• lessman

Vilken är världens sämst film som ni har sett?

Ja enligt mig så är det the shining, utan tvekan....

• Svar på tråden Vilken är världens sämst film som ni har sett?
  • flygrl
    Lethe skrev 2017-01-30 09:08:27 följande:

Hypen kring tinker tailor soldier spy förstod jag mig aldrig på, och jag har aldrig riktigt kunnat skaka av mig känslan av kejsarens ny kläder kring det hela. Men jag har inte läst boken och har förstått det som att man kanske borde ha gjort det för att få behållning av filmen.

"Tinker Tailor Soldier Spy" va en stor besvikelse för mig & en otroligt seg/tråkig film. :/ John Le Carrés bok e ju så mycket bättre.
    misil skrev 2017-01-30 10:59:34 följande:

Många filmer jag tycker är hur bra som helst verkar hamna på sämsta listan :) t,ex Shinning,Lost in translation,2001.
    Har annars en ganska bred filmsmak allt från Bond till Ingemar Bergman,men den senaste tidens Bondfilmer är ständiga besvikelser eftersom dessa tappat en stor del av självironin och humorn som tidigare Bond hade.

Jag gillar också "The Shining" och "2001". Verkligen inga dåliga filmer.
    Rakad Apa skrev 2017-01-30 14:17:16 följande:

En annan rulle som verkligen suger röv är Attack of the Killer Tomatoes. Deprimerande dålig .

Men den e väl gjord i syfte va dålig? Eller har jag fel nu?
  • Pripps Vichy

En annan är den svenska filmen "Järngänget", urusla skådisar även om handlingen är ok.

Die Hard-filmerna med Bruce Willis har jag också svårt för. Typisk amerkansk skit. Den första i serien är okej men resten suger. Likaså "Independence day" osar amerikansk nationalism lång väg och har kassa specialeffekter. En behållning är dock den alkoholiserade gubben som är rätt skoj.

• iMitera
    Aniiee skrev 2017-01-29 23:51:49 följande:

Hur många filmer såg du 2014?

Jag menar, det gavs väl ut en 6000+ filmer det året. Visst, de flesta var säkert inte så mycket att hänga i julgranen, men jag lyckades i alla fall skrapa ihop 85 stycken sevärda, och jag autodiskade alla som inte tjänade ihop över 1 miljon dollar på boxoffice (typ 1-4 filmer i veckan som får in över 1 miljon usd, och även en del av dem var jag inte intresserad av/fick dåligt betyg)

Kan väl erkänna att de senaste åren har jag inte sett många filmer...har inte haft tid. 2014...max 10 kanske. 2015, ännu färre. Men nu ska det bli bättring på den fronten :)
  • Älskar vintern
    Strangerland med Nicole Kidman. Händer inget. 
    En underbar jävla jul
    Mamma Mia, hela filmen är kass men sången är värst. Ingen av dem kan sjunga.
    Fifty shades of grey
    Ingmar Bergman-filmer
     Kräks
  • nihka

Tveklöst är det Surf Nazis Must Die. Riktigt, riktigt dålig historia och inte ens tekniskt bra. Specialeffekter med ketchup och dockhuvuden som rullar. Såg den på en filmfestival och förstår varför de gav bort alla biljetter gratis.

• Aniiee
    iMitera skrev 2017-01-30 16:56:37 följande:
    Kan väl erkänna att de senaste åren har jag inte sett många filmer...har inte haft tid. 2014...max 10 kanske. 2015, ännu färre. Men nu ska det bli bättring på den fronten :)
    Det är inte så svårt att hinna se allt. 

Vill du ha tips så kan du titta in på min letterboxd. Jag har låga listor med sevärda (av olika anledningar) filmer från 1985 och framåt, hela vägen till sista veckan 2016 (ska påbörja 2017-listan idag).
    Projekt 100 maträtter för under 30 kr per portion på g. Hittils 68. Bara 32 kvar.
  • HerrFantasi

Jag brukar glömma bort de sämsta filmerna, både titlar och handling.

Har dock exempel på några filmer som jag har noteringar om att de var dåliga.
    Van Diemens land, Lawrence anyways, Pledge this, Svinalängorna, Slumdog Millionaire, Lincoln. Finns många fler bottennapp så klart.

Flera nämnde Tree of Life.
    Har sett den på flera listor över de vackraste filmerna, men jag förstår inte hur den har kunnat hamna där. Tyckte den var sådär. Inte sämst, men småtrist.

• Archandra

Dungeons and dragons
    Sharknado 2
    Iron clad 2
    Och den eftertraktade segern som den sämsta film jag har sett, går till...
    Skyscraper (Anna Nicole Smith spelar helikopterpilot)

• nihka
    HerrFantasi skrev 2017-01-30 19:28:24 följande:

Jag brukar glömma bort de sämsta filmerna, både titlar och handling.

Har dock exempel på några filmer som jag har noteringar om att de var dåliga.
    Van Diemens land, Lawrence anyways, Pledge this, Svinalängorna, Slumdog Millionaire, Lincoln. Finns många fler bottennapp så klart.

Flera nämnde Tree of Life.
    Har sett den på flera listor över de vackraste filmerna, men jag förstår inte hur den har kunnat hamna där. Tyckte den var sådär. Inte sämst, men småtrist.

Vaa! Slumdog Millionaire skulle hamna på min TOPPlista. Sett den flera gånger. Tänk vad olika man tycker!
Svar på tråden Vilken är världens sämst film som ni har sett?