• shrigley

Ruvartråd

Hej! Gjorde ET i lördags så är på ruvardag 2 nu. Lång seeeg väntan. Har fått två MF tidigare, en i v 11 (naturlig graviditet) och en ofostrig graviditet i v 6-7 förra hösten efter IVF. Nu hoppas vi på tredje gången gillt. Mår bra o känner mig hoppfull, om det skiter sog så har jag iaf fått var gld en liten stund försöker jag tänka

• shrigley
    Sekka skrev 2017-06-07 13:49:38 följande:

Hej alla

Hoppar in här oxå. Grattis till er som blivit gravida.

Rd 6 här (om jag räknar rätt, återföreningen va i fredags) inga direkta symptom men så nervös o kan inte vänta till testdagen 18/6. När tror ni jag kan testa tidigast?

Har ett barn från vår förra ivf 2015.

Känner igen, Sekka! hade ET i lördags (alltså dagen efter dig) och tycker det är sååå seeeegt. Räknar man ET som ruvardag 1? Jag gjorde ÄP i torsdags, alltså för en vecka sen idag, tänker att implantationen borde vara nu (?). Kanske därför jag har haft så ont, särskilt igår. Hoppas.
  • shrigley
    Sekka skrev 2017-06-08 10:26:32 följande:
    Vet inte om jag skriver rätt nu. Första gången jag e inne här.

Vet inte heller hur man räknar rd. Vilket fall som helst så är det ganska tidigt. Jag hade ÄP i onsdags. Tjuvtestade igår i de visade såklart negativt. Förhoppningsvis e de för att det är alldeles för tidigt. Blir tokig. Det enda jag gör är letar efter symptom i googlar ihjäl mig.

Shrigley , hoppas det är ägget som fastnat o att det är därför du haft ont. Jag har fortfarande inre känt något.

Frågade klinken, de sade att det ska fästa 2-3 dagar efter ET men specificerade inte ytterligare. Så det är väl KANSKE o FÖRHOPPNINGSVIS det som jag känt.

De passade även på att meddela att vårt tredje embryo som alltså inte sattes in utan långtidsodlades blivit en "jättefin" blastocyst och nu gått till frysen. Känns jätteskönt, dels för att det visar att vi kan vara kompatibla min sambo o jag, dels att jag har en back-up ifall de två jag ruvar på inte skulle bli till nånting..

• shrigley
    honeybunch skrev 2017-06-08 18:38:18 följande:

Ruvardag 9 med vår blastocyst - jag testade positivt för en halvtimme sen!! Ett riktigt starkt och tydligt plus! Jag fattar det knappt själv.

Har testdag om en dryg vecka, hoppas det håller i sig nu.

Har yrsel, illamående, molvärk i livmoder och ont i ländryggen. Idag mådde jag så dåligt på jobbet att jag bestämde mig för att testa, för såhär brukar jag absolut inte må inför mens. Men nu är jag förstås bara glad! ????

Så härligt!!!! Jag vill oxå! Du inger hopp ????
  • shrigley
    Mistluren skrev 2017-06-09 10:23:29 följande:

Hej hej! Hoppar in i denna tråd :)

Är på RD 4 med en blastocyst och nu börjar otåligheten komma.. Tänkte först att "det här går väl fort" (jo, jag är en naiv förstagångs-IVFare  ), men aldrig har väl tiden stått så still.

Tänkte höra med er hur ni förhåller er till koffein? Själv känner jag mig lite kluven, vill helst inte hålla på att peta för mycket med massa riktlinjer utan försöka må bra. Nu hinkar jag ju inte i mig men vill gärna ha min Celsius innan jag ska träna och jag dricker inget kaffe eller te alls. Eller ja, koffeinfritt te ibland :)

Skulle jättegärna vilja höra hur ni resonerar kring detta med koffein, kaffe är ju ändå en nationaldryck i detta land :)

Välkommen till sega klubben, tiden sniiiglar sig fram... Är själv på RD 6 (ET förra lördagen), känns som evigheter sen.

Vg koffein förlsöker jag hålla mig till max 3 st koppar kaffe per dag. Är en stor kaffoman så det är en stor uppoffring för mig :-S men känns som om det är värt det!
  • shrigley
    Sekka skrev 2017-06-11 15:35:52 följande:

Lyckost dig!!

Kunde inte hålla mig så jag tjuvtestade precis o de var negativt tyvärr. Gör nytt försök om nån dag o hoppas på bättre lycka då.

Grattis Rosenblad! Och Sekka, vilken RD är du på nu, och med blasto eller 2/3-dagars?

Är själv på RD 8 med en tvådagars, känner NADA. Kände massor i början, men nu är det som ett obefintligt underliv Bådar inte gott. Har TD 19/6.
  • shrigley
    Sekka skrev 2017-06-08 12:39:28 följande:

Jasså! Där ser man. Då håller vi tummarna ???? själv har jag inte känt särskilt mkt. Kommer dock inte ihåg hur de va förra gången. Har du barn sen innan?

Va skönt. Har själv inte fått reda på hur läget är/var med vårt tredje embryo. Har oxå fått 2 st så det kan bli tvillingar här oxå. Yey ???? väldigt liknande sits vi e i.

Nu hoppas vi på en graviditet. Har du gjort behandlingar tidigare?

Jag gjorde 11st innan jag hann få ett barn senast. Hoppas verkligen inte det krävs så många försök för ett syskon. Pust..

Insåg att jag redan hade svaren en tvådagars och rd 9, du ligger steget före :)

Vi gjorde en ivf förra hösten (vår första), blev gravid men visade sig sen vara en ofostrig sådan, bara en fostersäck :( För 1,5 år sen blev vi spontant gravida men fick MF i v 11. Är väl min ålder på 41 som spökar. Känns som om det är vår tur snart kan jag tycka.. men som sagt, inga symptom alls nu.
  • shrigley
    Sekka skrev 2017-06-11 19:43:55 följande:

Ingen blasto, en 3 dagars här. När har du TD?

Man ska inte hänga upp sig på symptomen, vid min förra graviditet hade jag inga symptom alls förrän långt senare. Väldigt olika. Håller tummarna att det går bra för er oxå. Väldigt tufft förstår jag. Jag tycker på ett sätt att det är skönt att få skriva av sig o få "prata" med någon som är i samma sits. Vi är så starka tjejer, inte lätt det vi är med om. Varken fysiskt, psykiskt o inte minst alla tiotusentals kronor vi investerar. Jag om nån är ett levande bevis på att det går. Hade gjort 11 st innan jag hann bli gravid förra gången. Ge inte upp shrigley eller nån annan, kämpa På det kommer löna sig.

Tack, håller med i allt du säger. Så skönt att skriva av sig här, min sambo är typ ovetandes. 11 st försök, wow, tur att det löste sig till slut. Då vet du att det funkar Jag har ju varit gravid tidigare, dock slutat i missfall två ggr. Hoppas på tredje gången gillt.

Vi har TD 19/6, en dryg vecka kvar alltså. Men kommer att testa innan dess. Har haft noll symptom igår o idag, nu ikväll känner jag begynnande mensvärk...
  • shrigley
    Sekka skrev 2017-06-12 09:51:37 följande:
    Hoppas det går bra för oss båda. Jag är övertygad om att jag är gravid. Mensvärken har aldrig spökat som den gjort nu. Testar på onsdag igen haha

Var har du gjort din behandling? När tänkte du testa?
    Jag testade imorse, på RD 9 med en tvådagars. Oklart resultat, kanske ett mkt svagt plus. Men tror det var för tidigt att testa. Jag har inga känningar sedan några dagar så jag känner mig lite orolig. Jag får testa igen om två dagar tänker jag. Går på IVF i Falun.

Var ligger du själv i ruvandet?
  • shrigley
    Sekka skrev 2017-06-12 13:06:38 följande:

Åh va kul. Då är det positivt ju. Grattis!!!!

Jag hade återföring 2 Juni så om jag räknar rätt är jag på RD 10. Ingen mens än trots mensvärk i fleera dagar. Metallsmak i munnen när jag dricker vatten osv. Tänkte testa imorgon bitti.

Nja, vad skulle du säga? Taget imorse. Med vild fantasi kanske man kan inbilla sig nåt men tveksamt... Får nog vänta några dagar till.

Svar på tråden Ruvartråd