Inlägg från: Anonym (Snark) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Snark)

Sveriges narkotikapolitik ÄR BRUTAL OCH OMÄNSKLIG.

Anonym (mmmm) skrev 2017-01-27 10:08:06 följande:

Problemet är att i Sverige blir man straffad när man har ett beroende eller ett missbruk, man blir även straffad om man inte har ett beroende överhuvudtaget utan använder te x Cannabis för eget bruk då och då av olika anledningar. Det är omänskligt och orealistiskt att te x dra in ett körkort när man hittar spår i urinen om man te x har rökt Cannabis för två veckor sedan. Ärligt talat? Man hamnar i registret som en brottsling, kan förlora, jobb, barn och allt. Är detta rimligt? Människor som har ett missbruk vågar inte söka hjälp för att de inte vill bli straffade och stämplade. Sverige bör avkriminalisera narkotikabruk,i alla fall Cannabis som är så vanligt. Själva straffet är värre än drogen i sig. Vi måste lyfta denna fråga och vara rimliga och realistiska. Inte insyrade av moralism och propaganda.

Eftersom att alla vet att cannabis är olagligt i Sverige är det ingen som tvingar dig att gå ut och köpa det och sen inta det om du har "jobb och barn".
  • Anonym (Snark)
    Anonym (skärpning) skrev 2017-01-27 12:05:26 följande:

Om du slutar knarka så är inte politiken så omänsklig. Det här gnällen brukar man bara höra från dom som tycker att inte ställer upp på drogfrihet utan vill ha kvar snuttefiltar som cannabis, benzo eller metadon/subutex.

Och liknelsen med diabetes suger. Diabetikern dör utan sitt insulin. Du blir frisk utan knark.

WORD!!!

Inga är så bortklemade som gnälliga jättebebisar som röker på och knaprar benzo. Dom får socialbidrag, bidrag till terapi, bidrag till sysselsättning, utbildning, bidrag till hyra osv.

Dom behandlar sin familj som skit, lånar och snor pengar.

De som är brutala och omänskliga är KNARKARNA SJÄLVA, det kan alla anhöriga vittna om.

Jävlift brutalt att få betala lite böter va? Vi lever inte i Thailand. Hoppas ts åker fast utomlands för innehav så hon fattar vilket jävla lyxliv hon levt och vad som verkligen är brutal och omänsklig narkotikapolitik.
  • Anonym (Snark)
    Anonym (Tess) skrev 2017-01-29 22:26:01 följande:

Vad menar du? Vi betalar ju mängder med olika behandlingar och dylikt för brukare. Och det daltas gode mycket och delas ut diverse mediciner etc. Om människor väljer att fortsätta bruka ändå. Vad gör man då tänker du?

EXAKT! Mitt ex är Sveriges största parasit och hen lurade både soc och försäkringskassan på massa bidrag; fick GRATIS terapi som hen sket i, BETALD YRKESUTBILDNING som Hen såklart sket i, var skyldig till flera fall av misshandel och sket i att betala ut skadestånden till sina offer, stal och lurade hela familjen, mig och sina "vänner" på pengar systematiskt osv. Ändå tyckte Hen att det var HEN det var synd om och att SAMHÄLLET behandlade hen som skit fast det var tvärtom.

Alla andra får betala sina egna utbildningar och terapi (eller låta bli för att man inte har råd) och får slava ihop till mat och hyra på jobb där man ofta blir behandlad som piss och blir utbränd-men man är tvungen att fortsätta för annars blir man hemlös.

Meanwhile kan dom här stackars KNARKARNA bo gratis utan att göra ett piss, få maten serverad genom bidrag och vissa får tom hemtjänst och boendestöd dom inte bekostar själva där dom behandlar sin personal som skit.

Det är SKATTEPENGAR från SAMHÄLLET som bekostar alla dessa bidrag till hyra och mat, betalda utbildningar, boendestöd, hemtjänst, dagliga verksamheter, terapi, behandlingshem, mediciner, sjukvård, friskvård, osv osv osv.

Då är det jävligt magstarkt när dessa bortklemade människor som bidrar minst och får allt serverat som andra får bekosta själva eller skippa pga ekonomin; HAR MAGE ATT KLAGA PÅ SAMHÄLLET! Fy fan rent ut sagt. Är ni så otacksamma kan vi lika gärna dra in all form av socialtjänst, utbildningar, behandlingshem osv så får ni klara er själva och för en gångs skull vara tvungna att själva ansvara för era liv.
  • Anonym (Snark)
    mintankebarasådär skrev 2017-01-30 18:35:41 följande:

Du tror knarkbaronerna utomlands och langarna i Sverige skulle sänka priserna bara för att det blev lagligt?  jo tjena

Deras vinster skulle bli större men inte sjutton skulle dom sänka priserna

Stay away from drugs kids your brain get mushy

EXAKT.
  • Anonym (Snark)
    Anonym (korra) skrev 2017-01-30 21:16:04 följande:

folk som är fast i sina missbruk ska alltid försöka skönmåla knark

de spelar ingen roll hur mycket fakta man visar fram där forskningen visar hur farligt det är, dessa inivder nekar totalt till det utan för istället fram sina alternativa forsknignsresultat(som är hämtade på nätet och rabblas vidare utan eftertanke) det är alltid andra som har fel och dom själva som har rätt

helt sjukt egentligen hur de anklagar alla andra utom sig själva och de illegala langarna och drogkartellerna, men nej det är Sveriges fel för att det är olagligt här? det säger rätt mycket hur skadligt knark är om man resonerar så

Haha, ja!
  • Anonym (Snark)
    Anonym (haschtomte) skrev 2017-01-31 10:23:54 följande:

Du låter väldigt missunnsam. Det är illa nog att vara stigmatiserad dag som natt vilket jag tror knarkare i Sverige är.

Tillhör man en stigmatiserad och utsatt grupp ska man avgjort ha mer serverat, annars ökar ju samhällskostnaderna mångfalt p.g.a. de kanske väljer en ännu mer kriminell bana.

Dessutom tror åtminstone jag att det är förvånansvärt få "knarkare" som har allt det du beskriver. Det låter som det är fler saker som räknas in där än det som du selektivt väljer att belysa. Dessutom, hur många tror du är representativa för det fall du beskriver?

På en utbildning skapas arbeten likaså innebär bostöd, hemtjänst, dagliga verksamheter, terapi, behandlingshem, sjukvård, friskvård arbetstillfällen, d.v.s. löner som betalas ut med dragen skatt som återgår till dessa individer som lever på långt mindre summor än arbetsföra människor med arbeten gör.

Dom väljer ju det. Sluta fjanta, ingen tvingar dig. Det finns massor av människor som skulle behöva en betald utbildning, jag vet flera stycken. Människor som dessutom skulle ANVÄNDA utbildningen till att jobba efteråt. Inte hoppa av efter 1 månad. Jo det är representativt för narkomaner, det jag beskriver. Anlände du till planeten Jorden imorse eller?!

Garanterat ALLA narkomaner skadar sina anhöriga och alla i sin väg, ljuger och stjäl. Gå på ett möte med NA annars eller ett för anhöriga.

Du kanske är läkare själv eller har annat högavlönad jobb och ja då har du det bättre ställt men en arbetare som tex sliter i vården har inte det.

En narkoman kan få en lägenhet för 7000 betald, sedan 4000 till mat/hygien/kläder. UTÖVER DET kan dom bara lämna in kvitton till läkarbesök, mediciner, terapi eller få extra för en vinterjacka osv. En människa som arbetar kan få ut så lite som 13-16000 efter skatt. Då ska det täcka både mat, hyra, vård, tandvård, ev mediciner osv. Den ena gör inget annat än att sova/umgås med vänner som alltid har tid/fritidsintressen och den andra för inget annat än att jobba.

Det är lätt att vara generös mot knarkare om man själv växt upp priviligerat och är högavlönad. Egentligen handlar det om ett arbetarförakt där människor visar det genom att selektiv vurma en viss grupp (som redan är positivt särbehandlad) och att trycka till dom som verkligen går på knäna i samhället och säga att VI är missunnsamma.

Vilken god människa du är som inte vet vad du snackar om och har råd att dalta med narkomaner eftersom du är på tryggt avstånd från att drabbas av det dom gör mot samhället.
  • Anonym (Snark)
    Anonym (haschtomte) skrev 2017-01-31 16:15:30 följande:

Du får inte använda den där attityden emot mig. Då tänker jag inte skriva med dig mer!

De yrkesutbildningarna du talar om är gratis för alla vad jag vet. Åtminstone senast jag kollade.

Det är inte en fråga om lön och anledningen att de "skadar" anhöriga eller andra i sin väg ligger annorstädes. Läs boken som rekommenderas ovan.

Taket för hyra bet. varierar från kommun till kommun. att det är så högt som 7000:- tvivlar jag på. Med 4000 över efter det är man troligtvis sjukskriven på heltid. Rö. att lämna in kvitton och liknande är det inte riktigt så enkelt, det är en process.

Dessutom jämför du denna sjukpenningsgrundande inkomst med en fullständigt orealistisk ingångslön för någon i en större tätort (vilket det rimligtvis är om din påstådda hyreskostnad är så hög) det förutsätts att man har någon känsla för ekonomi.

Att vara generös mot någon alls är en balansgång, det rör inte bara knarkare, även om dessa sitter i en utsatt position. Vissa har man fått igen av, vissa har bara tagit det som de kan och skitit i en totalt. Vad gäller sådana ligger det absolut lite i det du säger, men sådana människor är i regel patologiska har har betydligt värre problem än bara missbruk.

Jag förespråkar att man ska hjälpa varandra, det är så jag är uppfostrad, och då har jag använt droger i många, många år och själv fallit offer för dessa patologiska människor, så spott och spe och övergrepp har jag utstått inte sällan från myndigheter och "utbildade" som egentligen borde veta bättre.

Men jag vet det finns människor där ute som gör det till sin uppgift att göra livet svårare för andra, kanske är det också därför, med deras attityd, som de går på knäna, har du tänkt på det?

Så många fel, så mycket fördomar. Du vet uppenbarligen inte vad arbetare i vård, omsorg, restaurang, café, städ osv tjänar.

Jag har bott på landet i ett antal orter och i en STORSTAD är hyrorna mycket dyrare än jag skrev. Min bror bor i en liten tvåa i en liten ort som kostar 7400. Jag får ut mellan 13 och 160000 i månaden beroende på hur mycket helger jag jobbat.

Utbildningen jag pratade om kostade över 40000 och det betaldes av kommunen. Det fanns garanterat andra som hade behövt det bättre. Dessutom är inga utbildningar gratis, du är verkligen ny på planeten!

Var kommer lärarnas löner ifrån?! All administration, lokaler, lokalvården av dom osv osv.

Och vad fan menar du med att du får kalla mig missunnsam och fördomsfull osv och att DET skulle vara ok men jag får inte anta att du inte är arbetarklass (i varje fall aldrig har behövt försörja dig själv på ett låglönejobb utan hjälp från föräldrar och flickvänner, andra släktingar med pengar) och inte vet ett skit om hur priviligerad du är eller att missbrukare som blir försörjda inte alls är dom som har det sämst i samhället. Dom som sliter ut sig för samma standard och inte får nån hjälp när dom inte har råd med tandläkare osv däremot.

Folk som lever på soc kan bara lämna in kvitton till sin handläggare, oavsett om det överstiger deras normala inkomstnivå.

Som flera påpekat skulle missbruket "alltid finnas" oavsett politik, så att underlätta för alla narkomaner som förstör alla människor/allt runt sig är verkligen ingen vinst för samhället.

Se bara på miljöer där drogande är accepterat, där är det ett HELVETE. Tex Christiania. Det finns en dokumentär om barnen som fick växa upp i Christiania.

Se den.

Ju mer n ormaliserade droger är, desto mer används dom. Se bara på alkohol.

Avkrimininalisering = Ökad användning, speciellt på sikt. = Ännu fler barn som far illa, anhöriga som far illa, arbetsplatser som går åt helvete, samhällen som går åt helvete.

Och mina exempel handlar inte ett piss om att det är kriminellt. Alkoholister förstör också sina familjer, snor/lånar pengar fast det är lagligt.

Knarkarna i Christiania fuckade upp sina barn för livet lch att dom levt i en bubbla där knark var vardag och normalt var ju bara värre för barnen.

Men som alla andra beroende kan du inte tänka på samhället, på anhöriga, på nya generationer. Allt du tänker på är drogen och hur synd det är om DIG och det är alltid synd om dig.
  • Anonym (Snark)
    Anonym (haschtomte) skrev 2017-02-01 16:17:48 följande:

Förstår att livet inte har varit lätt. Du låter som du har gjort dåliga val i livet och vill skuldbelägga någon annan än dig själv för ditt liv. Jag har gjort dåliga val också det hindrar mig inte från att ta bättre i framtiden. Försök tänka så istället.

Har du funderat på att bo i en trailer i ett Shurgard lager? 2k per månad, finns flera i Stockholmstrakten. Det är ganska långt ifrån hyrespriserna du nämner men o andra sidan verkar du mer benägen att klaga och hitta fel.

Lärarnas löner kommer nog från samma platser som alla pengar kommer ifrån, tror du inte? Hur framställs pengar i ett system som baseras på skuld där man kan belånar mer och mer pengar ju mer skuld som genereras?

Eftersom jag inte arbetar med något, hur blir detta mitt problem? Vad tycker du att jag ska göra åt de som inte är berättigade till samma stöd, ska jag ta deras arbete så att de står utan det också? Det låter inhumant tycker jag.

De är ju bevisligen mer kapabla än jag på att arbeta eftersom jag aldrig ens fick chansen.

Gissa på du. Tvärtom är jag väldigt stolt över mig själv och valen jag gjort. Uppvuxen i ett fattigt hem med missbruk, mobbad i skolan. Dessa var inte mina val. Men vad som var mina val var att inte börja missbruka själv och att alltid försörja mig själv. Flyttade hemifrån vid 15års ålder och började jobba. Har läst in gymnasiet som vuxen och slitit hårt, till hösten ska jag börja plugga på universitetet. Jag har dessutom valt att hjälpa människor i min närhet (dock inte drogberoende som bara manipulerar, ljuger, stjäl och kastar bort all hjälp) många människor tackar mig för att jag ställt upp/finns och stöttar.

Så jag är väldigt nöjd med mig själv och mina aktiva val som vuxen, där hade du helt fel. Men livet har inte varit lätt, det hade du rätt i.

Du har också rätt i att du inte är nöjd över DINA val i livet. Och det ska inte samhället ha skit för.

Varför arbetar du inte med något? Samhället försörjer alltså dig som nåt annat spädbarn fast du är kapabel till att arbeta. Jo det finns jobb. Vården och omsorgen skriker efter vikarier och det finns massor av dom som jobbar trots kriminellt register.

Bara att börja jobba eftersom du påstår att du är positiv och är villig att göra bra val i framtiden.
Svar på tråden Sveriges narkotikapolitik ÄR BRUTAL OCH OMÄNSKLIG.