• Anonym (mmmm)

Sveriges narkotikapolitik ÄR BRUTAL OCH OMÄNSKLIG.

Alltså, ibland undrar jag om man är korkad eller så ligger det andra orsaker bakom Sveriges brutala Narkotikapolitik. Ses inte knarkare som människor i detta samhälle? Jag blir så upprörd när jag hör att Sverige som är så stolta och kämpar för mänskliga rättigheter har näst högsta Narkotikadödlighet i Europa.
    Trots detta säger politikerna att narkotikapolitiken är framgångsrik och vill inte inse och förstå att man inte kan straffa bort ett beroende och missbruk.
    Ska det vara olagligt och vara sjuk? För missbruk ses i Sverige som en sjukdom. Då kan det också vara olagligt att få diabetes också för att man inte har skött sin hälsa. Hur hjälper vi människor genom att straffa dem? Hur hjälper vi dem genom att stämpla dem, tysta ner dem, se dem som avskum i samhället och förstöra deras liv. VI MÅSTE TA DENNA FRÅGA PÅ ALLVAR. Hela narkotikapolitiken är grundad från moralism istället för forskning och andra länders erfarenheter.
    Till och med FN har kritiserat Sveriges narkotikapolitik som extremister och jämför oss med länder som Ryssland.
    VILL NI HA ETT SÅDANT SAMHÄLLE? En dag kommer det vara ditt barn eller ditt barnbarn eller någon annan anhörig som drabbas av ett missbruk.

• Svar på tråden Sveriges narkotikapolitik ÄR BRUTAL OCH OMÄNSKLIG.
  • Anonym (skärpning)
    Anonym (skärpning) skrev 2017-01-27 12:05:26 följande:

Om du slutar knarka så är inte politiken så omänsklig. Det här gnällen brukar man bara höra från dom som tycker att inte ställer upp på drogfrihet utan vill ha kvar snuttefiltar som cannabis, benzo eller metadon/subutex.

Och liknelsen med diabetes suger. Diabetikern dör utan sitt insulin. Du blir frisk utan knark.

Skärpning också vad gäller min egen grammatik. Det där inlägget blev inget vidare. :(
  • Anonym (Snark)
    Anonym (mmmm) skrev 2017-01-27 10:08:06 följande:

Problemet är att i Sverige blir man straffad när man har ett beroende eller ett missbruk, man blir även straffad om man inte har ett beroende överhuvudtaget utan använder te x Cannabis för eget bruk då och då av olika anledningar. Det är omänskligt och orealistiskt att te x dra in ett körkort när man hittar spår i urinen om man te x har rökt Cannabis för två veckor sedan. Ärligt talat? Man hamnar i registret som en brottsling, kan förlora, jobb, barn och allt. Är detta rimligt? Människor som har ett missbruk vågar inte söka hjälp för att de inte vill bli straffade och stämplade. Sverige bör avkriminalisera narkotikabruk,i alla fall Cannabis som är så vanligt. Själva straffet är värre än drogen i sig. Vi måste lyfta denna fråga och vara rimliga och realistiska. Inte insyrade av moralism och propaganda.

Eftersom att alla vet att cannabis är olagligt i Sverige är det ingen som tvingar dig att gå ut och köpa det och sen inta det om du har "jobb och barn".
  • Anonym (knarkspark)
    Anonym (mmmm) skrev 2017-01-27 11:46:23 följande:
    Håller med dig, redan första gången kan den dras in,helt riktigt. Men har man skött sitt bruk eller missbruk och inte kört påverkad eller berusad så ska den inte dras in.
    Men har du skött ditt missbruk så fastnar du inte i polisens kontroller. Jag förstår nog inte problemet. På något sätt har man blivit tagen av polis, fått ge blod eller urinprov som visat sig positivt för narkotika. Jag tycker inte det är orimligt att körkortet omprövas i en sådan situation. Under de 25+ år som jag kört bil har jag aldrig behövt ge varken blod eller urinprov.
  • Anonym (Snark)
    Anonym (skärpning) skrev 2017-01-27 12:05:26 följande:

Om du slutar knarka så är inte politiken så omänsklig. Det här gnällen brukar man bara höra från dom som tycker att inte ställer upp på drogfrihet utan vill ha kvar snuttefiltar som cannabis, benzo eller metadon/subutex.

Och liknelsen med diabetes suger. Diabetikern dör utan sitt insulin. Du blir frisk utan knark.

WORD!!!

Inga är så bortklemade som gnälliga jättebebisar som röker på och knaprar benzo. Dom får socialbidrag, bidrag till terapi, bidrag till sysselsättning, utbildning, bidrag till hyra osv.

Dom behandlar sin familj som skit, lånar och snor pengar.

De som är brutala och omänskliga är KNARKARNA SJÄLVA, det kan alla anhöriga vittna om.

Jävlift brutalt att få betala lite böter va? Vi lever inte i Thailand. Hoppas ts åker fast utomlands för innehav så hon fattar vilket jävla lyxliv hon levt och vad som verkligen är brutal och omänsklig narkotikapolitik.
  • Lfbfbårri

Sjukt konstig logik från TS. Bara för att något finns i samhället innebär det inte att du måste använda det. Vapen finns också men jag har inte en vana av att dra pistol mot folk, lika lite som jag skulle välja att dra en lina kokain. Det är faktiskt ett val man gör någon gång. Trist att du tycker politiken är hård men om du har jobbat med vård tror jag det hade låtit annorlunda. Det är inte så jävla roligt att bli dödshotad av missbrukare för att denna vill ha morfintabletter. Ja, missbruk är fruktansvärt men om brukarna blir en fara för samhället måste lagen skydda invånarna.

• Anonym (mmmm)
    Anonym (Snark) skrev 2017-01-27 12:14:38 följande:
    WORD!!!

Inga är så bortklemade som gnälliga jättebebisar som röker på och knaprar benzo. Dom får socialbidrag, bidrag till terapi, bidrag till sysselsättning, utbildning, bidrag till hyra osv.

Dom behandlar sin familj som skit, lånar och snor pengar.

De som är brutala och omänskliga är KNARKARNA SJÄLVA, det kan alla anhöriga vittna om.

Jävlift brutalt att få betala lite böter va? Vi lever inte i Thailand. Hoppas ts åker fast utomlands för innehav så hon fattar vilket jävla lyxliv hon levt och vad som verkligen är brutal och omänsklig narkotikapolitik.
    Dra inte alla över en kam. Finns dem som lever ett helt normalt liv också och inte lever på bidrag hit och dit. Känner själv väldigt många.
  • Anonym (mmmm)
    Lfbfbårri skrev 2017-01-27 12:43:06 följande:

Sjukt konstig logik från TS. Bara för att något finns i samhället innebär det inte att du måste använda det. Vapen finns också men jag har inte en vana av att dra pistol mot folk, lika lite som jag skulle välja att dra en lina kokain. Det är faktiskt ett val man gör någon gång. Trist att du tycker politiken är hård men om du har jobbat med vård tror jag det hade låtit annorlunda. Det är inte så jävla roligt att bli dödshotad av missbrukare för att denna vill ha morfintabletter. Ja, missbruk är fruktansvärt men om brukarna blir en fara för samhället måste lagen skydda invånarna.

Du kan inte jämföra vapen och bruk. Det är stora skillnader. Missbrukarna är en fara för samhället, då kan vi låsa in dem i fängelse så slipper vi dem eller?
    Eller behandla dem som kriminella. Att ha vapen är ingen sjukdom men att ha ett beroende är det. STOR SKILLNAD.

• Anonym (mmmm)
    Bibbidi skrev 2017-01-27 12:13:40 följande:

Du kan ju inte jämföra narkotika med diabetes.

Varför inte, typ 2 diabetes beror på att du har misskött din hälsa. Övervikt, rökning, alkohol kan leda till typ 2 diabetes. DU HAR VALT ATT LEVA ohälsosamt liv. Sen behöver du insulin för att inte dö förstås och det är helt ok. Men om vi säger missbrukare behöver vård för att de inte ska dö av en heroinöverdos också. Men de vågar inte söka vård för då är de kriminella.
  • Anonym (cb)
    Anonym (mmmm) skrev 2017-01-27 14:14:38 följande:
    Känner själv väldigt många.
    det tvivlar jag inte på..

det är värre för andra som inte självvalt att ha missbrukare i sin närhet
Svar på tråden Sveriges narkotikapolitik ÄR BRUTAL OCH OMÄNSKLIG.