• lessman

Vilken är världens sämst film som ni har sett?

Ja enligt mig så är det the shining, utan tvekan....

• Svar på tråden Vilken är världens sämst film som ni har sett?
  • Aniiee
    HerrFantasi skrev 2017-01-30 19:28:24 följande:

Jag brukar glömma bort de sämsta filmerna, både titlar och handling.

Har dock exempel på några filmer som jag har noteringar om att de var dåliga.
    Van Diemens land, Lawrence anyways, Pledge this, Svinalängorna, Slumdog Millionaire, Lincoln. Finns många fler bottennapp så klart.

Flera nämnde Tree of Life.
    Har sett den på flera listor över de vackraste filmerna, men jag förstår inte hur den har kunnat hamna där. Tyckte den var sådär. Inte sämst, men småtrist.

"Vackraste" behöver ju inte betyda bra eller "vacker handlig". Det kan ju vara vacker som i cinematografi. The Lone Ranger, till exempel. Ingen vidare film, men otroligt vacker. Dark shadows också (geez, Depp....)
    Projekt 100 maträtter för under 30 kr per portion på g. Hittils 68. Bara 32 kvar.
  • Aniiee
    nihka skrev 2017-01-30 19:40:04 följande:
    Vaa! Slumdog Millionaire skulle hamna på min TOPPlista. Sett den flera gånger. Tänk vad olika man tycker!
    Många har nämnt många bra fimer. Smaken är uppenbarligen rätt olika =P

Någon nämde till och med en film som har 8.8 på IMBD och 92% på RT som "sämsta" =O Men någon ska ju tycka det också.
    Projekt 100 maträtter för under 30 kr per portion på g. Hittils 68. Bara 32 kvar.
  • MAN78

Båda uppföljarna på Göta Kanal är riktiga kalkoner tycker jag. Hela genren "actionkomedi" är det svårt att hitta något bra i.

• HerrFantasi
    nihka skrev 2017-01-30 19:40:04 följande:
    Vaa! Slumdog Millionaire skulle hamna på min TOPPlista. Sett den flera gånger. Tänk vad olika man tycker!
    Jag vet, Slumdog Millionaire brukar rankas högt. Därför blev jag extra förvånad och besviken. Vad jag minns så hade den tunn, repetitiv, förutsebar och smörig handling och engagerade inte.

Å andra sidan nämner någon här The Shining, Titanic och 2001 som dåliga och det kan jag verkligen inte hålla med om heller.
    Aniiee skrev 2017-01-30 19:54:58 följande:
    "Vackraste" behöver ju inte betyda bra eller "vacker handling". Det kan ju vara vacker som i cinematografi. The Lone Ranger, till exempel. Ingen vidare film, men otroligt vacker. Dark shadows också (geez, Depp....)
    När jag pratar om vacker så menar jag främst visuellt. Tree of Life utmärkte sig inte på något sätt där och var även rätt meningslös. Sagan om ringen, Life of Pi och Purpurfärgen är exempel på vackra filmer.  
  • iMitera
    Aniiee skrev 2017-01-30 18:59:21 följande:

Det är inte så svårt att hinna se allt. 

Vill du ha tips så kan du titta in på min letterboxd. Jag har låga listor med sevärda (av olika anledningar) filmer från 1985 och framåt, hela vägen till sista veckan 2016 (ska påbörja 2017-listan idag).

Tack! Var inne och kollade. Vad bra med tips, svårt att veta vart man ska börja annars.
  • nihka
    HerrFantasi skrev 2017-01-30 21:01:27 följande:
    Jag vet, Slumdog Millionaire brukar rankas högt. Därför blev jag extra förvånad och besviken. Vad jag minns så hade den tunn, repetitiv, förutsebar och smörig handling och engagerade inte.

Å andra sidan nämner någon här The Shining, Titanic och 2001 som dåliga och det kan jag verkligen inte hålla med om heller.
    Aniiee skrev 2017-01-30 19:54:58 följande:
    "Vackraste" behöver ju inte betyda bra eller "vacker handling". Det kan ju vara vacker som i cinematografi. The Lone Ranger, till exempel. Ingen vidare film, men otroligt vacker. Dark shadows också (geez, Depp....)
    När jag pratar om vacker så menar jag främst visuellt. Tree of Life utmärkte sig inte på något sätt där och var även rätt meningslös. Sagan om ringen, Life of Pi och Purpurfärgen är exempel på vackra filmer.  
    Kändes äkta för mig och sorgliga sociala förhållanden är ännu sorgligare kanske just för att man känner igen.

Håller med om resten.

The Dressmaker är en senare favorit - vacker på ett rått sätt.

Men nu handlade det om DÅLIGA filmer. 
  • Aniiee
    iMitera skrev 2017-01-30 21:53:57 följande:
    Tack! Var inne och kollade. Vad bra med tips, svårt att veta vart man ska börja annars.
    Any time =)
  • Älskar vintern

Glömde en film på min lista förut.
    Unfriended, hela filmen utspelas över datorn. 
    De videochattar och chattar vanligt. Värdelös. 

• nernu

ooo vad heter den. Ganska ny med katherine heigl. hon spelar frun till en man som är otrogen och så ballar hon ur och tvingar honom att mörda älskarinnan. Home sweet hell heter den! Vilken skit alltså...

• Zadre

M. Tråkigare film har jag nog aldrig sett! Min sambo tycker den är helt fantastisk för den är före sin tid "yadda, yadda" och visst det var den väl, men den är fortfarande förbannat tråkig!
    2001: a Space Odyssey är god tvåa. Den såg jag inte ens klart. Så långsam att klockorna stannar. Jag är en av de som tycker att det inte måste vara action hela tiden eller att saker måste gå så himla fort. Men nån jävla måtta får det ändå vara...

• Pripps Vichy
    A n onym skrev 2017-01-31 00:33:23 följande:

Blueberry (westernfilm från 2004)

På tal om westernfilmer så är nog Silverado den sämsta jag sett.

• Lethe
    Aniiee skrev 2017-01-30 20:03:21 följande:
    Många har nämnt många bra fimer. Smaken är uppenbarligen rätt olika =P

Någon nämde till och med en film som har 8.8 på IMBD och 92% på RT som "sämsta" =O Men någon ska ju tycka det också.
    Haha jag ska lägga till en film som också har 8,8 på IMDB och en som har 8,6 som jag glömde förut, men kom på när jag kollade vilka som var de högst rankade filmerna.

De två filmerna är Fight Club och Seven. Det lite "Världen är en mörk och hemsk plats, buhuuu, men kolla vilka häftiga karaktärer de är verkligen såååå smarta och cyniska, verkligen as cooola", över det hela.

Men nej tyvärr David Fincher (eller om det är manusförfattarna man ska skylla på?) det funkar inte. Om man inte är en ledsen kille i 20-års åldern som tror sig vara nihilist är karaktärerna varken coola, smarta eller cyniska, det är bara väldigt tröttsamt och lite smått pinsamt att lyssna till deras senpubertala resonemang.
  • Anlj2017
    Aniiee skrev 2017-01-30 18:59:21 följande:

Det är inte så svårt att hinna se allt. 

Vill du ha tips så kan du titta in på min letterboxd. Jag har låga listor med sevärda (av olika anledningar) filmer från 1985 och framåt, hela vägen till sista veckan 2016 (ska påbörja 2017-listan idag).

Vart hittar man den?
Svar på tråden Vilken är världens sämst film som ni har sett?