Inlägg från: Lethe |Visa alla inlägg
  • Lethe

Vilken är världens sämst film som ni har sett?

När man ser en thriller eller skräckfilm och hoppas på att huvudrollen ska bli mördad, vet man att man kommit över ett riktigt bottennapp. Ett exempel på en sån film är Lithium, den är dock så dålig att den blir rolig.

Den absolut sämsta filmen jag någonsin sett är en film av författaren Paul Auster, som ville prova att filmatisera en av sina böcker. Den var så dålig att den blev obehaglig att se på.

Hypen kring tinker tailor soldier spy förstod jag mig aldrig på, och jag har aldrig riktigt kunnat skaka av mig känslan av kejsarens ny kläder kring det hela. Men jag har inte läst boken och har förstått det som att man kanske borde ha gjort det för att få behållning av filmen.

En film man absolut inte bör ha läst boken innan man ser är Shutter Island. Tror dock inte att jag hade gillat filmen även om jag inte läst boken men jag hade i alla fall sluppit känna den där känslan av att en bra berättelse blivit förstörd.

Jag tycker dock att Leonardo DiCaprio är en bra skådespelare men han är nog inte helt bra på att välja vilka filmer han ska vara med i, några andra riktigt dåliga är the departed, the great gatsby, the aviator och wolf of wallstreat. Titanic som så många verkar hata i den här tråden, tycker jag dock är en riktigt bra film.

Play, riktigt tråkig och ganska meningslös som film egentligen. Men visst, eftersom den fick mig att fundera på om den är intressant eller inte, så blir den ju liksom intressant på sitt sätt, och det är väl det som är hela grejen med filmen.

• Lethe
    Aniiee skrev 2017-01-30 20:03:21 följande:
    Många har nämnt många bra fimer. Smaken är uppenbarligen rätt olika =P

Någon nämde till och med en film som har 8.8 på IMBD och 92% på RT som "sämsta" =O Men någon ska ju tycka det också.
    Haha jag ska lägga till en film som också har 8,8 på IMDB och en som har 8,6 som jag glömde förut, men kom på när jag kollade vilka som var de högst rankade filmerna.

De två filmerna är Fight Club och Seven. Det lite "Världen är en mörk och hemsk plats, buhuuu, men kolla vilka häftiga karaktärer de är verkligen såååå smarta och cyniska, verkligen as cooola", över det hela.

Men nej tyvärr David Fincher (eller om det är manusförfattarna man ska skylla på?) det funkar inte. Om man inte är en ledsen kille i 20-års åldern som tror sig vara nihilist är karaktärerna varken coola, smarta eller cyniska, det är bara väldigt tröttsamt och lite smått pinsamt att lyssna till deras senpubertala resonemang.
Svar på tråden Vilken är världens sämst film som ni har sett?