Vilken är världens sämst film som ni har sett?
Ja enligt mig så är det the shining, utan tvekan....
Ja enligt mig så är det the shining, utan tvekan....
Hypen kring tinker tailor soldier spy förstod jag mig aldrig på, och jag har aldrig riktigt kunnat skaka av mig känslan av kejsarens ny kläder kring det hela. Men jag har inte läst boken och har förstått det som att man kanske borde ha gjort det för att få behållning av filmen.
Många filmer jag tycker är hur bra som helst verkar hamna på sämsta listan :) t,ex Shinning,Lost in translation,2001.
Har annars en ganska bred filmsmak allt från Bond till Ingemar Bergman,men den senaste tidens Bondfilmer är ständiga besvikelser eftersom dessa tappat en stor del av självironin och humorn som tidigare Bond hade.
En annan rulle som verkligen suger röv är Attack of the Killer Tomatoes. Deprimerande dålig .
En annan är den svenska filmen "Järngänget", urusla skådisar även om handlingen är ok.
Die Hard-filmerna med Bruce Willis har jag också svårt för. Typisk amerkansk skit. Den första i serien är okej men resten suger. Likaså "Independence day" osar amerikansk nationalism lång väg och har kassa specialeffekter. En behållning är dock den alkoholiserade gubben som är rätt skoj.
Hur många filmer såg du 2014?
Jag menar, det gavs väl ut en 6000+ filmer det året. Visst, de flesta var säkert inte så mycket att hänga i julgranen, men jag lyckades i alla fall skrapa ihop 85 stycken sevärda, och jag autodiskade alla som inte tjänade ihop över 1 miljon dollar på boxoffice (typ 1-4 filmer i veckan som får in över 1 miljon usd, och även en del av dem var jag inte intresserad av/fick dåligt betyg)
Tveklöst är det Surf Nazis Must Die. Riktigt, riktigt dålig historia och inte ens tekniskt bra. Specialeffekter med ketchup och dockhuvuden som rullar. Såg den på en filmfestival och förstår varför de gav bort alla biljetter gratis.
Jag brukar glömma bort de sämsta filmerna, både titlar och handling.
Har dock exempel på några filmer som jag har noteringar om att de var dåliga.
Van Diemens land, Lawrence anyways, Pledge this, Svinalängorna, Slumdog Millionaire, Lincoln. Finns många fler bottennapp så klart.
Flera nämnde Tree of Life.
Har sett den på flera listor över de vackraste filmerna, men jag förstår inte hur den har kunnat hamna där. Tyckte den var sådär. Inte sämst, men småtrist.
Vad som helst av Uwe Boll, men "House of the Dead" (2003) tar nog priset.
Dungeons and dragons
Sharknado 2
Iron clad 2
Och den eftertraktade segern som den sämsta film jag har sett, går till...
Skyscraper (Anna Nicole Smith spelar helikopterpilot)
Jag brukar glömma bort de sämsta filmerna, både titlar och handling.
Har dock exempel på några filmer som jag har noteringar om att de var dåliga.
Van Diemens land, Lawrence anyways, Pledge this, Svinalängorna, Slumdog Millionaire, Lincoln. Finns många fler bottennapp så klart.
Flera nämnde Tree of Life.
Har sett den på flera listor över de vackraste filmerna, men jag förstår inte hur den har kunnat hamna där. Tyckte den var sådär. Inte sämst, men småtrist.