Inlägg från: MarieJoker |Visa alla inlägg
  • MarieJoker

Ruvartråd

Hej. Ny i tråden och ny på IVF, jag fyller 40 i december så har inte heller särskilt mycket tid på mig. Påbörjade ett långt protokoll 18 maj med synarela, sedan gonal F i 16 dagar med högsta dos majoriteten av tiden. Gjorde ÄP i måndags 26/6 14 ägg plockades ut varav 10 befruktades. ET i torsdags 29/6 ett tredagars embryo som såg väldigt fint ut enligt läkaren, 5 ägg skulle odlas till dag 5 med förhoppning om att de skulle klara frysen (idag) får väl besked om detta längre fram antar jag... litinus började jag med i tisdags vilket har gett mig en svampinfektion, någon annan som fått det som biverkning på litunus?

Naturligtvis hade RMC i Malmö stängt igår eftermiddag när jag upptäckte det...ringde 1177 som tog kontakt med gynakuten i Blekinge som sa att jag kunde ta canesten vaginaltabl typ mellan lutinus och det har jag gjort nu, får väl hoppas att det hjälper för det här är olidligt. Jag har haft väldigt ont sedan ÄP i måndags och även efter ET, har både PCO och endometrios och fibromyalgi så tror inte det är någon fara. Efter att ha läst igenom hela den här tråden så förstår jag att detta är väldigt olika för oss alla så försöker behålla mitt naturliga lugn. TD är 13 juli och det känns som ett år framåt...

Håller tummarna för er alla som är närmare TD än så??

• MarieJoker

Shrigley jag förstår att det känns både hopplöst och ledsamt men ge inte upp riktigt än. Vad jag har läst så kan CB veckoindikator slå fel rätt så ofta och hcg verkar vara rätt så individuellt också. Ibland kan positiva tankar försätta berg så vi håller alla tummar för dig! Kram

• MarieJoker

Jag har något så fruktansvärt ont...dels vad jag tror är min högra äggstock (mina ligger bakåt) och nu något som känns som livmodersammandragning, jag är på RD 3 med 3-dagars, är det någon mer som har/haft det så här..? Säkert jäkla skit fibro...

• MarieJoker

Grattis shrigley!! Hoppas allt går vägen för dig.

Var till akuten igår, troligtvis urinvägsinf och/eller svampinfektion, ingen aning om hur det påverkar embryots chanser. Inga ägg till frysen tyvärr och känslan är inte att jag är gravid nu....kanske inte den bästa av dagar men viktigt att inte ge upp.

Kram på er alla som kämpar där ute.

• MarieJoker

AnnieMagda jag förstår hur du känner dig. Jag förstår hur era funderingar går....

Men jag tror också det du skrev om ånger är precis det du ska hänga kvar på....gör allt det som krävs för att ni inte ska ha något att ångra senare, inget som kan ligga och skava vare sig hos er själva men framför allt mellan er, om det är att göra ett försök eller 100 är bara upp till er. Det kan ingen utomstående förstå och bör heller inte ha åsikter på. Allt handlar om hur ni känner det tillsammans. Önskar er all lycka och hoppas på att ni lyckas.

Kram

• MarieJoker

Shrigley ( vet fortfarande inte hur man kopierar på telefonen ) TD är nästa torsdag, men lär nog inte kunna hålla mig tills dess. Är på RD 6 med ett tredagars och med tanke på både svampinf och urinvägsinf så är jag väl inte direkt så hoppfull. Känns liksom inte som att jag skulle vara gravid, men tänker positiva tankar över till det eventuella lite embryot, kan ju inte skada.

Hoppas allt fortsätter bra för er!

Kram

• MarieJoker

Tänkte faktiskt jag skulle ta ett tidigt test imorgon, är lite rädd för svaret bara, oavsett vad det säger..... än så länge är jag så lugn, och i sådan bra mental balans och det kan ju förändras snabbt...

Vet hur det är med illamående, just nu kör jag samarin mot illamående, funkar ok (jäkla skit penicillin ) annars citron vatten och massor med salt lakrits... är det några andra som har några idéer mot illamående??? Tror föresten mina åkband kan hjälpa, jag blir åksjuk av allt, köper de på Apoteket, seaband och är ju dessutom inget som man stoppar i sig och kan påverka på annat sätt. Kostar en slant men håller länge, kan tvätta upp dem i ljummet vatten också vid behov.

Hoppas du hittar ngt som hjälper shrigley!

Kram

• MarieJoker

Ja och det var negativt....

Jag tror dessvärre att det stämmer också för jag har känt det så hela tiden. Men självklart så ska jag testa även nästa vecka, på TD

Klart att jag är besviken men jag har nog skakat av mig det här om någon timme....

• MarieJoker

Grattis Shrigley!

Hoppas du får en fortsatt bra graviditet.

Hade TD idag och det var negativt, men det visste jag redan...

Det blir till att börja om igen, känner mig ok. Saker man inte kan påverka försöker jag att hålla lite distans till även om det är svårt. Efter första försöker så kan jag tipsa om att inte testa för tidigt och att lutinus kan ge jävulska biverkningar men att det värsta brukar ge sig efter några dagar så kämpa på!

Lycka till alla!!!

Kram

Svar på tråden Ruvartråd