades få till den kopplingen så kan du be någon av dina svenska kompisar eller deras föräldrar förklara för dig.
  • klyban
    nihka skrev 2017-06-04 15:18:10 följande:
    "Ingen har påstått = ingen i den här tråden har påstått".

Jag försökte bara förtydliga vad jag menade med "alla", alltså att "alla" är alla i den här tråden. Om du har såpass svårt med språkförståelsen att du inte lyckades få till den kopplingen så kan du be någon av dina svenska kompisar eller deras föräldrar förklara för dig.

Du uppvisar samma fel, fast som omvänt.
    Vad gör ditt påstående till en sanning och inte "man och nöjd´s?

Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten