• Niaa

Ruvartråd

Tänkte att jag startar upp en tråd för alla oss som ruvar där vi kan diskutera symptom och icke symptom - allt analyseras ju vare sig man vill eller ej :)

Är på rd 3 med en blactocyst. Tredje försöket för oss och andra gången vi får en blactocyst tillbaka. Hoppas på tredje gången gillt för oss:) häng gärna på!

• Svar på tråden Ruvartråd
  • Sekka
    Rosenblad skrev 2017-06-11 11:51:45 följande:

Jag har haft och har just mensvärk och det är just det som skiljer sig från tidigare. Haft haft precis som du att mensvärken kommer när mensen kommer eller dagen innan men jag har haft mensvärk i över en vecka och ibland så starkt att det går upp i ryggen och jag bara känner att nu kommer mensen, men det kommer inget! Testat positivt också så hoppas du också gör de!

Jag tror det kan va ett väldigt bra tecken!!

Lyckost dig!!

Kunde inte hålla mig så jag tjuvtestade precis o de var negativt tyvärr. Gör nytt försök om nån dag o hoppas på bättre lycka då.
  • alade
    Sekka skrev 2017-06-11 15:35:52 följande:

Lyckost dig!!

Kunde inte hålla mig så jag tjuvtestade precis o de var negativt tyvärr. Gör nytt försök om nån dag o hoppas på bättre lycka då.

Ska du tjuvtesta före det gått minst 14 dagar sedan befruktning är det morgonurin som gäller. Tror inte att jag skulle testa positivt om jag tog ett test nu på eftermiddagen. Så gör nästa försök på morgonen. Jag håller tummar och tår!
  • Sekka
    alade skrev 2017-06-11 15:42:36 följande:

Ska du tjuvtesta före det gått minst 14 dagar sedan befruktning är det morgonurin som gäller. Tror inte att jag skulle testa positivt om jag tog ett test nu på eftermiddagen. Så gör nästa försök på morgonen. Jag håller tummar och tår!

Tack fina du för de stöttande orden. Kändes genast lite bättre även om ens värld nästan rasat samman när man läste "inte gravid ". Gör nytt försök om nån dag med morgonurin. Kram
  • alade
    Sekka skrev 2017-06-11 15:54:11 följande:

Tack fina du för de stöttande orden. Kändes genast lite bättre även om ens värld nästan rasat samman när man läste "inte gravid ". Gör nytt försök om nån dag med morgonurin. Kram

Kram på dig!
  • shrigley

Lyckost dig!!

Grattis Rosenblad! Och Sekka, vilken RD är du på nu, och med blasto eller 2/3-dagars?

Är själv på RD 8 med en tvådagars, känner NADA. Kände massor i början, men nu är det som ett obefintligt underliv Bådar inte gott. Har TD 19/6.
  • shrigley
    Sekka skrev 2017-06-08 12:39:28 följande:

Jasså! Där ser man. Då håller vi tummarna ???? själv har jag inte känt särskilt mkt. Kommer dock inte ihåg hur de va förra gången. Har du barn sen innan?

Va skönt. Har själv inte fått reda på hur läget är/var med vårt tredje embryo. Har oxå fått 2 st så det kan bli tvillingar här oxå. Yey ???? väldigt liknande sits vi e i.

Nu hoppas vi på en graviditet. Har du gjort behandlingar tidigare?

Jag gjorde 11st innan jag hann få ett barn senast. Hoppas verkligen inte det krävs så många försök för ett syskon. Pust..

Insåg att jag redan hade svaren en tvådagars och rd 9, du ligger steget före :)

Vi gjorde en ivf förra hösten (vår första), blev gravid men visade sig sen vara en ofostrig sådan, bara en fostersäck :( För 1,5 år sen blev vi spontant gravida men fick MF i v 11. Är väl min ålder på 41 som spökar. Känns som om det är vår tur snart kan jag tycka.. men som sagt, inga symptom alls nu.
  • Sekka
    shrigley skrev 2017-06-11 16:22:58 följande:

Insåg att jag redan hade svaren en tvådagars och rd 9, du ligger steget före :)

Vi gjorde en ivf förra hösten (vår första), blev gravid men visade sig sen vara en ofostrig sådan, bara en fostersäck :( För 1,5 år sen blev vi spontant gravida men fick MF i v 11. Är väl min ålder på 41 som spökar. Känns som om det är vår tur snart kan jag tycka.. men som sagt, inga symptom alls nu.

Ingen blasto, en 3 dagars här. När har du TD?

Man ska inte hänga upp sig på symptomen, vid min förra graviditet hade jag inga symptom alls förrän långt senare. Väldigt olika. Håller tummarna att det går bra för er oxå. Väldigt tufft förstår jag. Jag tycker på ett sätt att det är skönt att få skriva av sig o få "prata" med någon som är i samma sits. Vi är så starka tjejer, inte lätt det vi är med om. Varken fysiskt, psykiskt o inte minst alla tiotusentals kronor vi investerar. Jag om nån är ett levande bevis på att det går. Hade gjort 11 st innan jag hann bli gravid förra gången. Ge inte upp shrigley eller nån annan, kämpa På det kommer löna sig.
  • shrigley
    Sekka skrev 2017-06-11 19:43:55 följande:

Ingen blasto, en 3 dagars här. När har du TD?

Man ska inte hänga upp sig på symptomen, vid min förra graviditet hade jag inga symptom alls förrän långt senare. Väldigt olika. Håller tummarna att det går bra för er oxå. Väldigt tufft förstår jag. Jag tycker på ett sätt att det är skönt att få skriva av sig o få "prata" med någon som är i samma sits. Vi är så starka tjejer, inte lätt det vi är med om. Varken fysiskt, psykiskt o inte minst alla tiotusentals kronor vi investerar. Jag om nån är ett levande bevis på att det går. Hade gjort 11 st innan jag hann bli gravid förra gången. Ge inte upp shrigley eller nån annan, kämpa På det kommer löna sig.

Tack, håller med i allt du säger. Så skönt att skriva av sig här, min sambo är typ ovetandes. 11 st försök, wow, tur att det löste sig till slut. Då vet du att det funkar Jag har ju varit gravid tidigare, dock slutat i missfall två ggr. Hoppas på tredje gången gillt.

Vi har TD 19/6, en dryg vecka kvar alltså. Men kommer att testa innan dess. Har haft noll symptom igår o idag, nu ikväll känner jag begynnande mensvärk...
  • Sekka
    shrigley skrev 2017-06-11 22:06:25 följande:

Tack, håller med i allt du säger. Så skönt att skriva av sig här, min sambo är typ ovetandes. 11 st försök, wow, tur att det löste sig till slut. Då vet du att det funkar Jag har ju varit gravid tidigare, dock slutat i missfall två ggr. Hoppas på tredje gången gillt.

Vi har TD 19/6, en dryg vecka kvar alltså. Men kommer att testa innan dess. Har haft noll symptom igår o idag, nu ikväll känner jag begynnande mensvärk...

Hoppas det går bra för oss båda. Jag är övertygad om att jag är gravid. Mensvärken har aldrig spökat som den gjort nu. Testar på onsdag igen haha

Var har du gjort din behandling? När tänkte du testa?
  • Rosenblad

Lyckost dig!!

Hoppas!! Håller mina tummar!
Svar på tråden Ruvartråd