• Anonym (mmmm)

Sveriges narkotikapolitik ÄR BRUTAL OCH OMÄNSKLIG.

Alltså, ibland undrar jag om man är korkad eller så ligger det andra orsaker bakom Sveriges brutala Narkotikapolitik. Ses inte knarkare som människor i detta samhälle? Jag blir så upprörd när jag hör att Sverige som är så stolta och kämpar för mänskliga rättigheter har näst högsta Narkotikadödlighet i Europa.
    Trots detta säger politikerna att narkotikapolitiken är framgångsrik och vill inte inse och förstå att man inte kan straffa bort ett beroende och missbruk.
    Ska det vara olagligt och vara sjuk? För missbruk ses i Sverige som en sjukdom. Då kan det också vara olagligt att få diabetes också för att man inte har skött sin hälsa. Hur hjälper vi människor genom att straffa dem? Hur hjälper vi dem genom att stämpla dem, tysta ner dem, se dem som avskum i samhället och förstöra deras liv. VI MÅSTE TA DENNA FRÅGA PÅ ALLVAR. Hela narkotikapolitiken är grundad från moralism istället för forskning och andra länders erfarenheter.
    Till och med FN har kritiserat Sveriges narkotikapolitik som extremister och jämför oss med länder som Ryssland.
    VILL NI HA ETT SÅDANT SAMHÄLLE? En dag kommer det vara ditt barn eller ditt barnbarn eller någon annan anhörig som drabbas av ett missbruk.

• Svar på tråden Sveriges narkotikapolitik ÄR BRUTAL OCH OMÄNSKLIG.
  • Digestive
    Anonym (mmmm) skrev 2017-02-07 21:16:00 följande:
    tnker inte ens föra en diskussion med dig när du dömer mig.
    Jag tror att du lägger ribban alldeles för högt om du söker en diskussion med vederbörande. Hetsiga människor ignorerar man eller talar klarspråk med.
  • Iarwain
    Anonym (mmmm) skrev 2017-02-07 21:18:25 följande:
    Jag menade i EU. skrev fel.
    www.svt.se/nyheter/vetenskap/narkotikadodligh...
    Fortfarande så gäller min fråga:
    På vilket sätt menar du att narkotikadödligheten är näst störst i Europa?
    Det finns mig veterligen ingen samlad statistik som mäter på samma sätt över Europa.

SVT är ingen vidare källa, gå till EMCDDA så ser du att det är precis som jag skrev; Det finns ingen samlad statistik som mäter på samma sätt över EU, (eller Europa)

Källkritik...
  • Anonym (mmmm)
    Digestive skrev 2017-02-07 21:28:03 följande:
    Jag tror att du lägger ribban alldeles för högt om du söker en diskussion med vederbörande. Hetsiga människor ignorerar man eller talar klarspråk med.
    Märker det. Blir bara så less på dessa korkade argument som bara bygger på moralism och fördomar.
  • Anonym (mmmm)
    Iarwain skrev 2017-02-07 21:29:36 följande:
    Det finns mig veterligen ingen samlad statistik som mäter på samma sätt över Europa.

SVT är ingen vidare källa, gå till EMCDDA så ser du att det är precis som jag skrev; Det finns ingen samlad statistik som mäter på samma sätt över EU, (eller Europa)

Källkritik...
    Det är inte bara svt.... jag ska leta upp en tillförlitlig källa som bevisar detta om du så önskar det.
  • Anonym (SUCK)
    Anonym (mmmm) skrev 2017-02-07 21:20:34 följande:
    Har du inget bättre att komma med??????
    Det visar verkligen hur dina argument är grundade på ren fakta och vetenskap. Hatar när människor som du bara dömer och dömer. Det är det enda ni är bra på när man för en diskussion.
    Ja! Ren fakta är att knark förstör väldigt mycket för väldigt många.
    Jag dömer inte, jag säger bara som det är.

Ditt argument är: "jag känner t o m en läkare som röker gräs" Är det vetenskap då att knark är ofarligt?

Om du blir stoppad av polisen för att du kör för fort, är det polisens fel att dom stoppade dig då och för böter?
  • Anonym (mmmm)
    Iarwain skrev 2017-02-07 21:29:36 följande:

Källkritik...
    Vad en tillförlitlig källa nu kan vara enligt dig.
  • Anonym (mmmm)
    Anonym (SUCK) skrev 2017-02-07 21:39:18 följande:

Ditt argument är: "jag känner t o m en läkare som röker gräs" Är det vetenskap då att knark är ofarligt?

Om du blir stoppad av polisen för att du kör för fort, är det polisens fel att dom stoppade dig då och för böter?
    SLUTA GENERALISERA ALLA DROGER. Annars går det inte diskutera med dig överhuvudtaget.
  • Anonym (mmmm)

Dessutom är att köra för fort ingen jävla sjukdom men ett missbruk är det. Så sluta för såna korkade argument.
  • Anonym (mmmm)

Det exemplet jag förde är för att människor här inne säger att knarkare bara lever på social bidrag och gör inget annat än knarka.... då hade jag ett levande bevis att alla är inte sådana. Sen finns det droger som är livsfarliga och sen finns det droger som är mindre farliga.
  • Digestive
    Anonym (mmmm) skrev 2017-02-07 21:31:14 följande:
    Märker det. Blir bara så less på dessa korkade argument som bara bygger på moralism och fördomar.
    Jag kan köpa det mesta men hetsen är helt enkelt oacceptabel. Vett och etikett är inte direkt ledorden för en del.
Svar på tråden Sveriges narkotikapolitik ÄR BRUTAL OCH OMÄNSKLIG.