• Anonym (mmmm)

Sveriges narkotikapolitik ÄR BRUTAL OCH OMÄNSKLIG.

Alltså, ibland undrar jag om man är korkad eller så ligger det andra orsaker bakom Sveriges brutala Narkotikapolitik. Ses inte knarkare som människor i detta samhälle? Jag blir så upprörd när jag hör att Sverige som är så stolta och kämpar för mänskliga rättigheter har näst högsta Narkotikadödlighet i Europa.
    Trots detta säger politikerna att narkotikapolitiken är framgångsrik och vill inte inse och förstå att man inte kan straffa bort ett beroende och missbruk.
    Ska det vara olagligt och vara sjuk? För missbruk ses i Sverige som en sjukdom. Då kan det också vara olagligt att få diabetes också för att man inte har skött sin hälsa. Hur hjälper vi människor genom att straffa dem? Hur hjälper vi dem genom att stämpla dem, tysta ner dem, se dem som avskum i samhället och förstöra deras liv. VI MÅSTE TA DENNA FRÅGA PÅ ALLVAR. Hela narkotikapolitiken är grundad från moralism istället för forskning och andra länders erfarenheter.
    Till och med FN har kritiserat Sveriges narkotikapolitik som extremister och jämför oss med länder som Ryssland.
    VILL NI HA ETT SÅDANT SAMHÄLLE? En dag kommer det vara ditt barn eller ditt barnbarn eller någon annan anhörig som drabbas av ett missbruk.

• Svar på tråden Sveriges narkotikapolitik ÄR BRUTAL OCH OMÄNSKLIG.
  • Queennr1
    Anonym (Tess) skrev 2017-02-08 20:18:40 följande:

Vad som inte fungerar på brukare är att dansa efter deras pipa. Så jag har förståelse för sjukdomen men jag tycker inte synd om och daltar. Det hjälper varken brukaren eller någon annan. Sen har jag full respekt för människan bakom. Dvs jag bryr mig och vill personens bästa. För mig är det lika med empati.

Beskriv vad du menar med daltande. Anhöriga? Myndigheter?
  • Anonym (Tess)
    Queennr1 skrev 2017-02-08 21:22:07 följande:

Beskriv vad du menar med daltande. Anhöriga? Myndigheter?

Jag menar folk som städar upp och hjälper (stjälper). Myndigheterna har väl iofs backat på senare tid pga bristande resurser.
  • Anonym (mmmm)
    Anonym (SUCK) skrev 2017-02-08 17:59:31 följande:
    Jag hitta på?
    Alltså är du på riktigt??

Jag börjar bli mer och mer övertygad om att du inte är myndig.

Försörjer du dig själv? Har du jobb?
    Bara för att man inte delar din åsikt betyder inte det att man är omyndig. Det beskriver bara hur välgrundade dina argument är.
  • Anonym (mmmm)
    Anonym (Tess) skrev 2017-02-08 21:55:24 följande:
    Jag menar folk som städar upp och hjälper (stjälper). Myndigheterna har väl iofs backat på senare tid pga bristande resurser.
    Jag ska tala om för dig en sak... i missbruksvården finns det inget daltande minsann. Får du ett återfall som är väldigt vanligt i ditt te x heroinmissbruk så är körd i stort sett. Utlämnas av ditt öde. Det är då många tar en överdos och dör. Så tala inte om för mig om daltande..... jag tycker du har en dubbelmoral.... du kan inte stå här o säga att du omyndighetsförklarar dessa människor samtidigt vill deras bästa. Lägg av!!!!
  • Digestive
    Anonym (Tess) skrev 2017-02-08 20:18:40 följande:
    Vad som inte fungerar på brukare är att dansa efter deras pipa. Så jag har förståelse för sjukdomen men jag tycker inte synd om och daltar. Det hjälper varken brukaren eller någon annan. Sen har jag full respekt för människan bakom. Dvs jag bryr mig och vill personens bästa. För mig är det lika med empati.
    Jag får anta att du menar missbrukare och inte brukare här.

Självklart ska man inte dansa efter en missbrukares pipa.

Att omyndigförklara en person innebär att rätten att föra sin egen talan fråntas helt och hållet. Om du inte ens är intresserad av kunna föra ett utbytessamtal med någon annan än missbrukarens förmyndare så skulle jag vilja påstå att du har förväxlat empati med att blott tycka synd om någon.

Respekt ska vi nog inte tala om men jag kan alltid illustrera den form av respekt som du företräder;

"- Jag respekterar människan bakom dig fullt ut men jag mitt förslag är att allt du säger, tycker och tänker inte betyder någonting från och med nu. Du har dock mina sympatier för jag är en empatisk människa. Nu ska jag höra med din förmyndare om du behöver sova eller inte och nej, du kan inte avgöra det själv för du har inte visat något tecken på att du kan sluta med heroin."

Sjuka människor bör vårdas och inte få sina rättigheter fråntagna på ett vis som Sverige avskaffade för ~30 år sedan. Juridisk lobotomi på såhär godtyckliga grunder är minst sagt barbariskt i min mening.
    Anonym (Tess) skrev 2017-02-08 07:07:04 följande:
    Och vet du att jag känner narkomaner som har slutat med allt och lever vanliga liv. Så visst går det.

Då är det väl ingenting annat än bra att du inte har fått vara med och bestämma om deras öden? - tillägger jag för att få dig att reflektera över din hållning.
  • Anonym (mmmm)
    Anonym (toria) skrev 2017-02-08 11:03:24 följande:
    Ja han ljög och pratade om levande bevis.
    Att ljuga i debatten skadar bara och det ska TS avstå från.
    Kom inte här och säg att jag ljuger. Sen om du tror på det eller inte det är upp till dig.
  • Anonym (SUCK)

Mitt sista inlägg i detta, sen får ni flumma vidare i eran bubbla.

T´s ord:

"Jag känner läkare som röker hasch... och alla människor som jag känner som använder droger och de flesta är cannabis har aldrig snattat eller gjort inbrott. De har också använt droger i många år. De arbetar och betalar skatt och lever som helt vanliga människor. "

Till TS, Knark är verkligen toppen..

• Anonym (SUCK)

Förresten TS, hälsa läkaren

• Anonym (Tess)
    Anonym (mmmm) skrev 2017-02-08 22:03:57 följande:

Jag ska tala om för dig en sak... i missbruksvården finns det inget daltande minsann. Får du ett återfall som är väldigt vanligt i ditt te x heroinmissbruk så är körd i stort sett. Utlämnas av ditt öde. Det är då många tar en överdos och dör. Så tala inte om för mig om daltande..... jag tycker du har en dubbelmoral.... du kan inte stå här o säga att du omyndighetsförklarar dessa människor samtidigt vill deras bästa. Lägg av!!!!

Det måste bero på vilken kommun du bor isåfall. För här är det verkligen inte på det sättet. Inte alls. Angående överdos så beror det givetvis på att heroin är en av de dödligaste drogerna. Och mest beroende framkallande. Jag menar att för dessa människors skull vore det bästa att de inte får fri tillgång till sitt gift. Hur löser man det tycker du?
  • Anonym (mmmm)
    Anonym (SUCK) skrev 2017-02-08 22:31:21 följande:

Mitt sista inlägg i detta, sen får ni flumma vidare i eran bubbla.

T´s ord:

"Jag känner läkare som röker hasch... och alla människor som jag känner som använder droger och de flesta är cannabis har aldrig snattat eller gjort inbrott. De har också använt droger i många år. De arbetar och betalar skatt och lever som helt vanliga människor. "

Till TS, Knark är verkligen toppen..

Nej, tyvärr det är inte jag som är i en bubbla, det är du. Att se alla som tar droger som enbart misär i samhället är totalt fel. Visst är droger skadligt när det leder till ett missbruk, men det är skillnad mellan missbruk och bruk. Jag säger det igen. Generalisera inte alla droger och generalisera inte alla som tar droger. Det står jag för.
Svar på tråden Sveriges narkotikapolitik ÄR BRUTAL OCH OMÄNSKLIG.