• Niaa

Ruvartråd

Tänkte att jag startar upp en tråd för alla oss som ruvar där vi kan diskutera symptom och icke symptom - allt analyseras ju vare sig man vill eller ej :)

Är på rd 3 med en blactocyst. Tredje försöket för oss och andra gången vi får en blactocyst tillbaka. Hoppas på tredje gången gillt för oss:) häng gärna på!

• Svar på tråden Ruvartråd
  • Mistluren
    shrigley skrev 2017-06-13 20:22:25 följande:

Tack snälla men så rädd nu, har en lång historia av MF dessvärre... men nu kör vi immunologisk behandling parallellt, ska bli intressant att se om det hjälper.

Oj, ja det förstår jag då. Hoppas att det blir annat nu då med immunologisk behandling. Håller tummarna för dig :)
  • PetiteCherie

Hej! Har plussat efter FET med blastocyst ruvardag 9 samt idag dag 12, men jag tycker inte att plusset blir starkare. Måste man vara nojjig? Eller är det någon som är med om samma sak? Vet att nåt test har jag ju hållt urin längre såklart men idag blev det nån timme bara.

Det är två streck på Stickan men tycker inte det blir starkare. Nån som varit med om samma sak? (Och inte fått missfall) ? Tänkte om jag kan ha hoppet uppe ändå :) :/

• Mistluren

Gnäll..

Måste bara få gnälla av mig lite i denna tråd, är ju så mycket enklare att ta det med er som har koll. Min sambo är verkligen världens bästa stöd, det är inte det, även om det är vi som gör denna behandling så är det min kropp som är "utsatt" för alla undersökningar, sprutor, sprayer, piller mm mm.

Nu har jag ju kommit förbi en hel del och är på RD 9 så saker och ting börjar krypa på mig nu i denna evighetsväntan. Saker som jag tryckte bort när allt gick av bara farten, alla delmål som var nära. Nu är nästa delmål så långt bort och den där våta filten av ångest börjar bli svår att ignorera.

Jobbar och står i bäst jag kan men vissa dagar är det så svårt att behålla fokus. Det är ju inte så att man kan tänka på annat hur lätt som helst när man har en kropp som ständigt påminner om vilken process man är i, magen nyper och kniper, brösten spänner, är jag hungrig eller mätt eller varför inte både och..för att krångla till det ytterligare. Rädslan varje gång man ska gå på toa, det kan aldrig en "vanlig människa" förstå. Och kladdiga äckliga Lutinus, vad är det för påhitt?! Vet inte hur många trosskydd jag förbrukat dessa dagar, de borde ingå i Lutinus-förpackning.

Förlåt för mitt outbreak, egentligen är jag än ganska glad och positiv människa. Det hade ju vart roligare att visa den sidan, men detta är ju verkligheten just nu :)

• minaimaginärabarn
    shrigley skrev 2017-06-13 20:22:25 följande:

Tack snälla men så rädd nu, har en lång historia av MF dessvärre... men nu kör vi immunologisk behandling parallellt, ska bli intressant att se om det hjälper.

Vem får du hjälp av när det gäller immunologi? Jag fick också immunologisk behandling detta försök och än så länge håller det i sig, är i v. 19.
  • shrigley
    minaimaginärabarn skrev 2017-06-14 15:58:11 följande:
    Vem får du hjälp av när det gäller immunologi? Jag fick också immunologisk behandling detta försök och än så länge håller det i sig, är i v. 19.
    Jag går på distans i Falun, tycker de är väldigt bra. Sen ska jag få IL-dropp imorgon på FertilitetPlus i Stockholm.
  • Sekka

Har tidigare idag fått nån brunaktig flytning men den försvann ganska snabbt. Men nu framåt kvällen dök det upp igen. Lite mensvärk men inget annat. Nån som känner igen sig? Orolig som in i...

Ser inte ut som blod, eller gammal blod kanske.

Vad är det som händer.. har aldrig haft detta förut.

• shrigley
    Sekka skrev 2017-06-14 20:40:33 följande:

Har tidigare idag fått nån brunaktig flytning men den försvann ganska snabbt. Men nu framåt kvällen dök det upp igen. Lite mensvärk men inget annat. Nån som känner igen sig? Orolig som in i...

Ser inte ut som blod, eller gammal blod kanske.

Vad är det som händer.. har aldrig haft detta förut.

Hm behöver inte betyda nåt, men har du testat igen?
  • Sekka
    shrigley skrev 2017-06-15 03:44:19 följande:

Hm behöver inte betyda nåt, men har du testat igen?

Testade nu imorse, negativt igen. Td är på söndag. Vet någon om det finns nån chans ändå?
  • Sekka

Nu dök mensen/blödningen upp dessutom. Ingen rolig känsla.. känns som att detta va misslyckat. Usch va jobbigt.. Va allt ska va tufft här i livet. Känns meningslöst. Ta hand om er tjejer o lycka till med era graviditeter. Kram

• shrigley
    Sekka skrev 2017-06-15 10:12:55 följande:

Nu dök mensen/blödningen upp dessutom. Ingen rolig känsla.. känns som att detta va misslyckat. Usch va jobbigt.. Va allt ska va tufft här i livet. Känns meningslöst. Ta hand om er tjejer o lycka till med era graviditeter. Kram

Åh nej, jag beklagar! Det är så tungt när det sker, man hoppas ju in i det sista. Jag sitter som på nålar, analyserar minsta grej o är livrädd för MF. Har tyvärr varit med om det ett par gånger (som senast i v11).

Hur går tankarna, ska du försöka igen eller ta paus?

Kram!
Svar på tråden Ruvartråd