• Mistluren

Ruvartråd

Hej hej! Hoppar in i denna tråd :)

Är på RD 4 med en blastocyst och nu börjar otåligheten komma.. Tänkte först att "det här går väl fort" (jo, jag är en naiv förstagångs-IVFare Flört ), men aldrig har väl tiden stått så still.

Tänkte höra med er hur ni förhåller er till koffein? Själv känner jag mig lite kluven, vill helst inte hålla på att peta för mycket med massa riktlinjer utan försöka må bra. Nu hinkar jag ju inte i mig men vill gärna ha min Celsius innan jag ska träna och jag dricker inget kaffe eller te alls. Eller ja, koffeinfritt te ibland :)

Skulle jättegärna vilja höra hur ni resonerar kring detta med koffein, kaffe är ju ändå en nationaldryck i detta land :)

• Mistluren
    shrigley skrev 2017-06-09 10:59:43 följande:
    Välkommen till sega klubben, tiden sniiiglar sig fram... Är själv på RD 6 (ET förra lördagen), känns som evigheter sen.

Vg koffein förlsöker jag hålla mig till max 3 st koppar kaffe per dag. Är en stor kaffoman så det är en stor uppoffring för mig :-S men känns som om det är värt det!
    Tack :) Ja, visst känns ET (måndags för mig då) som det var evigheters evigheter sedan.

Ja, det kan jag tänka mig om du dragit ner till 3 koppar. Men det är strongt gjort tycker jag. Ibland kan det nog vara "värre" att ta bort det helt, är man en van kaffedrickare kan man ju få huvudvärk och annat jobbigt. Denna tid är ju jobbig så det räcker och blir över ;) En Celsius innehåller 200 mg vilket är 100 mg lägre än rek, tröstar jag mig med :)
  • Mistluren
    Rosenblad skrev 2017-06-09 11:09:21 följande:
    Försöker hålla mig till en kopp te eller kaffe per dag men har satt som högst två koppar. Drack väääldigt mycket kaffe förut, men sen vi börja förstå att denna barnverstad kommer ta tid så började jag se över allt som kan påverka negativt.
    Ja, jag kanske också börjar se över en sak i taget om detta skulle ta längre tid än jag önskar. Nu försöker jag behålla det lilla hoppet att det ska gå på första försöket, även om det hela tiden gnager i bakhuvudet att det inte alls är så säkert.. Hur många försök har ni gjort och vilken RD är du på?
  • Mistluren
    honeybunch skrev 2017-06-09 16:16:54 följande:
    Jag dricker två koppar per dag. Säger inte livsmedelsverket högst 3 koppar om dagen?
    Jo det stämmer, 300 mg säger Livsmedelsverket och det ska motsvara 3 koppar..typ. Jag har många vänner som kör med nolltolerans vilket jag tycket är lite överdrivet ;) Men man ska göra det som känns rätt såklart :)
  • Mistluren
    Rosenblad skrev 2017-06-10 10:45:01 följande:
    Vi har bara gjort ett försök med ivf men vi har försökt själva i ca 2år och efter de gjort två insemineringar utan resultat. Efter de en månads paus för det var fullbokat på kliniken och nu första ivf. Är på RD 13 med ett 2 dagars 4 celligt embryo men har testat positivt sen RD 7. Så vi verkar ju ha lyckats men testdag är på Tisdag och inte förens det är långt efter BIM kommer jag våga tro på detta. Tror det är en försvarsmekanism för att inte bli så besviken man alltid blivit. Vilken RD är du på?
    Grattis, så kul att det verkar ha lyckats!! Jag vågar inte testa innan den dagen kliniken sagt. Är på RD 6, tiden går sååå segt :) 
  • Mistluren
    honeybunch skrev 2017-06-11 10:27:18 följande:

Jag kommer försöka hålla mig ganska avslappnad till det där, följa de mest uppenbara rekommendationerna om rött kött t.ex men inte noja så mycket över prick _alla_ punkter i listan. Fattar till exempel inte varför jag (som aldrig dricker mjölk eller äter fil/yoghurt) plötsligt ska stoppa i mig 3 dl mjölk/fil om dagen.

Ja, exakt! Håller med dig fullt. Jag som mestadels äter vegetariskt skulle ju må helt koko om jag börjar äta massa kött och fisk tex.. Mjölkprodukter går också bort för min del, jag tror vi klarar oss ändå :)  
  • Mistluren
    alade skrev 2017-06-11 07:04:25 följande:

Jag hade lovat mig själv att inte tjuvtesta. Men jag klarade inte av det.

14 dagar sedan ovitrelle, 12 dagar sedan äp och befruktning, 9 dagar sedan ET. Jag vet att mycket kan hända än, men jag njuter av varje dag jag får. Den har fäst in i alla fall. Bra start!
    Grattis!!!! 
  • Mistluren
    shrigley skrev 2017-06-13 16:24:16 följande:

På RD 11 o på eftermiddagsurin! Tjoho!

Åh, grattis!! Underbart :)
  • Mistluren
    Iskatt skrev 2017-06-12 19:37:28 följande:

Nu hoppar jag in i tråden. Hade återföring idag med ett fem-dagars! Skrattande

Har redan inbillat mig massor av saker... 

Kul! Jag har också ett 5-dagars, är på RD 8 nu.

Ja, det är helt otroligt vad man går och "känner efter". Jag blir snart knäpp, fast det kanske jag redan var efter alla dessa hästdoser med hormoner ;) Det är så himla svårt att veta vad som är biverkningar också, har ju petat i mig Lutinus (pillret from hell) sedan 31/5 och tror att det ställer till allt för mig. Nu har jag ju aldrig någonsin blivit gravid så jag vet inte hur det känns heller men så fort jag känner nåt nytt skumt i kroppen så skyller jag på pillret.

Hur känns det idag då? Några mer tecken? Glad
  • Mistluren
    shrigley skrev 2017-06-13 20:22:25 följande:

Tack snälla men så rädd nu, har en lång historia av MF dessvärre... men nu kör vi immunologisk behandling parallellt, ska bli intressant att se om det hjälper.

Oj, ja det förstår jag då. Hoppas att det blir annat nu då med immunologisk behandling. Håller tummarna för dig :)
  • Mistluren

Gnäll..

Måste bara få gnälla av mig lite i denna tråd, är ju så mycket enklare att ta det med er som har koll. Min sambo är verkligen världens bästa stöd, det är inte det, även om det är vi som gör denna behandling så är det min kropp som är "utsatt" för alla undersökningar, sprutor, sprayer, piller mm mm.

Nu har jag ju kommit förbi en hel del och är på RD 9 så saker och ting börjar krypa på mig nu i denna evighetsväntan. Saker som jag tryckte bort när allt gick av bara farten, alla delmål som var nära. Nu är nästa delmål så långt bort och den där våta filten av ångest börjar bli svår att ignorera.

Jobbar och står i bäst jag kan men vissa dagar är det så svårt att behålla fokus. Det är ju inte så att man kan tänka på annat hur lätt som helst när man har en kropp som ständigt påminner om vilken process man är i, magen nyper och kniper, brösten spänner, är jag hungrig eller mätt eller varför inte både och..för att krångla till det ytterligare. Rädslan varje gång man ska gå på toa, det kan aldrig en "vanlig människa" förstå. Och kladdiga äckliga Lutinus, vad är det för påhitt?! Vet inte hur många trosskydd jag förbrukat dessa dagar, de borde ingå i Lutinus-förpackning.

Förlåt för mitt outbreak, egentligen är jag än ganska glad och positiv människa. Det hade ju vart roligare att visa den sidan, men detta är ju verkligheten just nu :)

• Mistluren
    Iskatt skrev 2017-06-20 20:48:47 följande:

Är på ruvardag 8 och har känts som att mensen är på väg sedan tre dagar, men fortfarande inget. Någon mer som känt mensvärk under ruvningen men sedan plussat?

Jag har testdag den 25/6. Lång väntan. Hoppas innerligt på att mensen inte dyker upp innan dess. :(

Har haft "mensvärk" ganska mycket till och från ända sedan äggplocket, hade testdag igår och det visade tydligt plus. Hoppas det går bra för dig också :)
  • Mistluren
    Iskatt skrev 2017-06-22 20:30:52 följande:

Tack! Det gick bra, det blev ett plus!! :D

Åh, vad kul!! Grattis :)
  • Mistluren

Ni som gjort ert första VUL, är rutinen att man lämnar blodprov samtidigt? Är så sjukt nålrädd så jag måste förbereda mig, kan ju ringa kliniken och fråga men känner mig så tjatig :/

• Mistluren
    Chestnut skrev 2017-06-29 11:24:50 följande:

Ahh vad härligt att se hjärtat  hoppas jag också får se det. Var du i vecka 7 när du gjort VUL? Jag kommer vara 7+3 och hoppas att det inte för tidigt att se hjärtat

Åh, håller med! Ska göra VUL när jag är 7+2.. Hoppas också att det inte är för tidigt samtidigt som man vill ha det gjort så fort som möjligt, tiden står verkligen still. När har du din VUL-tid?
  • Mistluren
    AnnieMagda skrev 2017-06-30 11:30:11 följande:

Hur hanterar ni alla tankar som far omkring fram till testdagen? Jag har sån ångest/oro/oförmåga att ens få till simpla vardagsgrejer som att laga middag. Det här är ju en olidlig väntan som peppras på med Lutinus biverkningarna.. iiih Vår testdag är 10 juli, jag får nog leta upp någon serie med många säsonger och hoppas att den räcker ända fram...

Jag känner med dig, det var precis samma för mig. Jag kunde inte ta några beslut, kunde inte planera framåt ens en dag. Hade lite problem med gränsfall till överstimulering så jag vart tvungen att vila mycket. Men jag gick mycket promenader och lyssnade på poddar och en och annan tv-serie maldes igenom :)

Jag kan tipsa om IVF-podden om du vill nöta information och vill du bara ha humor kan du lyssna på Skäringer och Mannheimer, de är oerhört roliga och man kan koppla bort sin egen vardag en stund.

Nu är det läskig väntan igen, på VUL, tiden går i snigelfart... Hua!

Lycka till på vägen mot plusset, du får uppdatera :)
Svar på tråden Ruvartråd