• lessman

Vilken är världens sämst film som ni har sett?

Ja enligt mig så är det the shining, utan tvekan....

• Svar på tråden Vilken är världens sämst film som ni har sett?
  • Aniiee
    Pripps Vichy skrev 2017-01-29 19:10:14 följande:
    Det var ju just därför King var förbannad på Kubricks version och gjorde miniserien, för att filmen framförallt inte tillräckligt framhöll Jacks alkoholproblem, och pga allt annat från boken som inte fanns med eller var ändrat. Men som jag ser det blev miniserie-versionen ett fiasko, eftersom den inte på långa vägar har samma skräckkänsla och ger inte tittaren samma obehag som i Kubricks version.
    Jo, jag vet, och håller med. Kings serie är en trogen adaption, men en väldigt dålig film/serie. Ingendera träffar riktigt venn-diagram, om man säger så.
    Projekt 100 maträtter för under 30 kr per portion på g. Hittils 68. Bara 32 kvar.
  • Elderberry

Bondfilmerna, tycker allihop är riktigt tråkiga (är tyvärr omringad av bond-fantaster)
    12 years a slave (nog den sämsta hela film jag sett, normalt brukar jag stänga av eller gå iväg när jag inser att filmen inte faller mig i smaken, men jag trodde ju att den skulle vara bra, eller bli bra, men det blev den aldrig)
    Funny people

+ en massa filmer som jag har förträngt titlarna på.

• Physalis

Tree of life

2001: A Space Odyssey

Är två filmer jag har svårt för.

Korrekturläser som en kratta
  • ostpaj

De "nya" Bond-filmerna, med han ljushåriga britten. Uuuusch!

• MrsTM

Ha ha, jag som älskar Pulp fiction och de nya bondfilmerna! Smaken är som baken helt klart!

• ostpaj

Jag såg Edward Scissorhands en gång för 20 år sen. Jag ryser av tanken! Vad går filmen ut på?! >

Svar på tråden Vilken är världens sämst film som ni har sett?