• Anonym (mmmm)

Sveriges narkotikapolitik ÄR BRUTAL OCH OMÄNSKLIG.

Alltså, ibland undrar jag om man är korkad eller så ligger det andra orsaker bakom Sveriges brutala Narkotikapolitik. Ses inte knarkare som människor i detta samhälle? Jag blir så upprörd när jag hör att Sverige som är så stolta och kämpar för mänskliga rättigheter har näst högsta Narkotikadödlighet i Europa.
    Trots detta säger politikerna att narkotikapolitiken är framgångsrik och vill inte inse och förstå att man inte kan straffa bort ett beroende och missbruk.
    Ska det vara olagligt och vara sjuk? För missbruk ses i Sverige som en sjukdom. Då kan det också vara olagligt att få diabetes också för att man inte har skött sin hälsa. Hur hjälper vi människor genom att straffa dem? Hur hjälper vi dem genom att stämpla dem, tysta ner dem, se dem som avskum i samhället och förstöra deras liv. VI MÅSTE TA DENNA FRÅGA PÅ ALLVAR. Hela narkotikapolitiken är grundad från moralism istället för forskning och andra länders erfarenheter.
    Till och med FN har kritiserat Sveriges narkotikapolitik som extremister och jämför oss med länder som Ryssland.
    VILL NI HA ETT SÅDANT SAMHÄLLE? En dag kommer det vara ditt barn eller ditt barnbarn eller någon annan anhörig som drabbas av ett missbruk.

• Svar på tråden Sveriges narkotikapolitik ÄR BRUTAL OCH OMÄNSKLIG.
  • Anonym (Snark)
    Anonym (korra) skrev 2017-01-30 21:16:04 följande:

folk som är fast i sina missbruk ska alltid försöka skönmåla knark

de spelar ingen roll hur mycket fakta man visar fram där forskningen visar hur farligt det är, dessa inivder nekar totalt till det utan för istället fram sina alternativa forsknignsresultat(som är hämtade på nätet och rabblas vidare utan eftertanke) det är alltid andra som har fel och dom själva som har rätt

helt sjukt egentligen hur de anklagar alla andra utom sig själva och de illegala langarna och drogkartellerna, men nej det är Sveriges fel för att det är olagligt här? det säger rätt mycket hur skadligt knark är om man resonerar så

Haha, ja!
  • Anonym (haschtomte)
    Anonym (Snark) skrev 2017-01-31 10:08:33 följande:
    EXAKT! Mitt ex är Sveriges största parasit och hen lurade både soc och försäkringskassan på massa bidrag; fick GRATIS terapi som hen sket i, BETALD YRKESUTBILDNING som Hen såklart sket i, var skyldig till flera fall av misshandel och sket i att betala ut skadestånden till sina offer, stal och lurade hela familjen, mig och sina "vänner" på pengar systematiskt osv. Ändå tyckte Hen att det var HEN det var synd om och att SAMHÄLLET behandlade hen som skit fast det var tvärtom.

Alla andra får betala sina egna utbildningar och terapi (eller låta bli för att man inte har råd) och får slava ihop till mat och hyra på jobb där man ofta blir behandlad som piss och blir utbränd-men man är tvungen att fortsätta för annars blir man hemlös.

Meanwhile kan dom här stackars KNARKARNA bo gratis utan att göra ett piss, få maten serverad genom bidrag och vissa får tom hemtjänst och boendestöd dom inte bekostar själva där dom behandlar sin personal som skit.

Det är SKATTEPENGAR från SAMHÄLLET som bekostar alla dessa bidrag till hyra och mat, betalda utbildningar, boendestöd, hemtjänst, dagliga verksamheter, terapi, behandlingshem, mediciner, sjukvård, friskvård, osv osv osv.

Då är det jävligt magstarkt när dessa bortklemade människor som bidrar minst och får allt serverat som andra får bekosta själva eller skippa pga ekonomin; HAR MAGE ATT KLAGA PÅ SAMHÄLLET! Fy fan rent ut sagt. Är ni så otacksamma kan vi lika gärna dra in all form av socialtjänst, utbildningar, behandlingshem osv så får ni klara er själva och för en gångs skull vara tvungna att själva ansvara för era liv.
    Du låter väldigt missunnsam. Det är illa nog att vara stigmatiserad dag som natt vilket jag tror knarkare i Sverige är.
    Tillhör man en stigmatiserad och utsatt grupp ska man avgjort ha mer serverat, annars ökar ju samhällskostnaderna mångfalt p.g.a. de kanske väljer en ännu mer kriminell bana.
    Dessutom tror åtminstone jag att det är förvånansvärt få "knarkare" som har allt det du beskriver. Det låter som det är fler saker som räknas in där än det som du selektivt väljer att belysa. Dessutom, hur många tror du är representativa för det fall du beskriver?

På en utbildning skapas arbeten likaså innebär bostöd, hemtjänst, dagliga verksamheter, terapi, behandlingshem, sjukvård, friskvård arbetstillfällen, d.v.s. löner som betalas ut med dragen skatt som återgår till dessa individer som lever på långt mindre summor än arbetsföra människor med arbeten gör.
  • Anonym (mmmm)
    EXAKT! Mitt ex är Sveriges största parasit och hen lurade både soc och försäkringskassan på massa bidrag; fick GRATIS terapi som hen sket i, BETALD YRKESUTBILDNING som Hen såklart sket i, var skyldig till flera fall av misshandel och sket i att betala ut skadestånden till sina offer, stal och lurade hela familjen, mig och sina "vänner" på pengar systematiskt osv. Ändå tyckte Hen att det var HEN det var synd om och att SAMHÄLLET behandlade hen som skit fast det var tvärtom.

Alla andra får betala sina egna utbildningar och terapi (eller låta bli för att man inte har råd) och får slava ihop till mat och hyra på jobb där man ofta blir behandlad som piss och blir utbränd-men man är tvungen att fortsätta för annars blir man hemlös.

Meanwhile kan dom här stackars KNARKARNA bo gratis utan att göra ett piss, få maten serverad genom bidrag och vissa får tom hemtjänst och boendestöd dom inte bekostar själva där dom behandlar sin personal som skit.

Det är SKATTEPENGAR från SAMHÄLLET som bekostar alla dessa bidrag till hyra och mat, betalda utbildningar, boendestöd, hemtjänst, dagliga verksamheter, terapi, behandlingshem, mediciner, sjukvård, friskvård, osv osv osv.

Då är det jävligt magstarkt när dessa bortklemade människor som bidrar minst och får allt serverat som andra får bekosta själva eller skippa pga ekonomin; HAR MAGE ATT KLAGA PÅ SAMHÄLLET! Fy fan rent ut sagt. Är ni så otacksamma kan vi lika gärna dra in all form av socialtjänst, utbildningar, behandlingshem osv så får ni klara er själva och för en gångs skull vara tvungna att själva ansvara för era liv.
    Din bild av en person som brukar droger är väldigt felaktig även om det säkert finns såna fall som du beskriver men det är långt ifrån alla. Du generaliserar alla precis som folk generaliserar te x muslimer som terrorister osv..
    Det är sådana som du som ökar stigmatiseringen i samhället mot missbrukare och brukare. Det är sådana som du som diskriminerar människor som verkligen behöver hjälp och vill ha hjälp. Dem argumenten du för fram skulle tolkas som att du inte bryr dig om att narkotikadödligheten i Sverige är så hög. Lika bra att de jävlarna dör.... så slipper du betala skatt och försörja dem. Det visar bara vilken inhuman människosyn du har.
  • Anonym (Snark)
    Anonym (haschtomte) skrev 2017-01-31 10:23:54 följande:

Du låter väldigt missunnsam. Det är illa nog att vara stigmatiserad dag som natt vilket jag tror knarkare i Sverige är.

Tillhör man en stigmatiserad och utsatt grupp ska man avgjort ha mer serverat, annars ökar ju samhällskostnaderna mångfalt p.g.a. de kanske väljer en ännu mer kriminell bana.

Dessutom tror åtminstone jag att det är förvånansvärt få "knarkare" som har allt det du beskriver. Det låter som det är fler saker som räknas in där än det som du selektivt väljer att belysa. Dessutom, hur många tror du är representativa för det fall du beskriver?

På en utbildning skapas arbeten likaså innebär bostöd, hemtjänst, dagliga verksamheter, terapi, behandlingshem, sjukvård, friskvård arbetstillfällen, d.v.s. löner som betalas ut med dragen skatt som återgår till dessa individer som lever på långt mindre summor än arbetsföra människor med arbeten gör.

Dom väljer ju det. Sluta fjanta, ingen tvingar dig. Det finns massor av människor som skulle behöva en betald utbildning, jag vet flera stycken. Människor som dessutom skulle ANVÄNDA utbildningen till att jobba efteråt. Inte hoppa av efter 1 månad. Jo det är representativt för narkomaner, det jag beskriver. Anlände du till planeten Jorden imorse eller?!

Garanterat ALLA narkomaner skadar sina anhöriga och alla i sin väg, ljuger och stjäl. Gå på ett möte med NA annars eller ett för anhöriga.

Du kanske är läkare själv eller har annat högavlönad jobb och ja då har du det bättre ställt men en arbetare som tex sliter i vården har inte det.

En narkoman kan få en lägenhet för 7000 betald, sedan 4000 till mat/hygien/kläder. UTÖVER DET kan dom bara lämna in kvitton till läkarbesök, mediciner, terapi eller få extra för en vinterjacka osv. En människa som arbetar kan få ut så lite som 13-16000 efter skatt. Då ska det täcka både mat, hyra, vård, tandvård, ev mediciner osv. Den ena gör inget annat än att sova/umgås med vänner som alltid har tid/fritidsintressen och den andra för inget annat än att jobba.

Det är lätt att vara generös mot knarkare om man själv växt upp priviligerat och är högavlönad. Egentligen handlar det om ett arbetarförakt där människor visar det genom att selektiv vurma en viss grupp (som redan är positivt särbehandlad) och att trycka till dom som verkligen går på knäna i samhället och säga att VI är missunnsamma.

Vilken god människa du är som inte vet vad du snackar om och har råd att dalta med narkomaner eftersom du är på tryggt avstånd från att drabbas av det dom gör mot samhället.
  • Anonym (katastrof)

De är väl inte knarkarnas fel att de får en massa bidrag till höger och vänster. Det är knappast de som röstat fram ett välfärdssamhälle. Skulle tippa på att de mycket hellre skulle föredra ett liberalt samhälle där knarket var avkriminaliserat och billigt så de slapp hora ut sina kroppar för att få sitt knark.

Det du sett är resultatet av att tvinga på en minoritet majoritetsvärderingar och ett majoritetssamhälle. Det blir fel.
  • Anonym (eh?)
    Anonym (katastrof) skrev 2017-01-31 10:57:09 följande:
    Det du sett är resultatet av att tvinga på en minoritet majoritetsvärderingar och ett majoritetssamhälle. Det blir fel.
    skulle tvärtom vara bättre då? knappast
  • Anonym (eh?)
    Anonym (haschtomte) skrev 2017-01-31 10:23:54 följande:
    det är självförvållat så börja i eran ände
  • Anonym (haschtomte)
    Anonym (Snark) skrev 2017-01-31 10:56:01 följande:
    Dom väljer ju det. Sluta fjanta, ingen tvingar dig. Det finns massor av människor som skulle behöva en betald utbildning, jag vet flera stycken. Människor som dessutom skulle ANVÄNDA utbildningen till att jobba efteråt. Inte hoppa av efter 1 månad. Jo det är representativt för narkomaner, det jag beskriver. Anlände du till planeten Jorden imorse eller?!

Garanterat ALLA narkomaner skadar sina anhöriga och alla i sin väg, ljuger och stjäl. Gå på ett möte med NA annars eller ett för anhöriga.

Du kanske är läkare själv eller har annat högavlönad jobb och ja då har du det bättre ställt men en arbetare som tex sliter i vården har inte det.

En narkoman kan få en lägenhet för 7000 betald, sedan 4000 till mat/hygien/kläder. UTÖVER DET kan dom bara lämna in kvitton till läkarbesök, mediciner, terapi eller få extra för en vinterjacka osv. En människa som arbetar kan få ut så lite som 13-16000 efter skatt. Då ska det täcka både mat, hyra, vård, tandvård, ev mediciner osv. Den ena gör inget annat än att sova/umgås med vänner som alltid har tid/fritidsintressen och den andra för inget annat än att jobba.

Det är lätt att vara generös mot knarkare om man själv växt upp priviligerat och är högavlönad. Egentligen handlar det om ett arbetarförakt där människor visar det genom att selektiv vurma en viss grupp (som redan är positivt särbehandlad) och att trycka till dom som verkligen går på knäna i samhället och säga att VI är missunnsamma.

Vilken god människa du är som inte vet vad du snackar om och har råd att dalta med narkomaner eftersom du är på tryggt avstånd från att drabbas av det dom gör mot samhället.
    Du får inte använda den där attityden emot mig. Då tänker jag inte skriva med dig mer!
    De yrkesutbildningarna du talar om är gratis för alla vad jag vet. Åtminstone senast jag kollade.
    Det är inte en fråga om lön och anledningen att de "skadar" anhöriga eller andra i sin väg ligger annorstädes. Läs boken som rekommenderas ovan.

Taket för hyra bet. varierar från kommun till kommun. att det är så högt som 7000:- tvivlar jag på. Med 4000 över efter det är man troligtvis sjukskriven på heltid. Rö. att lämna in kvitton och liknande är det inte riktigt så enkelt, det är en process.

Dessutom jämför du denna sjukpenningsgrundande inkomst med en fullständigt orealistisk ingångslön för någon i en större tätort (vilket det rimligtvis är om din påstådda hyreskostnad är så hög) det förutsätts att man har någon känsla för ekonomi.

Att vara generös mot någon alls är en balansgång, det rör inte bara knarkare, även om dessa sitter i en utsatt position. Vissa har man fått igen av, vissa har bara tagit det som de kan och skitit i en totalt. Vad gäller sådana ligger det absolut lite i det du säger, men sådana människor är i regel patologiska har har betydligt värre problem än bara missbruk.

Jag förespråkar att man ska hjälpa varandra, det är så jag är uppfostrad, och då har jag använt droger i många, många år och själv fallit offer för dessa patologiska människor, så spott och spe och övergrepp har jag utstått inte sällan från myndigheter och "utbildade" som egentligen borde veta bättre.

Men jag vet det finns människor där ute som gör det till sin uppgift att göra livet svårare för andra, kanske är det också därför, med deras attityd, som de går på knäna, har du tänkt på det?
  • Anonym (haschtomte)
    Anonym (katastrof) skrev 2017-01-31 10:57:09 följande:
    De är väl inte knarkarnas fel att de får en massa bidrag till höger och vänster. Det är knappast de som röstat fram ett välfärdssamhälle. Skulle tippa på att de mycket hellre skulle föredra ett liberalt samhälle där knarket var avkriminaliserat och billigt så de slapp hora ut sina kroppar för att få sitt knark.

Det är tur att de som åker på en räkmacka och aldrig lär sig fungera någolunda civiliserat, från mitt perspektiv är en minoritet.

För mig och så många andra började det med alkohol och cigaretter. Men den svinigaste människan jag någonsin varit, den blev jag av läkemedel jag hade på recept som skulle anses hjälpa en.

Liberalism är jag inte jättemycket för. Socialliberalismkomunismborgare med miljötänk som seglar på de sju haven, det är mer jag.
  • Anonym (Snark)
    Anonym (haschtomte) skrev 2017-01-31 16:15:30 följande:

Du får inte använda den där attityden emot mig. Då tänker jag inte skriva med dig mer!

De yrkesutbildningarna du talar om är gratis för alla vad jag vet. Åtminstone senast jag kollade.

Det är inte en fråga om lön och anledningen att de "skadar" anhöriga eller andra i sin väg ligger annorstädes. Läs boken som rekommenderas ovan.

Taket för hyra bet. varierar från kommun till kommun. att det är så högt som 7000:- tvivlar jag på. Med 4000 över efter det är man troligtvis sjukskriven på heltid. Rö. att lämna in kvitton och liknande är det inte riktigt så enkelt, det är en process.

Dessutom jämför du denna sjukpenningsgrundande inkomst med en fullständigt orealistisk ingångslön för någon i en större tätort (vilket det rimligtvis är om din påstådda hyreskostnad är så hög) det förutsätts att man har någon känsla för ekonomi.

Att vara generös mot någon alls är en balansgång, det rör inte bara knarkare, även om dessa sitter i en utsatt position. Vissa har man fått igen av, vissa har bara tagit det som de kan och skitit i en totalt. Vad gäller sådana ligger det absolut lite i det du säger, men sådana människor är i regel patologiska har har betydligt värre problem än bara missbruk.

Jag förespråkar att man ska hjälpa varandra, det är så jag är uppfostrad, och då har jag använt droger i många, många år och själv fallit offer för dessa patologiska människor, så spott och spe och övergrepp har jag utstått inte sällan från myndigheter och "utbildade" som egentligen borde veta bättre.

Men jag vet det finns människor där ute som gör det till sin uppgift att göra livet svårare för andra, kanske är det också därför, med deras attityd, som de går på knäna, har du tänkt på det?

Så många fel, så mycket fördomar. Du vet uppenbarligen inte vad arbetare i vård, omsorg, restaurang, café, städ osv tjänar.

Jag har bott på landet i ett antal orter och i en STORSTAD är hyrorna mycket dyrare än jag skrev. Min bror bor i en liten tvåa i en liten ort som kostar 7400. Jag får ut mellan 13 och 160000 i månaden beroende på hur mycket helger jag jobbat.

Utbildningen jag pratade om kostade över 40000 och det betaldes av kommunen. Det fanns garanterat andra som hade behövt det bättre. Dessutom är inga utbildningar gratis, du är verkligen ny på planeten!

Var kommer lärarnas löner ifrån?! All administration, lokaler, lokalvården av dom osv osv.

Och vad fan menar du med att du får kalla mig missunnsam och fördomsfull osv och att DET skulle vara ok men jag får inte anta att du inte är arbetarklass (i varje fall aldrig har behövt försörja dig själv på ett låglönejobb utan hjälp från föräldrar och flickvänner, andra släktingar med pengar) och inte vet ett skit om hur priviligerad du är eller att missbrukare som blir försörjda inte alls är dom som har det sämst i samhället. Dom som sliter ut sig för samma standard och inte får nån hjälp när dom inte har råd med tandläkare osv däremot.

Folk som lever på soc kan bara lämna in kvitton till sin handläggare, oavsett om det överstiger deras normala inkomstnivå.

Som flera påpekat skulle missbruket "alltid finnas" oavsett politik, så att underlätta för alla narkomaner som förstör alla människor/allt runt sig är verkligen ingen vinst för samhället.

Se bara på miljöer där drogande är accepterat, där är det ett HELVETE. Tex Christiania. Det finns en dokumentär om barnen som fick växa upp i Christiania.

Se den.

Ju mer n ormaliserade droger är, desto mer används dom. Se bara på alkohol.

Avkrimininalisering = Ökad användning, speciellt på sikt. = Ännu fler barn som far illa, anhöriga som far illa, arbetsplatser som går åt helvete, samhällen som går åt helvete.

Och mina exempel handlar inte ett piss om att det är kriminellt. Alkoholister förstör också sina familjer, snor/lånar pengar fast det är lagligt.

Knarkarna i Christiania fuckade upp sina barn för livet lch att dom levt i en bubbla där knark var vardag och normalt var ju bara värre för barnen.

Men som alla andra beroende kan du inte tänka på samhället, på anhöriga, på nya generationer. Allt du tänker på är drogen och hur synd det är om DIG och det är alltid synd om dig.
Svar på tråden Sveriges narkotikapolitik ÄR BRUTAL OCH OMÄNSKLIG.