Inlägg från: Aniiee |Visa alla inlägg
  • Aniiee

Vilken är världens sämst film som ni har sett?

5 sämsta filmerna jag sett, utan inbördes ordning:
    The Room
    Battlefield Earth
    Showgirls
    Troll 2
    Birdemic
    The Oscar

5 filmer som jag blivit mest besviken på (vilket inte nödvändigtvis betyder att de var genuint dåliga):
    X-men 3
    Suicide Squad
    Barman v Superman
    Shrek 3
    Alexander

Projekt 100 maträtter för under 30 kr per portion på g. Hittils 51. Bara 49 kvar.
  • Aniiee
    MrsTM skrev 2017-01-29 03:32:30 följande:

Genomusle Keanu Reeves glimtade ju till i Matrix och Speed. Men i den genomusla kärleksfilmen "A walk in the clouds" visade han sitt rätta jag...

Dock är han fantastisk i John Wick. Han behövde nog 10 år utanför rampljuset. Känns som han växt till sig.
    Projekt 100 maträtter för under 30 kr per portion på g. Hittils 51. Bara 49 kvar.
  • Aniiee
    Pripps Vichy skrev 2017-01-29 18:22:31 följande:
    Den är suverän den med. Varför är The Shining så dålig enligt dig?
    Ny är jag inte lessman och jag tycker inte heller att Kubricks "The Shining" är dålig (och jag vet inte om lessman syftar på den, han kan syfta på den (miniserie) som King producerade själv), men jag måste tillstå en sak: Kubricks "The Shining" är en jäkla bra film, men en ganska till väldigt dålig adaption. Väldigt många ändringar, tilläg och bortdrag från boken till filmen.

(Se gärna The Dom (kanalen) - Lost in adaptation (serien) - The Shining (avsnittet) på youtube för en nogrannare genomgång, om intresset finns.)
    Projekt 100 maträtter för under 30 kr per portion på g. Hittils 68. Bara 32 kvar.
  • Aniiee
    Pripps Vichy skrev 2017-01-29 19:10:14 följande:
    Det var ju just därför King var förbannad på Kubricks version och gjorde miniserien, för att filmen framförallt inte tillräckligt framhöll Jacks alkoholproblem, och pga allt annat från boken som inte fanns med eller var ändrat. Men som jag ser det blev miniserie-versionen ett fiasko, eftersom den inte på långa vägar har samma skräckkänsla och ger inte tittaren samma obehag som i Kubricks version.
    Jo, jag vet, och håller med. Kings serie är en trogen adaption, men en väldigt dålig film/serie. Ingendera träffar riktigt venn-diagram, om man säger så.
    Projekt 100 maträtter för under 30 kr per portion på g. Hittils 68. Bara 32 kvar.
  • Aniiee
    ostpaj skrev 2017-01-29 22:58:25 följande:

Actionkomedi, hahaha, fyfan vad hemskt! VEM kom på det?! Typ, kommisarie späck!
    Ja, VARFÖR är filmer som Big Hero 6, Hot Fuzz, Tropic Thunder, Back to the future, How To train your dragon, Blues Brother, The Iron Giant, True lies, Men in Black, Kung fu panda, Bad boys, The Mask of Zorro med flera blockbusters och kultklassiker sånna.... blockbusters och kultklassiker?

I don't get it.....
  • Aniiee
    iMitera skrev 2017-01-29 22:47:22 följande:

Tycker de flesta filmer är halvdana. Ser jag en dålig film så stänger jag av och glömmer vad den hette, varför ödsla tid på en dålig film liksom.

Förstod aldrig hypen kring Pirates of the carribean, så trist, orkade kolla 20 min.

Sämsta kategorin är nog actionkomedier.

Hur många filmer såg du 2014?

Jag menar, det gavs väl ut en 6000+ filmer det året. Visst, de flesta var säkert inte så mycket att hänga i julgranen, men jag lyckades i alla fall skrapa ihop 85 stycken sevärda, och jag autodiskade alla som inte tjänade ihop över 1 miljon dollar på boxoffice (typ 1-4 filmer i veckan som får in över 1 miljon usd, och även en del av dem var jag inte intresserad av/fick dåligt betyg)
  • Aniiee
    flygrl skrev 2017-01-30 00:15:17 följande:

Asså ska filmer va dåliga ska dom fan va det till den grad att dom blir underhållande. Tänker här förstås på *host* mästerverk *host host* som "Plan 9 From Outer Space" eller "Rymdinvasion i Lappland". Kalkonkackel med stil ffs!

Agreed!
  • Aniiee
    Rakad Apa skrev 2017-01-30 14:14:23 följande:

Alla filmer gjorda av Ulli Lommel, mer talanglös filmskapare får man leta efter. Så dåliga att det nästan blir komiskt. Han borde förbjudas från att göra flera filmer, så jävla värdelös är han.

m.imdb.com/title/tt0469999/

Vet inte jag... Ed Wood kan ha varit sämre.... Kanske. Wood hade ju dock något som gjorde hans filmer lite minder frunktansvärt dåliga.
  • Aniiee
    iMitera skrev 2017-01-30 16:56:37 följande:
    Kan väl erkänna att de senaste åren har jag inte sett många filmer...har inte haft tid. 2014...max 10 kanske. 2015, ännu färre. Men nu ska det bli bättring på den fronten :)
    Det är inte så svårt att hinna se allt. 

Vill du ha tips så kan du titta in på min letterboxd. Jag har låga listor med sevärda (av olika anledningar) filmer från 1985 och framåt, hela vägen till sista veckan 2016 (ska påbörja 2017-listan idag).
  • Aniiee
    HerrFantasi skrev 2017-01-30 19:28:24 följande:

Jag brukar glömma bort de sämsta filmerna, både titlar och handling.

Har dock exempel på några filmer som jag har noteringar om att de var dåliga.
    Van Diemens land, Lawrence anyways, Pledge this, Svinalängorna, Slumdog Millionaire, Lincoln. Finns många fler bottennapp så klart.

Flera nämnde Tree of Life.
    Har sett den på flera listor över de vackraste filmerna, men jag förstår inte hur den har kunnat hamna där. Tyckte den var sådär. Inte sämst, men småtrist.

"Vackraste" behöver ju inte betyda bra eller "vacker handlig". Det kan ju vara vacker som i cinematografi. The Lone Ranger, till exempel. Ingen vidare film, men otroligt vacker. Dark shadows också (geez, Depp....)
  • Aniiee
    nihka skrev 2017-01-30 19:40:04 följande:
    Vaa! Slumdog Millionaire skulle hamna på min TOPPlista. Sett den flera gånger. Tänk vad olika man tycker!
    Många har nämnt många bra fimer. Smaken är uppenbarligen rätt olika =P

Någon nämde till och med en film som har 8.8 på IMBD och 92% på RT som "sämsta" =O Men någon ska ju tycka det också.
  • Aniiee
    iMitera skrev 2017-01-30 21:53:57 följande:
    Tack! Var inne och kollade. Vad bra med tips, svårt att veta vart man ska börja annars.
    Any time =)
Svar på tråden Vilken är världens sämst film som ni har sett?