• lessman

Vilken är världens sämst film som ni har sett?

Ja enligt mig så är det the shining, utan tvekan....

• Svar på tråden Vilken är världens sämst film som ni har sett?
  • lessman

Gökboet är däremot Jack Nicholsons absolut bästa film....

• i-o
    Minimalen skrev 2017-01-28 22:35:10 följande:

Braindead.

Tack. Någon som fattat vad det handlar om.
    En annan kult-rulle jag heller aldrig riktigt uppskattat: Bad Taste.

I övrigt blir mitt egentliga bidrag till tråden: Ilsa, She Wolf of the SS.
  • Dementoria

Jag är rätt petig när jag väljer film på bio så jag ser sällan något dåligt där. Titanic är väl den enda film där jag funderat på att lämna biografen.

Hemma stänger jag av om filmen inte är bra, varför öda tid på något som inte är bra?

Många riktigt dåliga filmer också är inom kategorin skräck och komedi, två kategorier jag inte direkt överdoserar :)

• Anlj2017

Tror den hette - Rubber.

Om ett däck som rullar runt och dödar folk. Absolut värsta filmen jag sett hahahaha.

• Pripps Vichy
    lessman skrev 2017-01-29 07:23:21 följande:

Gökboet är däremot Jack Nicholsons absolut bästa film....

Den är suverän den med. Varför är The Shining så dålig enligt dig?

• Aniiee
    Pripps Vichy skrev 2017-01-29 18:22:31 följande:
    Den är suverän den med. Varför är The Shining så dålig enligt dig?
    Ny är jag inte lessman och jag tycker inte heller att Kubricks "The Shining" är dålig (och jag vet inte om lessman syftar på den, han kan syfta på den (miniserie) som King producerade själv), men jag måste tillstå en sak: Kubricks "The Shining" är en jäkla bra film, men en ganska till väldigt dålig adaption. Väldigt många ändringar, tilläg och bortdrag från boken till filmen.

(Se gärna The Dom (kanalen) - Lost in adaptation (serien) - The Shining (avsnittet) på youtube för en nogrannare genomgång, om intresset finns.)
    Projekt 100 maträtter för under 30 kr per portion på g. Hittils 68. Bara 32 kvar.
  • Pripps Vichy
    Aniiee skrev 2017-01-29 18:43:10 följande:
    Ny är jag inte lessman och jag tycker inte heller att Kubricks "The Shining" är dålig (och jag vet inte om lessman syftar på den, han kan syfta på den (miniserie) som King producerade själv), men jag måste tillstå en sak: Kubricks "The Shining" är en jäkla bra film, men en ganska till väldigt dålig adaption. Väldigt många ändringar, tilläg och bortdrag från boken till filmen.

(Se gärna The Dom (kanalen) - Lost in adaptation (serien) - The Shining (avsnittet) på youtube för en nogrannare genomgång, om intresset finns.)
    Det var ju just därför King var förbannad på Kubricks version och gjorde miniserien, för att filmen framförallt inte tillräckligt framhöll Jacks alkoholproblem, och pga allt annat från boken som inte fanns med eller var ändrat. Men som jag ser det blev miniserie-versionen ett fiasko, eftersom den inte på långa vägar har samma skräckkänsla och ger inte tittaren samma obehag som i Kubricks version.

Svar på tråden Vilken är världens sämst film som ni har sett?