• Niaa

Ruvartråd

Tänkte att jag startar upp en tråd för alla oss som ruvar där vi kan diskutera symptom och icke symptom - allt analyseras ju vare sig man vill eller ej :)

Är på rd 3 med en blactocyst. Tredje försöket för oss och andra gången vi får en blactocyst tillbaka. Hoppas på tredje gången gillt för oss:) häng gärna på!

• Svar på tråden Ruvartråd
  • shrigley
    alade skrev 2017-07-02 08:07:20 följande:

Åh!

Tog du morgonurin?

Mitt-i-natten-urin vid halv fem. Två veckor med bara 2-3 på testet känns sådär. Fast nu är illamåendet tillbaks åtminstone. Just hemkommen från lång hemresa från utlandssemester, ligger utslagen i soffan, så utmattad.
  • Mp1977

Nu har mina första menstecken kommit så det har nog inte fäst den här gången. Känns ändå helt ok. Det var mest för sonens skull vi ville försöka få ett barn till. Nu kan vi lägga allt bakom oss med vetskapen att vi ändå testade allt i vår makt. Den här resan har väl kostat ca 60 tkr och det vill vi inte lägga igen med tanke på vår ålder. Hoppas verkligen era ruvningar tar sig och blir till friska bebisar. Lycka till!

• shrigley
    Mp1977 skrev 2017-07-02 09:46:54 följande:

Men när graviditeten avstannar så sjunker hormonet. Borde inte CB då visa att du inte är gravid alls? Så länge du producerar hcg borde väl det betyda att du är gravid? Men jag vet inte, helt lekmannamässig analys.

Jo, halveringstiden för hcg är ca två dygn när ingen nyproduktion sker. Fast kan också vara ofostrig graviditet, då fortsätter alla symptom ändå men hcg är lågt.
  • MarieJoker

Jag har något så fruktansvärt ont...dels vad jag tror är min högra äggstock (mina ligger bakåt) och nu något som känns som livmodersammandragning, jag är på RD 3 med 3-dagars, är det någon mer som har/haft det så här..? Säkert jäkla skit fibro...

• Chestnut
    Paulina2017 skrev 2017-07-02 15:14:28 följande:

Testade i morse igen med ett sånt där testa tidigt test. Är fortf negativt men blödningen är helt borta. Kan mensen försvinna av alla mediciner ?

Ja, mensen kan försenas och stanna upp och allmänt bete sig konstigt... Så var det hos mig i alla fall Glad När har du testdag? Jag testade negativt 5 dagar innan TD... Så alla kan hända Solig
  • Chestnut
    AnnieMagda skrev 2017-07-01 21:03:01 följande:

Paulina: Styrkekramar till dig och jag hoppas på det bästa!

Mistluren, Tablettasken: Tack för tipsen! Ska kolla upp både serien och podden:)

Men jag undrar: Är det bara jag ligger supersvullen(!) om magen, typ känslan att vara överjäst deg pumpad med kolsyra. Åh denna här buken är inte av denna värld längre! Lutinus, det är väl det som pågår.. Herregud, vissa dagar typ igår var det helt lugnt, nästan som en "vanlig dag". Idag kan jag varken böja på mig eller sitta, och det spänner som tusan. Ruvardag 5 tror jag om jag räknat rätt.

Min mage var enorm när jag tog lutinus! så uppblåst.... det är tydligen normalt Rynkar på näsan vet flera som inte kunde ha sina vanliga byxor. Jag fick också ödem... tyvärr inget som hjälper även om jag tyckte att probiotika och "snäll" mat hjälpte lite...
  • Paulina2017
    Chestnut skrev 2017-07-03 12:35:56 följande:

Ja, mensen kan försenas och stanna upp och allmänt bete sig konstigt... Så var det hos mig i alla fall När har du testdag? Jag testade negativt 5 dagar innan TD... Så alla kan hända

Hej

Jag har testdag i morgon. I morse var det fortf negativt.
  • Chestnut
    Paulina2017 skrev 2017-07-03 14:31:58 följande:
    Hej

Jag har testdag i morgon. I morse var det fortf negativt.
    Gråter vad tråkigt, det är hemskt när man inte får ett plus. Inget man kan säga än att hoppas på nästa gång {#emotions_dlg.flower}
  • shrigley

Update från första VUL: vi såg två stycken fostersäckar och garanterat hjärtslag i den ena, ev också i den andra men det var lite för tidigt att säga. Mitt hcg på drygt 12.000 talar emot att det är två stycken men som sagt tidigt ännu. Jag är så lättad, åtminstone just nu finns det nåt därnere som jobbar. Ska tillbaks igen för nytt UL om 9 dagar och hoppas man kan se mer då.

• Mp1977
    shrigley skrev 2017-07-04 10:55:52 följande:

Update från första VUL: vi såg två stycken fostersäckar och garanterat hjärtslag i den ena, ev också i den andra men det var lite för tidigt att säga. Mitt hcg på drygt 12.000 talar emot att det är två stycken men som sagt tidigt ännu. Jag är så lättad, åtminstone just nu finns det nåt därnere som jobbar. Ska tillbaks igen för nytt UL om 9 dagar och hoppas man kan se mer då.

Stort grattis ! Vad härligt <3
Svar på tråden Ruvartråd