Inlägg från: Pripps Vichy |Visa alla inlägg
  • Pripps Vichy

Vilken är världens sämst film som ni har sett?

Titanic
    Rädda meninge Ryan
    Braveheart
    Sagan om ringen

Så tråkiga så man somnar. Hjälper inte ens att anstränga sig för att hålla sig vaken.

Den film som TS avskyr, The Shining, är däremot en av mina favoriter! Jack Nicholson är och förblir den bästa skådespelaren, även om han börjar sjunga på sista versen nu.

• Pripps Vichy
    lessman skrev 2017-01-29 07:23:21 följande:

Gökboet är däremot Jack Nicholsons absolut bästa film....

Den är suverän den med. Varför är The Shining så dålig enligt dig?

• Pripps Vichy
    Aniiee skrev 2017-01-29 18:43:10 följande:
    Ny är jag inte lessman och jag tycker inte heller att Kubricks "The Shining" är dålig (och jag vet inte om lessman syftar på den, han kan syfta på den (miniserie) som King producerade själv), men jag måste tillstå en sak: Kubricks "The Shining" är en jäkla bra film, men en ganska till väldigt dålig adaption. Väldigt många ändringar, tilläg och bortdrag från boken till filmen.

(Se gärna The Dom (kanalen) - Lost in adaptation (serien) - The Shining (avsnittet) på youtube för en nogrannare genomgång, om intresset finns.)
    Det var ju just därför King var förbannad på Kubricks version och gjorde miniserien, för att filmen framförallt inte tillräckligt framhöll Jacks alkoholproblem, och pga allt annat från boken som inte fanns med eller var ändrat. Men som jag ser det blev miniserie-versionen ett fiasko, eftersom den inte på långa vägar har samma skräckkänsla och ger inte tittaren samma obehag som i Kubricks version.

• Pripps Vichy

En annan är den svenska filmen "Järngänget", urusla skådisar även om handlingen är ok.

Die Hard-filmerna med Bruce Willis har jag också svårt för. Typisk amerkansk skit. Den första i serien är okej men resten suger. Likaså "Independence day" osar amerikansk nationalism lång väg och har kassa specialeffekter. En behållning är dock den alkoholiserade gubben som är rätt skoj.

• Pripps Vichy
    A n onym skrev 2017-01-31 00:33:23 följande:

Blueberry (westernfilm från 2004)

På tal om westernfilmer så är nog Silverado den sämsta jag sett.

Svar på tråden Vilken är världens sämst film som ni har sett?