• Niaa

Ruvartråd

Tänkte att jag startar upp en tråd för alla oss som ruvar där vi kan diskutera symptom och icke symptom - allt analyseras ju vare sig man vill eller ej :)

Är på rd 3 med en blactocyst. Tredje försöket för oss och andra gången vi får en blactocyst tillbaka. Hoppas på tredje gången gillt för oss:) häng gärna på!

• Svar på tråden Ruvartråd
  • shrigley
    Sekka skrev 2017-06-20 15:10:56 följande:

Så glad jag är för din skull!! Kommer gå jättebra.

Tack, det tog en tvär vändning till det bättre. Hade hdlt räknat ut graviditeten i helgen. Paddlade havskajak i två dagar o körde på tills jag var helt slut, noll symptom. Nu käkar jag halsbrännetabletter, är illamående o har ont i magen. Förstår mig inte på nånting.

Hur går dina tankar? <3
  • Iskatt

Är på ruvardag 8 och har känts som att mensen är på väg sedan tre dagar, men fortfarande inget. Någon mer som känt mensvärk under ruvningen men sedan plussat?

Jag har testdag den 25/6. Lång väntan. Hoppas innerligt på att mensen inte dyker upp innan dess. :(

• alade
    Chestnut skrev 2017-06-20 11:06:02 följande:

Tack ska test imorgon och på fredag är det klinikens testdag. Svårt att hålla hoppet vid liv och inte tänka på om det har fungerat denna gång. Hur går det för dig? ruvar du? när har du TD?

Jag hade TD idag, ringde överallt och bokade tid för VUL och hela faderullan. Just nu blöder jag rätt mycket och har mensvärk. Så jag tror tyvärr att det inte kommer att gå vägen för oss den här gången.
  • bimplus

Hej jag hoppas gärna in här!

Fick en fin blastocyst i går och har här på morgonen redan vaknat med mensliknande smärtor och tror att det är över. Har inte haft det så förr och det är allt för tidigt för att ägget ska ha hunnit fästa. Så ledsen!

Någon mer med smärtor dagen efter insättning?

Jag har bim den 28/6 (kör naturlig cyklus utan progesteron!)

• TreTriss
    bimplus skrev 2017-06-21 07:16:04 följande:

Hej jag hoppas gärna in här!

Fick en fin blastocyst i går och har här på morgonen redan vaknat med mensliknande smärtor och tror att det är över. Har inte haft det så förr och det är allt för tidigt för att ägget ska ha hunnit fästa. Så ledsen!

Någon mer med smärtor dagen efter insättning?

Jag har bim den 28/6 (kör naturlig cyklus utan progesteron!)

Hej, välkommen!
    Hur långt odlad var den?
    Den kan fästa inom ett dygn så tror inte alls det behöver vara negativt <3
  • bimplus

@tre

TreTriss skrev 2017-06-21 07:32:48 följande:

Hej, välkommen!

Hur långt odlad var den?

Den kan fästa inom ett dygn så tror inte alls det behöver vara negativt <3

Det var en blastocyst så den var på 5 dagen.. men den var inte på väg at kläckas när vi såg den. Därför tror jag att det ska kläckas idag och fästa i morgon? Varför har jag då mensvärk nu??

Åååh hoppas hoppas.. det är vårt 4e försök och jag tar dessutom immundämpande medecin för att hjälpa den fästa. Känner mig så paranoid!
  • TreTriss
    bimplus skrev 2017-06-21 08:06:07 följande:

@tre

Det var en blastocyst så den var på 5 dagen.. men den var inte på väg at kläckas när vi såg den. Därför tror jag att det ska kläckas idag och fästa i morgon? Varför har jag då mensvärk nu??

Åååh hoppas hoppas.. det är vårt 4e försök och jag tar dessutom immundämpande medecin för att hjälpa den fästa. Känner mig så paranoid!
    Då väljer jag att tro att det ändå händer något där inne. De går ju ändå in med kateter, din kropp var kanske känsligare denna gång! Håller tummarna för dig <3
    När fick ni testdag?
  • bimplus
    TreTriss skrev 2017-06-21 08:36:34 följande:

Då väljer jag att tro att det ändå händer något där inne. De går ju ändå in med kateter, din kropp var kanske känsligare denna gång! Håller tummarna för dig <3

När fick ni testdag?

Tack så mycket! Ja jag hoppas fjärde gång är lyckans gång!

Fick testdag 3/7 men har BIM 28/7.. så det kommer nog säga sig självt innan TD..
  • Chestnut
    alade skrev 2017-06-20 21:09:06 följande:
    Jag hade TD idag, ringde överallt och bokade tid för VUL och hela faderullan. Just nu blöder jag rätt mycket och har mensvärk. Så jag tror tyvärr att det inte kommer att gå vägen för oss den här gången.
    Åhh jag är ledsen för din skull Gråter fick du positivt test? är det därför du bokade VUL...
    Iskatt skrev 2017-06-20 20:48:47 följande:

Är på ruvardag 8 och har känts som att mensen är på väg sedan tre dagar, men fortfarande inget. Någon mer som känt mensvärk under ruvningen men sedan plussat?

Jag har testdag den 25/6. Lång väntan. Hoppas innerligt på att mensen inte dyker upp innan dess. :(

väntan är olidlig... Jag har visserligen inte plussat (testdag 23/6) men har haft mensvärk i 5 dagar nu utan mens. Testade i söndag och det var negativ... hoppas att det var för tidigt Skäms
  • alade
    Chestnut skrev 2017-06-21 09:02:17 följande:

Åhh jag är ledsen för din skull fick du positivt test? är det därför du bokade VUL...

Japp. Jag har testat positivt vid tre tillfällen. Första gången i 3+5 (gravid 1-2), andra gången 4+1 (gravid 2-3) och igår på testdagen i 5+0. Men igår tog jag vanligt test som visade starka streck direkt.

Tror att jag ska testa med digitalt igen imorgon.
Svar på tråden Ruvartråd