• Anonym (mmmm)

Sveriges narkotikapolitik ÄR BRUTAL OCH OMÄNSKLIG.

Alltså, ibland undrar jag om man är korkad eller så ligger det andra orsaker bakom Sveriges brutala Narkotikapolitik. Ses inte knarkare som människor i detta samhälle? Jag blir så upprörd när jag hör att Sverige som är så stolta och kämpar för mänskliga rättigheter har näst högsta Narkotikadödlighet i Europa.
    Trots detta säger politikerna att narkotikapolitiken är framgångsrik och vill inte inse och förstå att man inte kan straffa bort ett beroende och missbruk.
    Ska det vara olagligt och vara sjuk? För missbruk ses i Sverige som en sjukdom. Då kan det också vara olagligt att få diabetes också för att man inte har skött sin hälsa. Hur hjälper vi människor genom att straffa dem? Hur hjälper vi dem genom att stämpla dem, tysta ner dem, se dem som avskum i samhället och förstöra deras liv. VI MÅSTE TA DENNA FRÅGA PÅ ALLVAR. Hela narkotikapolitiken är grundad från moralism istället för forskning och andra länders erfarenheter.
    Till och med FN har kritiserat Sveriges narkotikapolitik som extremister och jämför oss med länder som Ryssland.
    VILL NI HA ETT SÅDANT SAMHÄLLE? En dag kommer det vara ditt barn eller ditt barnbarn eller någon annan anhörig som drabbas av ett missbruk.

• Svar på tråden Sveriges narkotikapolitik ÄR BRUTAL OCH OMÄNSKLIG.
  • Anonym (SUCK)
    Anonym (mmmm) skrev 2017-02-07 23:57:15 följande:

Läs ovanstående artikel från Aftonbladet.
    men låt den här dottern till föräldrar som älskar henne stort döööö för Sveriges narkotikapolitik är utmärkt. Straffa henne!!!!!! Hon är ju ändå omyndighetsförklarad..... valt detta själv, hon är en jävla knarkare eller hur? PUNDARE som förtjänar inget bättre. Hon har ju förstört sina föräldrars liv, hon äter bara upp våra skattepengar när vi alla andra får slita.
    DET ÄR PÅ DEN NIVÅN MÅNGA AV DESSA INLÄGG LIGGER.
    Jag blir bara förbannad och skäms över hur folk resonerar och skriver.
    Nu blev jag rent ut sagt FÖRBANNAD.

Det är DU som förskönar knark, inte jag.
  • Anonym (mmmm)
    Anonym (SUCK) skrev 2017-02-08 00:01:39 följande:
    Om du hade lagt en smula energi och försökt vad degisitve försöker säga till dig så hade du fattat. Men så trångsynt du är så är det ingen ide att ens försöka.
  • Anonym (mmmm)
    Anonym (SUCK) skrev 2017-02-08 00:01:39 följande:

Jag förskönar inte knark. Jag pratar om människor...... jag pratar om att sluta straffa människor. Jag pratar om att se skillnad mellan alkohol, cannabis  och heroin. Jag pratar om att se skillnaden mellan missbruk och bruk. Jag pratar om att satsa på vård och behandling. Förebyggande arbete istället för att lägga resurser på att jaga enskilda brukare. SLUTA ANKLAGA MIG.
  • Digestive
    Anonym (SUCK) skrev 2017-02-07 23:55:26 följande:
    När han säger att hans kompisar röker på utan problem och klarar av att ha ett jobb och hör och häpna, t o m känner en läkare som röker gräs, DÅ förskönar man droger.
    Nej. Han tog till anekdoter och i det här fallet var det en respons på tidigare uttalanden om vart man hamnar när man använder droger.

Att poängtera att alla som använder droger inte hamnar i ett missbruk är inte att försköna droger. Hans exempel är dock inga argument som stödjer någonting utan just anekdoter.
  • Digestive

men låt den här dottern till föräldrar som älskar henne stort döööö för Sveriges narkotikapolitik är utmärkt. Straffa henne!!!!!! Hon är ju ändå omyndighetsförklarad..... valt detta själv, hon är en jävla knarkare eller hur? PUNDARE som förtjänar inget bättre. Hon har ju förstört sina föräldrars liv, hon äter bara upp våra skattepengar när vi alla andra får slita.

Ta inte åt dig så mycket för det biter mest på dig själv i slutändan. Folk är kalla och många lär förbli det.

Tro mig, jag har varit minst lika upprörd men så påminns jag om landet vi lever i - Sverige, där vi har allt och lite till - och sedan så skrattar jag bara åt hjärtan så fattiga att de inte har råd att visa empati för sina medmänniskor.
  • Anonym (mamman)

Jag känner verkligen för henne och hennes familj. Jag har varit hon, jag vet hur svårt det är att vara hon, och jag förstår hur fruktansvärt det är för ens familj.
  • Anonym (SUCK)
    Digestive skrev 2017-02-08 00:12:35 följande:
    Nej. Han tog till anekdoter och i det här fallet var det en respons på tidigare uttalanden om vart man hamnar när man använder droger.

Att poängtera att alla som använder droger inte hamnar i ett missbruk är inte att försköna droger. Hans exempel är dock inga argument som stödjer någonting utan just anekdoter.
    Jag förstår inte varför du försvarar honom, du verkar ju ha ganska sakliga svar till skillnad från TS.

När TS "anekdoter" skrivs som en försköning av knark så kan han ju inte komma senare och påstå att det inte är det.

Behöver jag citera honom igen?
  • Digestive
    Anonym (mmmm) skrev 2017-02-08 00:11:49 följande:

Jag förskönar inte knark. Jag pratar om människor...... jag pratar om att sluta straffa människor. Jag pratar om att se skillnad mellan alkohol, cannabis  och heroin. Jag pratar om att se skillnaden mellan missbruk och bruk. Jag pratar om att satsa på vård och behandling. Förebyggande arbete istället för att lägga resurser på att jaga enskilda brukare. SLUTA ANKLAGA MIG.
    Du skriver med en människa som tror att argumentet för din sak är att en läkare använder cannabis samt att din sak skulle vara att cannabis vore ofarligt av den anledningen.

Just saying. Ibland så får man utgå från prestation och reglera diskussionsnivån därefter. I det här fallet så läser inte ens personen vad du skriver.
  • Anonym (mmmm)
    Digestive skrev 2017-02-08 00:36:21 följande:
    Du skriver med en människa som tror att argumentet för din sak är att en läkare använder cannabis samt att din sak skulle vara att cannabis vore ofarligt av den anledningen.

Just saying. Ibland så får man utgå från prestation och reglera diskussionsnivån därefter. I det här fallet så läser inte ens personen vad du skriver.
    Jo jag har fattat det. Detta tog verkligen på krafterna. När man måste repetera sig själv 10000 gånger men ändå så går det in i tomma öron. Jag ska bara ignorera den människan för det är som sagt ingen ide.
  • Anonym (mmmm)
    Digestive skrev 2017-02-08 00:24:09 följande:
    Ta inte åt dig så mycket för det biter mest på dig själv i slutändan. Folk är kalla och många lär förbli det.

Tro mig, jag har varit minst lika upprörd men så påminns jag om landet vi lever i - Sverige, där vi har allt och lite till - och sedan så skrattar jag bara åt hjärtan så fattiga att de inte har råd att visa empati för sina medmänniskor.
    känns som att den här tråden inte gav någon som helst påverkan. Folk är som dem är. Att man inte visar empati för sina medmänniskor är verkligen tragiskt men inget jag kan påverka verkar det som. Jag blir bara så ledsen........ Sedan pratas det om alla människors lika värde.
Svar på tråden Sveriges narkotikapolitik ÄR BRUTAL OCH OMÄNSKLIG.