• Niaa

Ruvartråd

Tänkte att jag startar upp en tråd för alla oss som ruvar där vi kan diskutera symptom och icke symptom - allt analyseras ju vare sig man vill eller ej :)

Är på rd 3 med en blactocyst. Tredje försöket för oss och andra gången vi får en blactocyst tillbaka. Hoppas på tredje gången gillt för oss:) häng gärna på!

• Svar på tråden Ruvartråd
  • Mistluren
    Iskatt skrev 2017-06-22 20:30:52 följande:

Tack! Det gick bra, det blev ett plus!! :D

Åh, vad kul!! Grattis :)
  • June17

Glad midsommar på er! Fick världens finaste midsommar present. Så lycklig att jag knappt vet vart jag ska ta vägen! Vill bara skrika ut. Dock arbetar jag, inte smidigt att smyga iväg ett stort paket Clearblue, men de gick så fick bli på jobbtoaletten. Snacka om nervöst.

Men håller det för mig själv den lyckan, jag och karln min. Skicka ett mms med texten: Glad midsommar älskling! Du ska bli pappa igen (om allt går som det ska)

• shrigley
    alade skrev 2017-06-22 20:03:45 följande:

Tack för att du tänker på mig!

Jag testade i morse och fick 3+ på stickan (5+2). Har bara fått ut massa gammalt brunsvart blod fram tills för en liten stund sedan. Nu blöder jag rött igen. Inte så mycket än så länge, men jag kände att det startade när vi satt på restaurang för att fira semester. Det firandet avbröts ganska abrupt kan jag säga...

Meen... forsätter det att blöda? Hur är status nu? Förstår om du är orolig även om det ju kan vara ok blödningar. Ska du gå o kolla det?
  • shrigley
    alade skrev 2017-06-22 20:03:45 följande:

Tack för att du tänker på mig!

Jag testade i morse och fick 3+ på stickan (5+2). Har bara fått ut massa gammalt brunsvart blod fram tills för en liten stund sedan. Nu blöder jag rött igen. Inte så mycket än så länge, men jag kände att det startade när vi satt på restaurang för att fira semester. Det firandet avbröts ganska abrupt kan jag säga...

Själv testade jag precis igen (på v 5+2) och får fortfarande Gravid 2-3 på stickan. Tycker det borde slå om. Känner mig lite orolig för att det inte går som det ska även om flera symptom är där (men har oxå varit med om ofostrig grav tidigare tyvärr).
  • alade
    shrigley skrev 2017-06-24 08:29:18 följande:

Meen... forsätter det att blöda? Hur är status nu? Förstår om du är orolig även om det ju kan vara ok blödningar. Ska du gå o kolla det?

Nej, det slutade snabbt igen. Liten blödning på typ 2 timmar bara. Nu är det inget konstigt alls. Följer jag samma mönster kommer jag att blöda igen ikväll. Hoppas på att slippa.

Jag har pratat med både 1177, gynakuten och reproduktionscentrum och ingen av dem vill att jag ska åka för att kolla nåt. Försöka att inte oroa sig och vara hemma om det inte är värre blir uppmaningen. Det är för tidigt för att se hur fostret mår ändå, så ett VUL säger inte så mycket som det kan göra om en vecka.
  • alade
    shrigley skrev 2017-06-24 08:32:30 följande:

Själv testade jag precis igen (på v 5+2) och får fortfarande Gravid 2-3 på stickan. Tycker det borde slå om. Känner mig lite orolig för att det inte går som det ska även om flera symptom är där (men har oxå varit med om ofostrig grav tidigare tyvärr).

Har du sett den där tabellen om medelvärden på hcg i olika veckor? Jag har sett den här på FL men minns inte i vilken av alla trådar. Det ginns ett enormt spann av dessa värden i graviditeter som är normala.

Jag håller tummarna för att allt ser bra ut med ditt gryn!
  • shrigley
    alade skrev 2017-06-24 09:08:10 följande:

Nej, det slutade snabbt igen. Liten blödning på typ 2 timmar bara. Nu är det inget konstigt alls. Följer jag samma mönster kommer jag att blöda igen ikväll. Hoppas på att slippa.

Jag har pratat med både 1177, gynakuten och reproduktionscentrum och ingen av dem vill att jag ska åka för att kolla nåt. Försöka att inte oroa sig och vara hemma om det inte är värre blir uppmaningen. Det är för tidigt för att se hur fostret mår ändå, så ett VUL säger inte så mycket som det kan göra om en vecka.

Denna eviga väntan o tålamodsprövning ????När hade du fått tid? Har själv VUL den 4/7, känns som en evighet.
  • alade
    shrigley skrev 2017-06-24 09:12:02 följande:

Denna eviga väntan o tålamodsprövning ????När hade du fått tid? Har själv VUL den 4/7, känns som en evighet.

5/7. Definitiv en evighet bort!
  • shrigley
    alade skrev 2017-06-24 09:10:48 följande:

Har du sett den där tabellen om medelvärden på hcg i olika veckor? Jag har sett den här på FL men minns inte i vilken av alla trådar. Det ginns ett enormt spann av dessa värden i graviditeter som är normala.

Jag håller tummarna för att allt ser bra ut med ditt gryn!

Såg den här, ser ok ut:

www.wantbaby.info/calculators/beta-hcg-levels&cycle=28&embryo=2&day1=12&hcg1=62&day2=16&hcg2=379&pregnancy=0
  • Chestnut
    Iskatt skrev 2017-06-22 20:28:41 följande:
    Åh! Hoppas att det visar annat vid testdag.

Jag smygtestade idag och det var positivt! Trodde verkligen inte det.
    Ja det måste varit för tidigt för jag testade på testdagen och det var positivt Solig  första gången jag får ett plus!

Så klart hade kliniken stängt på grund av midsommar så jag vet inte riktigt om jag ska fortsätta med lutinus Obestämd valde att fortsätta tills de hör av sig på måndag förhoppningsvis. Någon som vet om man ska fortsätta med Lutinus efter att testat positivt?

Och stort grattis till dig för ditt Plus
Svar på tråden Ruvartråd