• Anonym (mmmm)

Sveriges narkotikapolitik ÄR BRUTAL OCH OMÄNSKLIG.

Alltså, ibland undrar jag om man är korkad eller så ligger det andra orsaker bakom Sveriges brutala Narkotikapolitik. Ses inte knarkare som människor i detta samhälle? Jag blir så upprörd när jag hör att Sverige som är så stolta och kämpar för mänskliga rättigheter har näst högsta Narkotikadödlighet i Europa.
    Trots detta säger politikerna att narkotikapolitiken är framgångsrik och vill inte inse och förstå att man inte kan straffa bort ett beroende och missbruk.
    Ska det vara olagligt och vara sjuk? För missbruk ses i Sverige som en sjukdom. Då kan det också vara olagligt att få diabetes också för att man inte har skött sin hälsa. Hur hjälper vi människor genom att straffa dem? Hur hjälper vi dem genom att stämpla dem, tysta ner dem, se dem som avskum i samhället och förstöra deras liv. VI MÅSTE TA DENNA FRÅGA PÅ ALLVAR. Hela narkotikapolitiken är grundad från moralism istället för forskning och andra länders erfarenheter.
    Till och med FN har kritiserat Sveriges narkotikapolitik som extremister och jämför oss med länder som Ryssland.
    VILL NI HA ETT SÅDANT SAMHÄLLE? En dag kommer det vara ditt barn eller ditt barnbarn eller någon annan anhörig som drabbas av ett missbruk.

• Svar på tråden Sveriges narkotikapolitik ÄR BRUTAL OCH OMÄNSKLIG.
  • Anonym (Haha)

Vi kommer förr eller senare behöva legalisera cannabis. Det finns en skrämmande stor del av befolkningen som dessutom bara växer som inte kommer att lyckas med något i sina liv, dem går till sina jobb på någon fabrik eller lager "nästan" varje dag, för att komma hem till någon trång hyreslägenhet, äter någon pizza röker tills dem somnar på soffan så dem kan börja om dagen därpå. Jag förstår att man måste dra i sig konstgjord lycka för att uthärda detta liv.

Så ni normalbegåvade som satsar och inte nöjer er med pizza, foppatofflor & grå mjukisbyxor. Låt dagens underklass ha sin lilla glädje här i livet. Vi kommer inte ha råd att slösa samhällets resurser och skattepengar på dessa förlorare. Även ökade skatteintäkter om staten säljer produkterna. Håll den grå massan av befolkningen glad! Dem gör dem sämsta jobben för minst lön och förstår inte bättre, deras fokus ligger alltid på var nästa fix kommer ifrån.

En hög loser är en glad loser!!!

• Digestive
    Anonym (Haha) skrev 2017-02-07 20:14:40 följande:

Vi kommer förr eller senare behöva legalisera cannabis. Det finns en skrämmande stor del av befolkningen som dessutom bara växer som inte kommer att lyckas med något i sina liv, dem går till sina jobb på någon fabrik eller lager "nästan" varje dag, för att komma hem till någon trång hyreslägenhet, äter någon pizza röker tills dem somnar på soffan så dem kan börja om dagen därpå. Jag förstår att man måste dra i sig konstgjord lycka för att uthärda detta liv.

Så ni normalbegåvade som satsar och inte nöjer er med pizza, foppatofflor & grå mjukisbyxor. Låt dagens underklass ha sin lilla glädje här i livet. Vi kommer inte ha råd att slösa samhällets resurser och skattepengar på dessa förlorare. Även ökade skatteintäkter om staten säljer produkterna. Håll den grå massan av befolkningen glad! Dem gör dem sämsta jobben för minst lön och förstår inte bättre, deras fokus ligger alltid på var nästa fix kommer ifrån.

En hög loser är en glad loser!!!

Du resonerar som om polisära och juridiska insatser vore gratis. Om dessa insatser dessutom är mer eller mindre resultatlösa i att värja missbruket så handlar det enbart om hur man anser att skatteresurser ska användas - på näst intill resultatlösa straff eller på vård som faktiskt ger praktiska resultat.
  • Digestive
    Anonym (Tess) skrev 2017-02-05 14:55:09 följande:

Och ja jag har varit i kontakt med alla droger via mitt jobb. Hittills har jag inte hittat någon som gör folk smarta och välmående. Sorry!

På tal om vad - alla de människor som påstår att man blir smart och välmående av droger?

Jag tror att du tryggt kan ringa in dessa som en försvinnande liten del av våra droganvändare.
  • Anonym (SUCK)
    Anonym (mmmm) skrev 2017-02-07 18:59:53 följande:
    Där har du helt fel. Det man gör dagens samhälle är att generalisera alla som tar droger och alla droger som finns. Faktum är att det finns människor som tar droger som fungerar som vilken samhällsmedborgare som helst. Men dem ska helst tystas ner för att stigmatiseringen ska fortsätta. Dem ser man inte och märker inte av för dem vågar inte visa sig för då blir deras liv förstörda. Det är de problematiska missbrukarna som man ser och det är den bilden man visar skolungdomar och övriga i samhället. Det är våra politiker och människor som du som stigmatiserar inte dem. Dessutom har du ingen rätt överhuvudtaget att påstå dig veta vad jag gillar eller inte gillar.
    Sluta normalisera knark nu!
    Kryp fram från ditt gömställe och inse vad sån skit leder till.
    Ett barn på 10 år resonerar bättre än dig.
  • Anonym (tej)
    Anonym (Hg) skrev 2017-02-07 15:54:16 följande:
    Inget fel på Sveriges narkotikapolitik förutom att den är för slapp! För mycket dalt med narkomanerna trots att det var deras val att börja knarka!
  • Anonym (tej)
    Anonym (svårare än så är det inte) skrev 2017-02-07 15:52:05 följande:
    Jag delar den åsikten att vill man inte råka ut för stigamitesering etc så börja inte med droger, det är dessutom knarkarna själva som sett till att det är stigmatiserat
    Detta
  • Anonym (mmmm)
    Anonym (SUCK) skrev 2017-02-07 20:48:53 följande:
    tnker inte ens föra en diskussion med dig när du dömer mig.
  • Anonym (mmmm)
    Har du inget bättre att komma med??????
    Det visar verkligen hur dina argument är grundade på ren fakta och vetenskap. Hatar när människor som du bara dömer och dömer. Det är det enda ni är bra på när man för en diskussion.
  • Digestive
    Tycka vad man vill i sak men det är en viss skillnad på att iallafall ha resonemang och på att bara tycka till. Vad som bäst klär åldern som du hänvisar till säger sig självt.

Tycker du att hets bygger en god diskussion? 
Svar på tråden Sveriges narkotikapolitik ÄR BRUTAL OCH OMÄNSKLIG.