Vilken är världens sämst film som ni har sett?
Ja enligt mig så är det the shining, utan tvekan....
Ja enligt mig så är det the shining, utan tvekan....
Jag brukar glömma bort de sämsta filmerna, både titlar och handling.
Har dock exempel på några filmer som jag har noteringar om att de var dåliga.
Van Diemens land, Lawrence anyways, Pledge this, Svinalängorna, Slumdog Millionaire, Lincoln. Finns många fler bottennapp så klart.
Flera nämnde Tree of Life.
Har sett den på flera listor över de vackraste filmerna, men jag förstår inte hur den har kunnat hamna där. Tyckte den var sådär. Inte sämst, men småtrist.
Båda uppföljarna på Göta Kanal är riktiga kalkoner tycker jag. Hela genren "actionkomedi" är det svårt att hitta något bra i.
Det är inte så svårt att hinna se allt.
Vill du ha tips så kan du titta in på min letterboxd. Jag har låga listor med sevärda (av olika anledningar) filmer från 1985 och framåt, hela vägen till sista veckan 2016 (ska påbörja 2017-listan idag).
Glömde en film på min lista förut.
Unfriended, hela filmen utspelas över datorn.
De videochattar och chattar vanligt. Värdelös.
ooo vad heter den. Ganska ny med katherine heigl. hon spelar frun till en man som är otrogen och så ballar hon ur och tvingar honom att mörda älskarinnan. Home sweet hell heter den! Vilken skit alltså...
Blueberry (westernfilm från 2004)
M. Tråkigare film har jag nog aldrig sett! Min sambo tycker den är helt fantastisk för den är före sin tid "yadda, yadda" och visst det var den väl, men den är fortfarande förbannat tråkig!
2001: a Space Odyssey är god tvåa. Den såg jag inte ens klart. Så långsam att klockorna stannar. Jag är en av de som tycker att det inte måste vara action hela tiden eller att saker måste gå så himla fort. Men nån jävla måtta får det ändå vara...
Blueberry (westernfilm från 2004)
Det är inte så svårt att hinna se allt.
Vill du ha tips så kan du titta in på min letterboxd. Jag har låga listor med sevärda (av olika anledningar) filmer från 1985 och framåt, hela vägen till sista veckan 2016 (ska påbörja 2017-listan idag).
Tack ????
Tack ????