• Niaa

Ruvartråd

Tänkte att jag startar upp en tråd för alla oss som ruvar där vi kan diskutera symptom och icke symptom - allt analyseras ju vare sig man vill eller ej :)

Är på rd 3 med en blactocyst. Tredje försöket för oss och andra gången vi får en blactocyst tillbaka. Hoppas på tredje gången gillt för oss:) häng gärna på!

• Svar på tråden Ruvartråd
  • Mp1977
    Paulina2017 skrev 2017-07-01 10:54:57 följande:

Det här är vårt första försök och vi har bara 1 kvar i frysen. Är helt förstörd

Var i samma sits i februari/mars. Första insättningen sker sig och vi fick bara ett vi kunde frysa. Det är det vi nu stoppat in.
  • Mp1977
    shrigley skrev 2017-07-01 11:13:14 följande:

Förstår frustrationen men vänta några dagar till. Jag har själv lång historia av misslyckade graviditeter o MF, t o m i v 11 när man trodde allt var grönt. Jag blir 42 i höst o har knappast åldern till min fördel Nu har jag testat positivt igen men det har jag gjort flera ggr tidigare, sen slutar det ändå med MF. Det är lätt att tappa hoppet, men vänta några dagar till. Jag håller ut tills jag blöder eller VUL säger att det är kört.

Jag har också passerat 40 sträcket och fick missfall senste insättningen i vecka 7. Svårt att förklara det med nåt annat än min ålder. Vår barnlöshet beror inte på mig så har väl ett ägg blivit befruktat har vi samma chans som fertila par.
  • AnnieMagda

Paulina: Styrkekramar till dig och jag hoppas på det bästa!

Mistluren, Tablettasken: Tack för tipsen! Ska kolla upp både serien och podden:)

Men jag undrar: Är det bara jag ligger supersvullen(!) om magen, typ känslan att vara överjäst deg pumpad med kolsyra. Åh denna här buken är inte av denna värld längre! Lutinus, det är väl det som pågår.. Herregud, vissa dagar typ igår var det helt lugnt, nästan som en "vanlig dag". Idag kan jag varken böja på mig eller sitta, och det spänner som tusan. Ruvardag 5 tror jag om jag räknat rätt.

• Paulina2017

Kom inget mer blod. Nu är det bara väldigt lätt färgad lutinus. Ingen mensvärk heller. Vet inte vad jag ska tro. Testade jag för tidigt ? Testdag är egentligen onsdag.

• shrigley

Fan är så knäckt. Mitt hcg stiger inte, är i v 7 men CB digital visar fortfarande bara 2-3. Borde slagit om till 3+ för längesen. Har tyvärr varit med om detta tidigare, då var det en ofostrig graviditet. Är så jävla trött på det här!

• alade
    shrigley skrev 2017-07-02 06:54:24 följande:

Fan är så knäckt. Mitt hcg stiger inte, är i v 7 men CB digital visar fortfarande bara 2-3. Borde slagit om till 3+ för längesen. Har tyvärr varit med om detta tidigare, då var det en ofostrig graviditet. Är så jävla trött på det här!

Åh!

Tog du morgonurin?
  • Mp1977
    shrigley skrev 2017-07-02 06:54:24 följande:

Men när graviditeten avstannar så sjunker hormonet. Borde inte CB då visa att du inte är gravid alls? Så länge du producerar hcg borde väl det betyda att du är gravid? Men jag vet inte, helt lekmannamässig analys.
  • MarieJoker

Shrigley jag förstår att det känns både hopplöst och ledsamt men ge inte upp riktigt än. Vad jag har läst så kan CB veckoindikator slå fel rätt så ofta och hcg verkar vara rätt så individuellt också. Ibland kan positiva tankar försätta berg så vi håller alla tummar för dig! Kram

• Paulina2017

Testade i morse igen med ett sånt där testa tidigt test. Är fortf negativt men blödningen är helt borta. Kan mensen försvinna av alla mediciner ?

• shrigley
    MarieJoker skrev 2017-07-02 14:51:14 följande:

Shrigley jag förstår att det känns både hopplöst och ledsamt men ge inte upp riktigt än. Vad jag har läst så kan CB veckoindikator slå fel rätt så ofta och hcg verkar vara rätt så individuellt också. Ibland kan positiva tankar försätta berg så vi håller alla tummar för dig! Kram

Jag får bara vänta och se.. :-S
Svar på tråden Ruvartråd