• Mp1977

Ruvartråd

Så finner jag mig inne på FamiljeLiv igen... Tror om mig själv att jag inte är en person som googlar och suger i mig all tänkbar information, saklig som falsk. Stämmer tydligen inte. Finns väl ett behov av att prata med andra i samma sits. Jag satte in ett 5-dagars upptinat i naturlig cykel i söndags och har testdag först den 9 juli. Satte även in ett 5-dagars i februari som satte sig men fick sen missfall i vecka 7. Har nu hunnit fylla 40 och kliniken har gett mig en fästchans på 40%. Nu är det bara en evig väntan. Får jag mens så kommer väl den på typ tisdag och då brukar jag få första tecken på det redan 3 där innan. Hang in there alla ruvare!?

• Mp1977

Vet inte hur man svarar på ett specifikt inlägg.... hoppas du ser ändå Tablettask. Vi får betala själva pga att vi redan har ett gemensamt barn. Tror annars vi hade fått betala ändå. Har för mig Skåne bara sponsrar till 38. Det är olika olika landsting.

• Mp1977
    Tablettask skrev 2017-06-30 07:19:15 följande:

Jag tog ett test idag som var negativt, officiell testdag är 4/7 så jag testar igen då men det känns onekligen kört. Det blev inget ägg till frysen så nu får vi börja om från början efter semestern. 

Ni har två försök kvar så det ska säkert gå vägen!
  • Mp1977
    Paulina2017 skrev 2017-06-30 08:09:28 följande:

vi hade 3 i frysen, ett dog under upptining, ett satte de in och ett kvar. 

Vad trist att ett inte klarade upptiningen. Vi hade ett 5-dagars i frysen och det är det jag ruvar på nu. Har sett på nätet att man ska kunna testa sig 8-9 dagar efter insättning. Jag tänkte göra det då med ett "testa tidigt" test. Dvs på mån el tisd... detta är vårt sista försök sen lägger vi ner. Vi har ju trots allt redan en frisk son. Får väl skaffa hund istället ????
  • Mp1977
    Paulina2017 skrev 2017-07-01 11:18:23 följande:

Tack

Blöder mycket så det känns helt meningslöst att fortsätta med lutinus och progynon. Ska testa varje dag fram till td.

Det var riktigt tråkigt att höra. Vet hur ont det gör... bädda ner dig framför en lipfilm i soffan. Styrkekram
  • Mp1977
    Paulina2017 skrev 2017-07-01 10:54:57 följande:

Det här är vårt första försök och vi har bara 1 kvar i frysen. Är helt förstörd

Var i samma sits i februari/mars. Första insättningen sker sig och vi fick bara ett vi kunde frysa. Det är det vi nu stoppat in.
  • Mp1977
    shrigley skrev 2017-07-01 11:13:14 följande:

Förstår frustrationen men vänta några dagar till. Jag har själv lång historia av misslyckade graviditeter o MF, t o m i v 11 när man trodde allt var grönt. Jag blir 42 i höst o har knappast åldern till min fördel Nu har jag testat positivt igen men det har jag gjort flera ggr tidigare, sen slutar det ändå med MF. Det är lätt att tappa hoppet, men vänta några dagar till. Jag håller ut tills jag blöder eller VUL säger att det är kört.

Jag har också passerat 40 sträcket och fick missfall senste insättningen i vecka 7. Svårt att förklara det med nåt annat än min ålder. Vår barnlöshet beror inte på mig så har väl ett ägg blivit befruktat har vi samma chans som fertila par.
  • Mp1977
    shrigley skrev 2017-07-02 06:54:24 följande:

Fan är så knäckt. Mitt hcg stiger inte, är i v 7 men CB digital visar fortfarande bara 2-3. Borde slagit om till 3+ för längesen. Har tyvärr varit med om detta tidigare, då var det en ofostrig graviditet. Är så jävla trött på det här!

Men när graviditeten avstannar så sjunker hormonet. Borde inte CB då visa att du inte är gravid alls? Så länge du producerar hcg borde väl det betyda att du är gravid? Men jag vet inte, helt lekmannamässig analys.
  • Mp1977

Nu har mina första menstecken kommit så det har nog inte fäst den här gången. Känns ändå helt ok. Det var mest för sonens skull vi ville försöka få ett barn till. Nu kan vi lägga allt bakom oss med vetskapen att vi ändå testade allt i vår makt. Den här resan har väl kostat ca 60 tkr och det vill vi inte lägga igen med tanke på vår ålder. Hoppas verkligen era ruvningar tar sig och blir till friska bebisar. Lycka till!

• Mp1977
    shrigley skrev 2017-07-04 10:55:52 följande:

Update från första VUL: vi såg två stycken fostersäckar och garanterat hjärtslag i den ena, ev också i den andra men det var lite för tidigt att säga. Mitt hcg på drygt 12.000 talar emot att det är två stycken men som sagt tidigt ännu. Jag är så lättad, åtminstone just nu finns det nåt därnere som jobbar. Ska tillbaks igen för nytt UL om 9 dagar och hoppas man kan se mer då.

Stort grattis ! Vad härligt <3
Svar på tråden Ruvartråd