Vilken är världens sämst film som ni har sett?
Ja enligt mig så är det the shining, utan tvekan....
Ja enligt mig så är det the shining, utan tvekan....
Asså ska filmer va dåliga ska dom fan va det till den grad att dom blir underhållande. Tänker här förstås på *host* mästerverk *host host* som "Plan 9 From Outer Space" eller "Rymdinvasion i Lappland". Kalkonkackel med stil ffs!
Cube zero, förträngt den filmen tills nu.
The Secret Life of Walter Mitty.
Kanske för att folk hade sagt att den är sååå fantastisk, vacker, roliga, bra, djup, bla bla bla.. och så sitter jag där med värsta förväntningarna.
Glömde Johan Falk. Jag fick lida igenom en av dom för några år sedan, snacka om tortyr. Jag klarar bara inte av dåliga skådisar.
När man ser en thriller eller skräckfilm och hoppas på att huvudrollen ska bli mördad, vet man att man kommit över ett riktigt bottennapp. Ett exempel på en sån film är Lithium, den är dock så dålig att den blir rolig.
Den absolut sämsta filmen jag någonsin sett är en film av författaren Paul Auster, som ville prova att filmatisera en av sina böcker. Den var så dålig att den blev obehaglig att se på.
Hypen kring tinker tailor soldier spy förstod jag mig aldrig på, och jag har aldrig riktigt kunnat skaka av mig känslan av kejsarens ny kläder kring det hela. Men jag har inte läst boken och har förstått det som att man kanske borde ha gjort det för att få behållning av filmen.
En film man absolut inte bör ha läst boken innan man ser är Shutter Island. Tror dock inte att jag hade gillat filmen även om jag inte läst boken men jag hade i alla fall sluppit känna den där känslan av att en bra berättelse blivit förstörd.
Jag tycker dock att Leonardo DiCaprio är en bra skådespelare men han är nog inte helt bra på att välja vilka filmer han ska vara med i, några andra riktigt dåliga är the departed, the great gatsby, the aviator och wolf of wallstreat. Titanic som så många verkar hata i den här tråden, tycker jag dock är en riktigt bra film.
Play, riktigt tråkig och ganska meningslös som film egentligen. Men visst, eftersom den fick mig att fundera på om den är intressant eller inte, så blir den ju liksom intressant på sitt sätt, och det är väl det som är hela grejen med filmen.
Roboshark! jag bara gapade när jag såg den avslutade efter ca 30 min
Roboshark! jag bara gapade när jag såg den avslutade efter ca 30 min
Det beror nog på vilken ålder man är i och vilka intressen man har, hur man tänker om olika filmer.
Jag ser mycket film och en av de sämsta jag sett på senare år var utan tvekan "50 shades" fan vad dålig, vi somnade nästan här i soffan, haha!
Sedan finns det ju urdåliga svenska filmer som tex "Mimmi och Reine i fjällen". Jag kan inte ens se såna filmer, måste stänga av :)
Många filmer jag tycker är hur bra som helst verkar hamna på sämsta listan :) t,ex Shinning,Lost in translation,2001.
Har annars en ganska bred filmsmak allt från Bond till Ingemar Bergman,men den senaste tidens Bondfilmer är ständiga besvikelser eftersom dessa tappat en stor del av självironin och humorn som tidigare Bond hade.