• Anonym (mmmm)

Sveriges narkotikapolitik ÄR BRUTAL OCH OMÄNSKLIG.

Alltså, ibland undrar jag om man är korkad eller så ligger det andra orsaker bakom Sveriges brutala Narkotikapolitik. Ses inte knarkare som människor i detta samhälle? Jag blir så upprörd när jag hör att Sverige som är så stolta och kämpar för mänskliga rättigheter har näst högsta Narkotikadödlighet i Europa.
    Trots detta säger politikerna att narkotikapolitiken är framgångsrik och vill inte inse och förstå att man inte kan straffa bort ett beroende och missbruk.
    Ska det vara olagligt och vara sjuk? För missbruk ses i Sverige som en sjukdom. Då kan det också vara olagligt att få diabetes också för att man inte har skött sin hälsa. Hur hjälper vi människor genom att straffa dem? Hur hjälper vi dem genom att stämpla dem, tysta ner dem, se dem som avskum i samhället och förstöra deras liv. VI MÅSTE TA DENNA FRÅGA PÅ ALLVAR. Hela narkotikapolitiken är grundad från moralism istället för forskning och andra länders erfarenheter.
    Till och med FN har kritiserat Sveriges narkotikapolitik som extremister och jämför oss med länder som Ryssland.
    VILL NI HA ETT SÅDANT SAMHÄLLE? En dag kommer det vara ditt barn eller ditt barnbarn eller någon annan anhörig som drabbas av ett missbruk.

• Svar på tråden Sveriges narkotikapolitik ÄR BRUTAL OCH OMÄNSKLIG.
  • Anonym (SUCK)
    Anonym (mmmm) skrev 2017-01-30 20:45:39 följande:
    Skulle det avkriminaliseras så skulle människor inte vara så rädda att söka hjälp. Avkriminaliserar man så kan man utbilda människor om olika drogers verkan och skador de kan utsätta den enskilde och familjen. Då gäller det att gå efter forskning och vetenskap och inte moralism och propaganda som man har gjort hittills. Men då gäller det att man inte klassar all Narkotika som lika farligt. Utan att man särskiljer mellan lätt och tung narkotika. Ljuger man för människor som den svenska politikerna gör så kommer man tappa förtroendet och särskild ungdomarna kommer ta risker som kan förstöra deras liv. Te x de kanske tror mer på langaren än de vuxna. Skulle någon bli påkommen så skulle den inte bli stämplad som brukarna görs idag utan man skulle få en chans att rätta upp sitt liv om man nu är en problematisk brukare och behöver hjälp.
    OCH DET DÄR MED VÅRDEN: missbrukare idag prioriteras inte och får absolut inte samma vård som icke missbrukare. Detta gäller kanske inte alla kommuner men väldigt många.
    Alltså jag ryser när jag läser vad du skriver och förskönar knark.
    Öppna ögonen och se vad som händer i samhället när folk knarkar!
    Tror du att det skulle bli färre som knarkar och förstör sitt liv och andras om det skulle släppas fritt?
    Varför ska man börja med knark överhuvudtaget??
  • Anonym (korra)
    Anonym (SUCK) skrev 2017-01-30 20:57:00 följande:
    Tror du att det skulle bli färre som knarkar och förstör sitt liv och andras om det skulle släppas fritt?
    folk som är fast i sina missbruk ska alltid försöka skönmåla knark

de spelar ingen roll hur mycket fakta man visar fram där forskningen visar hur farligt det är, dessa inivder nekar totalt till det utan för istället fram sina alternativa forsknignsresultat(som är hämtade på nätet och rabblas vidare utan eftertanke) det är alltid andra som har fel och dom själva som har rätt

helt sjukt egentligen hur de anklagar alla andra utom sig själva och de illegala langarna och drogkartellerna, men nej det är Sveriges fel för att det är olagligt här? det säger rätt mycket hur skadligt knark är om man resonerar så
  • i-o

Knark har aldrig bidragit till något speciellt negativt för mig. Mer insikt i hur fragilt ett liv och en tillvaro är.

• Anonym (mmmm)
    Anonym (SUCK) skrev 2017-01-30 20:57:00 följande:
    Ärligt talat..... vad är det ni inte förstår. Ni pratar om knark som all knark är lika farligt NEEEEEEJ hur mycket ni försöker generalisera alla droger så funkar det inte i verkligheten.  DET FINNS SKILLNAD PÅ DROG OCH DROG. Precis som alkohol och cannabis är olika sorters droger med olika effekter i kroppen. Det finns för fan forskning på detta.  Jag har inte sagt att människor ska knarka. Vad är det ni inte fattar. Jag säger att det ska AVKRIMINALISERAS! Det betyder heller inte att det ska gå fritt i samhället. Det betyder inte att jag vill se alla knarka. Nej jag knarkar inte ens själv. Men folk tar droger ändå.
    Sveriges drogpolitik fungerar inte och det är ett faktum.

www.st.nu/opinion/debatt/avkriminalisera-personligt-bruk-av-droger
  • i-o
    Anonym (mmmm) skrev 2017-01-31 09:08:42 följande:
    Ärligt talat..... vad är det ni inte förstår. Ni pratar om knark som all knark är lika farligt NEEEEEEJ hur mycket ni försöker generalisera alla droger så funkar det inte i verkligheten.  DET FINNS SKILLNAD PÅ DROG OCH DROG. Precis som alkohol och cannabis är olika sorters droger med olika effekter i kroppen. Det finns för fan forskning på detta.  Jag har inte sagt att människor ska knarka. Vad är det ni inte fattar. Jag säger att det ska AVKRIMINALISERAS! Det betyder heller inte att det ska gå fritt i samhället. Det betyder inte att jag vill se alla knarka. Nej jag knarkar inte ens själv. Men folk tar droger ändå.
    Sveriges drogpolitik fungerar inte och det är ett faktum.

www.st.nu/opinion/debatt/avkriminalisera-personligt-bruk-av-droger
    Man kan läsa Knark av Magnus Linton också.
  • Anonym (Gubbe)
    Anonym (SUCK) skrev 2017-01-30 18:43:45 följande:
    Knarkar du själv?
    Vad exakt är knark?
  • Anonym (mmmm)
    Anonym (Gubbe) skrev 2017-01-31 09:31:15 följande:
    Vad exakt är knark?
    Knark är slangordet för Narkotika.
  • Anonym (Snark)
    Anonym (Tess) skrev 2017-01-29 22:26:01 följande:

Vad menar du? Vi betalar ju mängder med olika behandlingar och dylikt för brukare. Och det daltas gode mycket och delas ut diverse mediciner etc. Om människor väljer att fortsätta bruka ändå. Vad gör man då tänker du?

EXAKT! Mitt ex är Sveriges största parasit och hen lurade både soc och försäkringskassan på massa bidrag; fick GRATIS terapi som hen sket i, BETALD YRKESUTBILDNING som Hen såklart sket i, var skyldig till flera fall av misshandel och sket i att betala ut skadestånden till sina offer, stal och lurade hela familjen, mig och sina "vänner" på pengar systematiskt osv. Ändå tyckte Hen att det var HEN det var synd om och att SAMHÄLLET behandlade hen som skit fast det var tvärtom.

Alla andra får betala sina egna utbildningar och terapi (eller låta bli för att man inte har råd) och får slava ihop till mat och hyra på jobb där man ofta blir behandlad som piss och blir utbränd-men man är tvungen att fortsätta för annars blir man hemlös.

Meanwhile kan dom här stackars KNARKARNA bo gratis utan att göra ett piss, få maten serverad genom bidrag och vissa får tom hemtjänst och boendestöd dom inte bekostar själva där dom behandlar sin personal som skit.

Det är SKATTEPENGAR från SAMHÄLLET som bekostar alla dessa bidrag till hyra och mat, betalda utbildningar, boendestöd, hemtjänst, dagliga verksamheter, terapi, behandlingshem, mediciner, sjukvård, friskvård, osv osv osv.

Då är det jävligt magstarkt när dessa bortklemade människor som bidrar minst och får allt serverat som andra får bekosta själva eller skippa pga ekonomin; HAR MAGE ATT KLAGA PÅ SAMHÄLLET! Fy fan rent ut sagt. Är ni så otacksamma kan vi lika gärna dra in all form av socialtjänst, utbildningar, behandlingshem osv så får ni klara er själva och för en gångs skull vara tvungna att själva ansvara för era liv.
  • Anonym (Snark)
    mintankebarasådär skrev 2017-01-30 18:35:41 följande:

Du tror knarkbaronerna utomlands och langarna i Sverige skulle sänka priserna bara för att det blev lagligt?  jo tjena

Deras vinster skulle bli större men inte sjutton skulle dom sänka priserna

Stay away from drugs kids your brain get mushy

EXAKT.
Svar på tråden Sveriges narkotikapolitik ÄR BRUTAL OCH OMÄNSKLIG.