• Anonym (mmmm)

Sveriges narkotikapolitik ÄR BRUTAL OCH OMÄNSKLIG.

Alltså, ibland undrar jag om man är korkad eller så ligger det andra orsaker bakom Sveriges brutala Narkotikapolitik. Ses inte knarkare som människor i detta samhälle? Jag blir så upprörd när jag hör att Sverige som är så stolta och kämpar för mänskliga rättigheter har näst högsta Narkotikadödlighet i Europa.
    Trots detta säger politikerna att narkotikapolitiken är framgångsrik och vill inte inse och förstå att man inte kan straffa bort ett beroende och missbruk.
    Ska det vara olagligt och vara sjuk? För missbruk ses i Sverige som en sjukdom. Då kan det också vara olagligt att få diabetes också för att man inte har skött sin hälsa. Hur hjälper vi människor genom att straffa dem? Hur hjälper vi dem genom att stämpla dem, tysta ner dem, se dem som avskum i samhället och förstöra deras liv. VI MÅSTE TA DENNA FRÅGA PÅ ALLVAR. Hela narkotikapolitiken är grundad från moralism istället för forskning och andra länders erfarenheter.
    Till och med FN har kritiserat Sveriges narkotikapolitik som extremister och jämför oss med länder som Ryssland.
    VILL NI HA ETT SÅDANT SAMHÄLLE? En dag kommer det vara ditt barn eller ditt barnbarn eller någon annan anhörig som drabbas av ett missbruk.

• Svar på tråden Sveriges narkotikapolitik ÄR BRUTAL OCH OMÄNSKLIG.
  • blairw
    driver28 skrev 2017-01-28 21:17:27 följande:

Skillnaden mellan cannabis och alkohol/tobak är att alkohol/tobak inte är olagliga substanser. Genom ditt missbruk bryter du mot lagen och kan alltså vänta dig ett straff. Det är väl inget konstigt? Om du däremot går till sjukhuset och vill bli fri från ditt missbruk kommer du att tas emot med öppna armar efter bästa förmåga. Sjukvården går ju som känt är på knäna.

Fast, poängen med TS tråd var väl att hen ansåg att vi måste ändra på lagen? Då blir det ju rätt poänglöst att peka ut att skillnaden är att cannabis är olagligt och alkohol/tobak är lagligt, det är ju redan givet och vad TS motsätter sig. Samt detta med att det blir så dumt att ha någons missbruk olagligt, eftersom man riskerar att åka dit för brott om man söker hjälp. Eller om man åker dit för brott så hade det ju vart bättre att man fick hjälp med sitt missbruk istället för att bli åtalad för narkotikabrott. Tyskland har t.ex. infört så att det inte räknas som ett brott om det handlar om självskadebeteende som man brukar olika olagliga droger. Jag är ju personligen för att helt avkriminalisera och kanske till och med legalisera vissa substanser, men om man inte vill dra det så hårt av olika anledningar känns det ju som att något liknande Tyskland är ett förslag att fundera på iallafall. 
  • Anonym (mmmm)

Var glad att du bor i Sverige och inte Filippinerna om du nu insisterar på att fortsätta ditt missbruk. Där är det nackskott på knarkare. Bokstavligen. Ca 3-400 knarkare har dödats som hundar på gatorna där sedan president Duterte tog över förra året. Så kom inte och påstå en massa skit om stränga straff i Sverige. Det har vi väldigt ont om.

Skillnaden mellan cannabis och alkohol/tobak är att alkohol/tobak inte är olagliga substanser. Genom ditt missbruk bryter du mot lagen och kan alltså vänta dig ett straff. Det är väl inget konstigt? Om du däremot går till sjukhuset och vill bli fri från ditt missbruk kommer du att tas emot med öppna armar efter bästa förmåga. Sjukvården går ju som känt är på knäna.

För det första, jag är ingen missbrukare. Så fort man säger ordet knark.... eller öppnar en dialog så pekar alla på en och skriker jävla missbrukare, pundare, knarkare. Om du tycker att det är ok att narkotikadödligheten i Sverige är en av dem högsta i Europa och det är okey för dig att människor dör i löpande band, för det är just precis det dem gör pga. Sveriges omänskliga narkotikapolitik så gör inte jag det i alla fall. Jag ser även knarkarna som mina medmänniskor. Ja visst Saddam Hussein avrättade också knarkare... och familjen fick stå för kostnaderna för avrättningen. Men visst jämför er med länder som är extremister och har en inhuman människosyn och klappa er själva på axeln och va stolta över alla problem och dödlighet som förbudet medför. För guds skull jämför inte er med länder i Europa för då pekas Sverige ut som extremister. Men stå inte här och säg att Sverige kämpar för mänskliga rättigheter. Att straffa människor för att dem är sjuka hjälper varken dem eller någon annan. Straffa människor som brukar och inte missbrukar droger som cannabis för egen bruk av olika anledningar hjälper inte dem eller någon annan heller. Sen det där med lagen....så är Sveriges narkotika lagar endast baserad på moralism och diskriminering.  Du ska bli stämplad, tyst och skämmas så andra människor kan spotta på dig och säga skyll dig själv. De vill inte öppna ögonen för dagens vetenskap och forskning. te x de klassar all narkotika som farligt medans det finns stora skillnader på droger och droger.  Det finns så mycket mer och prata om, så mycket brister i narkotikapolitiken och lagarna som styr vårt samhälle och ger förödande konsekvenser till våra medmänniskor.

• Anonym (***)
    Anonym (katastrof) skrev 2017-01-28 20:47:51 följande:
    Man betalar bara skatt på inkomst eller kapital. Har man ingetdera betalar man inget skatt. Och lagen tvingar ingen skaffa sig vare sig inkomst eller kapital bara för att betala skatt.
    Det var en nyhet. Jag betalar moms på nästan allt jag köper. Gör inte du det?
  • Anonym (***)
    Anonym (katastrof) skrev 2017-01-28 20:45:41 följande:
    Varför ska man straffa någon som skadar sig själv? Vad jag vet får man göra vad man vill med sig själv. Eller varför inte fängsla människor som skär sig själv i armarna också? Eller som äter sig tjocka?
    Hade de bara skadat sig själva, hade det varit en sak. Men de skadar även andra. Samt kostar  samhället  enorma summor.
  • Anonym (mmmm)

Var glad att du bor i Sverige och inte Filippinerna om du nu insisterar på att fortsätta ditt missbruk. Där är det nackskott på knarkare. Bokstavligen. Ca 3-400 knarkare har dödats som hundar på gatorna där sedan president Duterte tog över förra året. Så kom inte och påstå en massa skit om stränga straff i Sverige. Det har vi väldigt ont om.

Titta på det här klippet, så kanske du förstår vad jag menar. Men snälla titta på hela klippet med öppna sinnen.

• Anonym (mmmm)
    Anonym (***) skrev 2017-01-28 23:55:22 följande:
    Hade de bara skadat sig själva, hade det varit en sak. Men de skadar även andra. Samt kostar  samhället  enorma summor.
    De problematiska missbrukarna drabbar andra människor och kan kosta samhället pengar... men det betyder inte att de är brottslingar. Dessutom är det en liten procent skala som blir problematiska missbrukare.
  • Anonym (SUCK)

All jävla kriminalitet som knarkare sysslar med så att de kan betala sitt knark?
    Som drabbar alla som får inbrott, allt snattande i butiker b.l.a?
    Är det ok också??

Försköna en sak som knark.. jisses..

• Anonym (katastrof)
    Anonym (***) skrev 2017-01-28 23:52:56 följande:

Det var en nyhet. Jag betalar moms på nästan allt jag köper. Gör inte du det?

Det finns inte heller något tvång på att handla någonting bara för att glädja statskassan. Man är fri att leva på en självförsörjande gård om man vill.

Det jag menar är principen om att staten inte stälker några krav på sina medborgare om att de ska vara produktiva och lönsamma. Det finns inga lagar som tvingar oss att arbeta, shoppa och bygga kapital för att kunna bidra till statskassan.
  • Anonym (***)
    Anonym (mmmm) skrev 2017-01-29 00:07:31 följande:
    De problematiska missbrukarna drabbar andra människor och kan kosta samhället pengar... men det betyder inte att de är brottslingar. Dessutom är det en liten procent skala som blir problematiska missbrukare.
    Men herregud, hur tror du missbrukare finansierar sitt missbruk?
  • Anonym (***)
    Anonym (katastrof) skrev 2017-01-29 00:34:29 följande:
    Det finns inte heller något tvång på att handla någonting bara för att glädja statskassan. Man är fri att leva på en självförsörjande gård om man vill.

Det jag menar är principen om att staten inte stälker några krav på sina medborgare om att de ska vara produktiva och lönsamma. Det finns inga lagar som tvingar oss att arbeta, shoppa och bygga kapital för att kunna bidra till statskassan.
    Ja, fast nu finns det ingen i Sverige som aldrig handlar.
Svar på tråden Sveriges narkotikapolitik ÄR BRUTAL OCH OMÄNSKLIG.