• Niaa

Ruvartråd

Tänkte att jag startar upp en tråd för alla oss som ruvar där vi kan diskutera symptom och icke symptom - allt analyseras ju vare sig man vill eller ej :)

Är på rd 3 med en blactocyst. Tredje försöket för oss och andra gången vi får en blactocyst tillbaka. Hoppas på tredje gången gillt för oss:) häng gärna på!

• Svar på tråden Ruvartråd
  • minaimaginärabarn
    Chestnut skrev 2017-06-24 13:41:52 följande:

Ja det måste varit för tidigt för jag testade på testdagen och det var positivt   första gången jag får ett plus!

Så klart hade kliniken stängt på grund av midsommar så jag vet inte riktigt om jag ska fortsätta med lutinus valde att fortsätta tills de hör av sig på måndag förhoppningsvis. Någon som vet om man ska fortsätta med Lutinus efter att testat positivt?

Och stort grattis till dig för ditt

Olika kliniker har olika upplägg. Det är ingen fara att fortsätta så gör det tills du får tag på dem.
  • Iskatt
    Chestnut skrev 2017-06-24 13:41:52 följande:

Ja det måste varit för tidigt för jag testade på testdagen och det var positivt   första gången jag får ett plus!

Så klart hade kliniken stängt på grund av midsommar så jag vet inte riktigt om jag ska fortsätta med lutinus valde att fortsätta tills de hör av sig på måndag förhoppningsvis. Någon som vet om man ska fortsätta med Lutinus efter att testat positivt?

Och stort grattis till dig för ditt

Tack för alla grattis! ?

Och grattis till dig! Angående Lutinus så verkar det vara väldigt olika beroende på vilken klinik man går på. Kag fick en 14 dagars behandling av Lutinus till exempel.

Det skadar nog inte att fortsätta så gör så!
  • shrigley
    Iskatt skrev 2017-06-24 16:19:32 följande:

Tack för alla grattis! ?

Och grattis till dig! Angående Lutinus så verkar det vara väldigt olika beroende på vilken klinik man går på. Kag fick en 14 dagars behandling av Lutinus till exempel.

Falun säger Lutinus tills gravtest men jag har fortsatt med en varje kväll vid sänggående, tills de tar slut tänkte jag. Känns tryggt att inte sluta tvärt.
  • Julina

Hoppar in i tråden jag också. :)

Är på ruvardag 4 idag men en 5 dagars blasto.

Har inga större förhoppningar då jag fick rosaaktiga flytningar igår och har ganska stark mensvärk :(

Har inga andra direkta symtom heller. Lite illamående från och till, humörsvängningar och förhöjd kroppstemp (känner mig lite sjuk).

Har testdag på fredag. Mensen lär komma runt tisdag om den kommer.

• TreTriss
    Julina skrev 2017-06-24 19:09:28 följande:

Har inga större förhoppningar då jag fick rosaaktiga flytningar igår och har ganska stark mensvärk :(

Har inga andra direkta symtom heller. Lite illamående från och till, humörsvängningar och förhöjd kroppstemp (känner mig lite sjuk).

Jag håller tummarna för dig! Jag satte in en 6-dagars och efter några dagar var r svagt blodblandat när jag var på toa. Idag är jag i vecka 6 så för mig var det förmodligen nidblödning <3
  • Julina

Va kul! Grattis! :)

Hoppas att det bara är en nidblödning då.

Så lång och jobbig väntan det är :(

• Chestnut
    minaimaginärabarn skrev 2017-06-24 14:46:18 följande:
    Olika kliniker har olika upplägg. Det är ingen fara att fortsätta så gör det tills du får tag på dem.
    Iskatt skrev 2017-06-24 16:19:32 följande:
    Tack för alla grattis! ?

shrigley skrev 2017-06-24 18:36:25 följande:
    Falun säger Lutinus tills gravtest men jag har fortsatt med en varje kväll vid sänggående, tills de tar slut tänkte jag. Känns tryggt att inte sluta tvärt.
    Tack för alla svar! Jag skulle sluta sa de, men känns konstigt att sluta tvärt Obestämd Dock längtar jag att bli av med alla biverkningar... får se vilka som var på grund av graviditet och vilka var pga Lutinus Drömmer

• Chestnut
    Julina skrev 2017-06-24 19:09:28 följande:

Jag hade också så stark mensvärk som kom och gick och fick en blödning men testade positivt på testdagen Solig Tar du lutinus? för  illamående, humörsvängningar och att man känner sig sjuk är ju alla biverklningar från den medicinen (eller en graviditet) Håller tummarna för dig!
  • AnnieMagda

Hej alla ni som kämpar!!

Jag har två barn sen tidigare som kom på vanlig väg. Efter 3 års försök för att utöka familjen visade utredningen: oförklarlig infertilitet. Så i förr igår sattes 2 Embryon in efter kort IVF protokoll. Dom är 5 dagars odlade, och tydligen inte "så bra kvalité", därför fick vi "erbjudandet" om att sätta in 2. Fler som ruvar på 2?

Är det fler som mått dåligt under injektionstifen, ÄP och mår dåligt nu? Jag är själv sjukskriven fram till testdagen.

• Mistluren

Ni som gjort ert första VUL, är rutinen att man lämnar blodprov samtidigt? Är så sjukt nålrädd så jag måste förbereda mig, kan ju ringa kliniken och fråga men känner mig så tjatig :/

Svar på tråden Ruvartråd