Inlägg från: Anonym (Tess) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tess)

Sveriges narkotikapolitik ÄR BRUTAL OCH OMÄNSKLIG.

Vad menar du? Vi betalar ju mängder med olika behandlingar och dylikt för brukare. Och det daltas gode mycket och delas ut diverse mediciner etc. Om människor väljer att fortsätta bruka ändå. Vad gör man då tänker du?

• Anonym (Tess)
    misil skrev 2017-02-01 13:07:11 följande:

Anser att cannabis ska avkriminaliseras eftersom brukare av detta fungerar lika bra i samhället som brukare av alkohol.

Enligt polisen är Sverige redan idag självförsörjande när det gäller cannabis så varför inte då låta lagliga företag producera detta,och på så sätt få in skattemedel.

Om hälften av människorna i Sverige som brukar alkohol istället började bruka cannabis så skulle våldsbrotten minska kraftigt,vilket vore bra för samhället.

Narkotika där både cannabis och t,ex heroin ingår gör att många per automatik ser cannabis som något farligt,men enligt mig så är alkohol betydligt mer nära heroin  i sin destruktivitet och farlighet än cannabis.

Och nej jag brukar inte cannabis.

Ja vilken bra idé. Om det finns en laglig idiotiskgrej då bör vi tillåta alla. Verkligen jättesmart!
  • Anonym (Tess)

Och ja jag har varit i kontakt med alla droger via mitt jobb. Hittills har jag inte hittat någon som gör folk smarta och välmående. Sorry!

• Anonym (Tess)
    Anonym (Haha) skrev 2017-02-07 20:14:40 följande:

Vi kommer förr eller senare behöva legalisera cannabis. Det finns en skrämmande stor del av befolkningen som dessutom bara växer som inte kommer att lyckas med något i sina liv, dem går till sina jobb på någon fabrik eller lager "nästan" varje dag, för att komma hem till någon trång hyreslägenhet, äter någon pizza röker tills dem somnar på soffan så dem kan börja om dagen därpå. Jag förstår att man måste dra i sig konstgjord lycka för att uthärda detta liv.

Så ni normalbegåvade som satsar och inte nöjer er med pizza, foppatofflor & grå mjukisbyxor. Låt dagens underklass ha sin lilla glädje här i livet. Vi kommer inte ha råd att slösa samhällets resurser och skattepengar på dessa förlorare. Även ökade skatteintäkter om staten säljer produkterna. Håll den grå massan av befolkningen glad! Dem gör dem sämsta jobben för minst lön och förstår inte bättre, deras fokus ligger alltid på var nästa fix kommer ifrån.

En hög loser är en glad loser!!!

Det kommer aldrig bli någon legalisering. Oavsett om du tycker att det är en skön grej att röka på bland pizza kartonger eller inte. Det grundar sig i att merparten av de som brukar droger nöjer sig inte med det. Och dessutom hoppas jag att människor kan hitta bättre njutningar i livet, än att bli rökta i skallen.
  • Anonym (Tess)
    Digestive skrev 2017-02-07 20:35:04 följande:

På tal om vad - alla de människor som påstår att man blir smart och välmående av droger?

Jag tror att du tryggt kan ringa in dessa som en försvinnande liten del av våra droganvändare.

Var på en legalisering är urbota dumt. Missbruk är ju en sjukdom. En sjukdom som gör att man tappar kontrollen över sina handlingar i många avseenden. Och värst är det ju för barn och anhöriga som blir inblandade. Så vad bör man göra? Jo omyndigförklara dem, som man gör med andra som inte kan hantera sitt liv. Ärligt talat jag tror det är det vettigaste. Att släppa det fritt och jäkligt billigt. Ja det skulle väl få bort de allra värsta för stunden. Men sen då?
  • Anonym (Tess)
    Anonym (mamman) skrev 2017-02-07 23:40:31 följande:

Jag ska tala om för dig att man inte kan bli omyndigförklarad i Sverige. 

Nja du kan få en förmyndare som bestämmer över dina tillgångar. Dvs ditt liv.
  • Anonym (Tess)
    Digestive skrev 2017-02-07 23:58:55 följande:

I landet Sverige som har formats av lite varmare hjärtan än såhär så har vi möjligheten att åberopa LPT (psykiatrisk tvångsvård) vilket leder till vård och ett förhoppningsvis tillfrisknande.

Vem har pratat om en legalisering?

Det finns inget sen. Ett visst mått av människor kommer att må dåligt och söka lindring för det, det är ingenting som vi kan reglera som samhälle. Sedan är det bara en fråga om de söker lindring i form av substanser (illegala eller via sjukvården mot recept), skär sig för att uppnå en funktionell endorfinnivå eller någonting annat.

Det här ämnet handlar i slutändan om människor (många gånger med tragedier både inombords och runtomkring) och bemöter man ett sådant ämne helt empatilöst så har man i min mening inte mycket vettigt att säga. Att sitta i ett land som Sverige och göra sig kall är bedrövligt. Tro mig, du har råd att visa empati du med.

Tro mig empati har jag. Och vet du att jag känner narkomaner som har slutat med allt och lever vanliga liv. Så visst går det.

Varför har jag ingen empati? Har du empati för alla barn och familj till missbrukare? Varför tycker du att det är ok att glida omkring i dvala och göra vad du vill? Hur många personer runt en brukare drabbas? Hur många brott begås? Är det ok för en person som inte handlar nyktert och friskt att styra sitt liv? Ärligt jag har mer insikt än du kan tro.
  • Anonym (Tess)
    Digestive skrev 2017-02-08 17:22:00 följande:

Jag kan inte se hur du skulle ha någon större empati för människor i missbruk. Har aldrig ifrågasatt huruvida det går att ta sig ur ett missbruk.

Jag kan inte svara på frågor som inte relaterar till någonting som jag har skrivit - så som "Varför tycker du att det är ok att driva omkring i en dvala och göra vad du vill?" - men kan besvara övriga. Numrerar dem.

1.) Som ovan förklarat så kan jag inte se hur du skulle ha någon större empati för människor i missbruk. För att reda ut saken för någon som tenderar att hitta på vad jag skriver så innebär det inte att du är empatilös utan som jag skrev tidigare så berör min uppfattning det här ämnet.

2.) Ja. Varför jag inte skulle ha det är en bra fråga men jag väljer att inte ställa den.

3.) Det relaterar såklart från fall till fall men sjukdomar tenderar att drabba fler än enbart den som bär på sjukdomen.

4.) Det relaterar såklart från fall till fall.

5.) Både ja och nej och om inte så finns det som sagt PTL och vård att ge.

Vad som inte fungerar på brukare är att dansa efter deras pipa. Så jag har förståelse för sjukdomen men jag tycker inte synd om och daltar. Det hjälper varken brukaren eller någon annan. Sen har jag full respekt för människan bakom. Dvs jag bryr mig och vill personens bästa. För mig är det lika med empati.
  • Anonym (Tess)
    Queennr1 skrev 2017-02-08 21:22:07 följande:

Beskriv vad du menar med daltande. Anhöriga? Myndigheter?

Jag menar folk som städar upp och hjälper (stjälper). Myndigheterna har väl iofs backat på senare tid pga bristande resurser.
  • Anonym (Tess)
    Anonym (mmmm) skrev 2017-02-08 22:03:57 följande:

Jag ska tala om för dig en sak... i missbruksvården finns det inget daltande minsann. Får du ett återfall som är väldigt vanligt i ditt te x heroinmissbruk så är körd i stort sett. Utlämnas av ditt öde. Det är då många tar en överdos och dör. Så tala inte om för mig om daltande..... jag tycker du har en dubbelmoral.... du kan inte stå här o säga att du omyndighetsförklarar dessa människor samtidigt vill deras bästa. Lägg av!!!!

Det måste bero på vilken kommun du bor isåfall. För här är det verkligen inte på det sättet. Inte alls. Angående överdos så beror det givetvis på att heroin är en av de dödligaste drogerna. Och mest beroende framkallande. Jag menar att för dessa människors skull vore det bästa att de inte får fri tillgång till sitt gift. Hur löser man det tycker du?
Svar på tråden Sveriges narkotikapolitik ÄR BRUTAL OCH OMÄNSKLIG.