• Chestnut

Ruvartråd

Måste bara skriva av mig Gråter ruvardag 10 nu och kunde inte hålla mig frånatt test och det blev ett stort minus Minus någon som har erfarenhet från att det kan vända till ett plus sen ? Plus  Fungerar det inte nu får vi vänta till efter sommaren innan vi kan försöka igen!

• Chestnut
    alade skrev 2017-06-16 17:04:51 följande:
    Vad ruvar du på? Tvådagars, tredagars, femdagars?
    en 2 dagars... testade i helgen igen och fortfarande negativt. Borde väl blivit positivit nu om det var något...
  • Chestnut
    alade skrev 2017-06-19 18:47:33 följande:
    En del är låghormonare och plussar sent, så jag kan hålla tummarna för att du är en sån.
    Tack {#emotions_dlg.flower} ska test imorgon och på fredag är det klinikens testdag. Svårt att hålla hoppet vid liv och inte tänka på om det har fungerat denna gång. Hur går det för dig? ruvar du? när har du TD?
  • Chestnut
    alade skrev 2017-06-20 21:09:06 följande:
    Jag hade TD idag, ringde överallt och bokade tid för VUL och hela faderullan. Just nu blöder jag rätt mycket och har mensvärk. Så jag tror tyvärr att det inte kommer att gå vägen för oss den här gången.
    Åhh jag är ledsen för din skull Gråter fick du positivt test? är det därför du bokade VUL...
    Iskatt skrev 2017-06-20 20:48:47 följande:

Är på ruvardag 8 och har känts som att mensen är på väg sedan tre dagar, men fortfarande inget. Någon mer som känt mensvärk under ruvningen men sedan plussat?

Jag har testdag den 25/6. Lång väntan. Hoppas innerligt på att mensen inte dyker upp innan dess. :(

väntan är olidlig... Jag har visserligen inte plussat (testdag 23/6) men har haft mensvärk i 5 dagar nu utan mens. Testade i söndag och det var negativ... hoppas att det var för tidigt Skäms
  • Chestnut
    alade skrev 2017-06-21 09:15:53 följande:
    Japp. Jag har testat positivt vid tre tillfällen. Första gången i 3+5 (gravid 1-2), andra gången 4+1 (gravid 2-3) och igår på testdagen i 5+0. Men igår tog jag vanligt test som visade starka streck direkt.

Tror att jag ska testa med digitalt igen imorgon.
    ahh okej Glad grattis! Man kan ju blöda även under graviditet och med 3 test verkar det ju som det säkert. Håller tummarna för dig! Om du blöder mycket kan du ju åka in och göra ett VUL kanske? För att kolla.

Jag ska försöka hålla mig till klinikens TD på fredag... Oskyldig
  • Chestnut
    Iskatt skrev 2017-06-22 20:28:41 följande:
    Åh! Hoppas att det visar annat vid testdag.

Jag smygtestade idag och det var positivt! Trodde verkligen inte det.
    Ja det måste varit för tidigt för jag testade på testdagen och det var positivt Solig  första gången jag får ett plus!

Så klart hade kliniken stängt på grund av midsommar så jag vet inte riktigt om jag ska fortsätta med lutinus Obestämd valde att fortsätta tills de hör av sig på måndag förhoppningsvis. Någon som vet om man ska fortsätta med Lutinus efter att testat positivt?

Och stort grattis till dig för ditt Plus
  • Chestnut
    minaimaginärabarn skrev 2017-06-24 14:46:18 följande:
    Olika kliniker har olika upplägg. Det är ingen fara att fortsätta så gör det tills du får tag på dem.
    Iskatt skrev 2017-06-24 16:19:32 följande:
    Tack för alla grattis! ?

Och grattis till dig! Angående Lutinus så verkar det vara väldigt olika beroende på vilken klinik man går på. Kag fick en 14 dagars behandling av Lutinus till exempel.

Det skadar nog inte att fortsätta så gör så!
    shrigley skrev 2017-06-24 18:36:25 följande:
    Falun säger Lutinus tills gravtest men jag har fortsatt med en varje kväll vid sänggående, tills de tar slut tänkte jag. Känns tryggt att inte sluta tvärt.
    Tack för alla svar! Jag skulle sluta sa de, men känns konstigt att sluta tvärt Obestämd Dock längtar jag att bli av med alla biverkningar... får se vilka som var på grund av graviditet och vilka var pga Lutinus Drömmer

• Chestnut
    Julina skrev 2017-06-24 19:09:28 följande:

Hoppar in i tråden jag också. :)

Är på ruvardag 4 idag men en 5 dagars blasto.

Har inga större förhoppningar då jag fick rosaaktiga flytningar igår och har ganska stark mensvärk :(

Har inga andra direkta symtom heller. Lite illamående från och till, humörsvängningar och förhöjd kroppstemp (känner mig lite sjuk).

Har testdag på fredag. Mensen lär komma runt tisdag om den kommer.

Jag hade också så stark mensvärk som kom och gick och fick en blödning men testade positivt på testdagen Solig Tar du lutinus? för  illamående, humörsvängningar och att man känner sig sjuk är ju alla biverklningar från den medicinen (eller en graviditet) Håller tummarna för dig!
  • Chestnut
    Paulina2017 skrev 2017-06-28 20:35:13 följande:
    Hej

Jag har testdag 3/7. Satte in ett 2 dagars i stimulerad cykel. Tar både lutinus och progynon. Började känna biverkningar av medicinen igår. Är otroligt labil, har du några mer biverkningar än blödningen ?
    Jag hade världens biverkningar av Lutinus... illamående, magont, ödem, känsla av att man är "sjuk" och ett hemskt humör Skrikandes allt försvinner dock när man slutar ta den... Om det inte visar sig att man är gravid för då producerar kroppen hormonerna naturligt Cool 
  • Chestnut
    Lills2015 skrev 2017-06-28 19:44:38 följande:

Jag var på mitt vul för ca en vecka sedan (dom tar inga blodprov, inte där jag var iaf).

Allt såg jättebra ut! Hjärtat pickade på så fint :) Är i vecka 8+5 nu :)

Lycka till alla som kämpar!

Ahh vad härligt att se hjärtat Hjärta hoppas jag också får se det. Var du i vecka 7 när du gjort VUL? Jag kommer vara 7+3 och hoppas att det inte för tidigt att se hjärtat
  • Chestnut
    Paulina2017 skrev 2017-07-02 15:14:28 följande:

Testade i morse igen med ett sånt där testa tidigt test. Är fortf negativt men blödningen är helt borta. Kan mensen försvinna av alla mediciner ?

Ja, mensen kan försenas och stanna upp och allmänt bete sig konstigt... Så var det hos mig i alla fall Glad När har du testdag? Jag testade negativt 5 dagar innan TD... Så alla kan hända Solig
  • Chestnut
    AnnieMagda skrev 2017-07-01 21:03:01 följande:

Paulina: Styrkekramar till dig och jag hoppas på det bästa!

Mistluren, Tablettasken: Tack för tipsen! Ska kolla upp både serien och podden:)

Men jag undrar: Är det bara jag ligger supersvullen(!) om magen, typ känslan att vara överjäst deg pumpad med kolsyra. Åh denna här buken är inte av denna värld längre! Lutinus, det är väl det som pågår.. Herregud, vissa dagar typ igår var det helt lugnt, nästan som en "vanlig dag". Idag kan jag varken böja på mig eller sitta, och det spänner som tusan. Ruvardag 5 tror jag om jag räknat rätt.

Min mage var enorm när jag tog lutinus! så uppblåst.... det är tydligen normalt Rynkar på näsan vet flera som inte kunde ha sina vanliga byxor. Jag fick också ödem... tyvärr inget som hjälper även om jag tyckte att probiotika och "snäll" mat hjälpte lite...
  • Chestnut
    Paulina2017 skrev 2017-07-03 14:31:58 följande:
    Hej

Jag har testdag i morgon. I morse var det fortf negativt.
    Gråter vad tråkigt, det är hemskt när man inte får ett plus. Inget man kan säga än att hoppas på nästa gång {#emotions_dlg.flower}
  • Chestnut
    oALMAo skrev 2017-07-09 17:13:57 följande:

Hej!

Jag hoppar in i tråden igen! Vi gjorde vårt första ivf-försök i maj (icsi) som inte blev något. :(

Jag fick tillbaka ett 5 dagars embryo från frysen i torsdags så jag antar att jag är på ruvardag 3 nu om jag fattar rätt hur man räknar :)

Hur tidigt kan man testa? Känns långt att vänta 2 veckor! Sist fick jag mens 6 dagar innan testdag...

Jag testade negativt 5 dagar innan testdagen och fick ett plus på själva testdagen sen Glad Vänta så länge du kan, ett minus är aldrig kul att se. Håller tummarna för dig {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Ruvartråd