• Anonym (mmmm)

Sveriges narkotikapolitik ÄR BRUTAL OCH OMÄNSKLIG.

Alltså, ibland undrar jag om man är korkad eller så ligger det andra orsaker bakom Sveriges brutala Narkotikapolitik. Ses inte knarkare som människor i detta samhälle? Jag blir så upprörd när jag hör att Sverige som är så stolta och kämpar för mänskliga rättigheter har näst högsta Narkotikadödlighet i Europa.
    Trots detta säger politikerna att narkotikapolitiken är framgångsrik och vill inte inse och förstå att man inte kan straffa bort ett beroende och missbruk.
    Ska det vara olagligt och vara sjuk? För missbruk ses i Sverige som en sjukdom. Då kan det också vara olagligt att få diabetes också för att man inte har skött sin hälsa. Hur hjälper vi människor genom att straffa dem? Hur hjälper vi dem genom att stämpla dem, tysta ner dem, se dem som avskum i samhället och förstöra deras liv. VI MÅSTE TA DENNA FRÅGA PÅ ALLVAR. Hela narkotikapolitiken är grundad från moralism istället för forskning och andra länders erfarenheter.
    Till och med FN har kritiserat Sveriges narkotikapolitik som extremister och jämför oss med länder som Ryssland.
    VILL NI HA ETT SÅDANT SAMHÄLLE? En dag kommer det vara ditt barn eller ditt barnbarn eller någon annan anhörig som drabbas av ett missbruk.

• Svar på tråden Sveriges narkotikapolitik ÄR BRUTAL OCH OMÄNSKLIG.
  • Anonym (Tess)

Och ja jag har varit i kontakt med alla droger via mitt jobb. Hittills har jag inte hittat någon som gör folk smarta och välmående. Sorry!

• Anonym (haschtomte)

En sak är säker. Droger hjälper mycket när man diskuterar på internet och det bara är en massa hets. Det är liksom att föredra att leva onyktert i miljön trots att den försöker frammana det motsatta. :p

• Arboga
    Anonym (mmmm) skrev 2017-02-02 20:24:09 följande:
    Nästan INGEN anställer någon som har kriminell register. Absolut ingen knarkare trots att man sköter sitt jobb galant. Det är det som kallas stigmatisering och diskriminering. Något som människor som du bara driver på. Jag förstår du har haft en svår bakgrund men det ger inte dig rättighet att döma andra människor när du inte har någon susning. Det ger dig ingen rättighet att döma alla knarkare och nedvärdera människor. Jag har många i min omgivning som röker cannabis men de lever fullt normala liv. Jobbar och sköter sitt liv. Sen finns det dem som drogerna har tagit över deras liv men fortfarande ger det inte mig rättighet att döma dem. Jag betalar skatt lika mycket som du, jag har inte heller någon högre lön och blivit utbränd på mitt arbete. Men jag dömer ingen människa. Särskild inte människor som har ett missbruk eller bruk. Man ska inte behöva bli straffad för att man brukar droger. Man ska få hjälp om man behöver det och behöver man ingen hjälp och sköter sitt liv där det inte finns några offer så är det rent omänskligt och bli straffad oavsett vad lagen säger.
    Men! Börja inte med droger så är ju problemet löst?!?
  • Anonym (mmmm)
    Arboga skrev 2017-02-06 01:08:29 följande:
    Men! Börja inte med droger så är ju problemet löst?!?
    Det jag diskuterar är inte om man ska börja med droger eller inte. Det jag diskuterar är Sveriges narkotikapolitik. För droger kommer folk att ta oavsett vad. Håll er till ämnet eller skriv inget.
  • Anonym (svårare än så är det inte)
    Arboga skrev 2017-02-03 00:02:17 följande:

MEN! börja inte med droger då!

• Anonym (svårare än så är det inte)
    Anonym (mmmm) skrev 2017-02-07 14:09:19 följande:
    Det jag diskuterar är inte om man ska börja med droger eller inte. Det jag diskuterar är Sveriges narkotikapolitik. För droger kommer folk att ta oavsett vad. Håll er till ämnet eller skriv inget.
    Bara för att du inte håller med om åsikten betyder det inte att man håller sig till ämnet.

Jag delar den åsikten att vill man inte råka ut för stigamitesering etc så börja inte med droger, det är dessutom knarkarna själva som sett till att det är stigmatiserat
  • Anonym (Hg)
    Anonym (mmmm) skrev 2017-02-07 14:09:19 följande:

Inget fel på Sveriges narkotikapolitik förutom att den är för slapp! För mycket dalt med narkomanerna trots att det var deras val att börja knarka!
  • Anonym (mmmm)
    Anonym (Hg) skrev 2017-02-07 15:54:16 följande:
    Inget fel på Sveriges narkotikapolitik förutom att den är för slapp! För mycket dalt med narkomanerna trots att det var deras val att börja knarka!
    Vilket sätt hjälper det missbrukarna att straffa dem anser du?
    Så du påstår att narkotikadödligheten i Sverige som är näst högsta i Europa är framgångsrik?
  • Anonym (mmmm)
    Anonym (svårare än så är det inte) skrev 2017-02-07 15:52:05 följande:
    Bara för att du inte håller med om åsikten betyder det inte att man håller sig till ämnet.

Jag delar den åsikten att vill man inte råka ut för stigamitesering etc så börja inte med droger, det är dessutom knarkarna själva som sett till att det är stigmatiserat
    Där har du helt fel. Det man gör dagens samhälle är att generalisera alla som tar droger och alla droger som finns. Faktum är att det finns människor som tar droger som fungerar som vilken samhällsmedborgare som helst. Men dem ska helst tystas ner för att stigmatiseringen ska fortsätta. Dem ser man inte och märker inte av för dem vågar inte visa sig för då blir deras liv förstörda. Det är de problematiska missbrukarna som man ser och det är den bilden man visar skolungdomar och övriga i samhället. Det är våra politiker och människor som du som stigmatiserar inte dem. Dessutom har du ingen rätt överhuvudtaget att påstå dig veta vad jag gillar eller inte gillar.
  • Iarwain
    Anonym (mmmm) skrev 2017-02-07 18:53:42 följande:
    Vilket sätt hjälper det missbrukarna att straffa dem anser du?
    Så du påstår att narkotikadödligheten i Sverige som är näst högsta i Europa är framgångsrik?
    På vilket sätt menar du att narkotikadödligheten är näst störst i Europa?
    Det finns mig veterligen ingen samlad statistik som mäter på samma sätt över Europa.

Så vad menar du med narkotikadödlighet i detta sammanhang?
Svar på tråden Sveriges narkotikapolitik ÄR BRUTAL OCH OMÄNSKLIG.