• Niaa

Ruvartråd

Tänkte att jag startar upp en tråd för alla oss som ruvar där vi kan diskutera symptom och icke symptom - allt analyseras ju vare sig man vill eller ej :)

Är på rd 3 med en blactocyst. Tredje försöket för oss och andra gången vi får en blactocyst tillbaka. Hoppas på tredje gången gillt för oss:) häng gärna på!

• Svar på tråden Ruvartråd
  • Mp1977

Så finner jag mig inne på FamiljeLiv igen... Tror om mig själv att jag inte är en person som googlar och suger i mig all tänkbar information, saklig som falsk. Stämmer tydligen inte. Finns väl ett behov av att prata med andra i samma sits. Jag satte in ett 5-dagars upptinat i naturlig cykel i söndags och har testdag först den 9 juli. Satte även in ett 5-dagars i februari som satte sig men fick sen missfall i vecka 7. Har nu hunnit fylla 40 och kliniken har gett mig en fästchans på 40%. Nu är det bara en evig väntan. Får jag mens så kommer väl den på typ tisdag och då brukar jag få första tecken på det redan 3 där innan. Hang in there alla ruvare!?

• Tablettask
    Mp1977 skrev 2017-06-29 13:34:56 följande:

Så finner jag mig inne på FamiljeLiv igen... Tror om mig själv att jag inte är en person som googlar och suger i mig all tänkbar information, saklig som falsk. Stämmer tydligen inte. Finns väl ett behov av att prata med andra i samma sits. Jag satte in ett 5-dagars upptinat i naturlig cykel i söndags och har testdag först den 9 juli. Satte även in ett 5-dagars i februari som satte sig men fick sen missfall i vecka 7. Har nu hunnit fylla 40 och kliniken har gett mig en fästchans på 40%. Nu är det bara en evig väntan. Får jag mens så kommer väl den på typ tisdag och då brukar jag få första tecken på det redan 3 där innan. Hang in there alla ruvare!?

Jag håller tummarnaför dig! Jag är lite nyfiken på om du får betala själv eftersom du nått den magiska gränsen 40 eller om de kör på hela året men är 40?

Mvh, 39 år och småstressad...
  • Mistluren
    Chestnut skrev 2017-06-29 11:24:50 följande:

Ahh vad härligt att se hjärtat  hoppas jag också får se det. Var du i vecka 7 när du gjort VUL? Jag kommer vara 7+3 och hoppas att det inte för tidigt att se hjärtat

Åh, håller med! Ska göra VUL när jag är 7+2.. Hoppas också att det inte är för tidigt samtidigt som man vill ha det gjort så fort som möjligt, tiden står verkligen still. När har du din VUL-tid?
  • Mp1977

Vet inte hur man svarar på ett specifikt inlägg.... hoppas du ser ändå Tablettask. Vi får betala själva pga att vi redan har ett gemensamt barn. Tror annars vi hade fått betala ändå. Har för mig Skåne bara sponsrar till 38. Det är olika olika landsting.

• Lills2015
    Chestnut skrev 2017-06-29 11:24:50 följande:

Ahh vad härligt att se hjärtat  hoppas jag också får se det. Var du i vecka 7 när du gjort VUL? Jag kommer vara 7+3 och hoppas att det inte för tidigt att se hjärtat

Jag var i vecka 7+2 och det syntes jättetydligt!! :)
  • Tablettask
    Mp1977 skrev 2017-06-29 19:13:33 följande:

Vet inte hur man svarar på ett specifikt inlägg.... hoppas du ser ändå Tablettask. Vi får betala själva pga att vi redan har ett gemensamt barn. Tror annars vi hade fått betala ändå. Har för mig Skåne bara sponsrar till 38. Det är olika olika landsting.

Jodå, jag ser! :) Vi har två försök kvar och drygt ett halvår till 40 så det borde hinna gå vägen, men det är ju absolut inget som kan tas för givet. 
  • 39årvillblimamma
    Tablettask skrev 2017-06-29 15:15:49 följande:
    Jag håller tummarnaför dig! Jag är lite nyfiken på om du får betala själv eftersom du nått den magiska gränsen 40 eller om de kör på hela året men är 40?

Mvh, 39 år och småstressad?
    I göteborg får man betala själv efter 40. De ägg som finns kvar i frysen, efter att man fyllt 40, får man plantera in kostnadsfritt.
    Fyllt 40 och är i vecka 8
  • Tablettask
    39årvillblimamma skrev 2017-06-29 22:54:24 följande:
    I göteborg får man betala själv efter 40. De ägg som finns kvar i frysen, efter att man fyllt 40, får man plantera in kostnadsfritt.
    Tack för svar! Jag får kolla vad som gäller i Stockholm.
  • Tablettask

Jag tog ett test idag som var negativt, officiell testdag är 4/7 så jag testar igen då men det känns onekligen kört. Det blev inget ägg till frysen så nu får vi börja om från början efter semestern. 

Svar på tråden Ruvartråd