• alade

Ruvartråd

Nu är jag äntligen i denna tråd. Fick tillbaka ett 3-dagars embryo idag. Testdag 20/6. Jag kommer inte att testa innan dess, oavsett eventuell blödning.

• alade
    U Bet I Am skrev 2017-06-02 15:00:07 följande:

Vad är det som avgör hur gammalt ägg man får tillbaka?

Hos oss har de alltid tid för återföring tredje dagen, sen kan vissa odlas vidare efter det, men då hamnar de i frysen. I alla fall har jag inte ens hört något annat härifrån. Mina tre som är kvar odlas till måndag nu så får vi se om jag får någon blastocyst till nästa gång. Men två 3-dagars är redan frysta så jag är jättenöjd och förväntar mig inget mer.
  • alade

Jag hade hugg i livmodern och molvärk innan jag ens fick tillbaka mitt embryo, jag tror att det är en biverkning av lutinus för mig.

Har ni som gjort FET lutealfasstöd?

• alade
    U Bet I Am skrev 2017-06-04 23:33:09 följande:

Behöver svar.

När man tar grav test, när på dygnet är egentligen bästa tiden att testa? Blir inte klok på det.

Morgonurin. Förutsatt att du inte är uppe på natten och kissat flera gånger. Det går lika bra senare om du inte kissat på minst 6 timmar (för samma effekt som morgonurin alltså).
  • alade
    honeybunch skrev 2017-06-05 18:34:43 följande:

Jag har gjort FET i ostimulerad cykel och använder inte lutinus eller annat så jag kan inte skylla några biverkningar på medicin. Å andra sidan kan det ju vara mensen som är i antågande. :/ det återstår att se. Har inte haft ont i livmodern idag alls. Fortfarande brunt på pappret nästan varje gång jag varit på toa.

En del får ju blödning när embryot fäster. Det kan säkert lämna rester flera dagar efteråt.

Om ont i livmodern är normalt för dig före mens säger det kanske inte så mycket. Jag håller tummar!
  • alade
    honeybunch skrev 2017-06-06 08:37:37 följande:

Jag låg just och tänkte på det, jag har väl aldrig haft ont i livmodern _innan_ mens heller. :) Lite hopp vågar man kanske ha ändå!

Det tycker jag absolut att du ska ha!
  • alade

Hur mår ni psykiskt under ruvningen?

Jag har mått förhållandevis bra genom våra 1,5 år av försök och utredning. Hade en rejäl dipp när inga av äggen blev befruktade vid vårt första ivf-försök, men det var som en akut sorg några dagar och sen kändes det okej igen.

Men nu. När allt gått bra och jag ruvar. Nu mår jag så psykiskt dåligt att jag har svårt att gå till jobbet. Allt jag tänker på är när mensen kommer, hur det lyser "ej gravid" på testdagen. Om jag lyckas tänka att jag kan bli gravid har jag tusen scenarion med missfall och MA i huvudet direkt. Min enda graviditet slutade i tidigt missfall så jag förstår att oron kommer att finnas där, men så här mycket? Jag känner mig helt sjuk i huvudet. Hur överlever man ruvandet med psyket i behåll?

Jag har varit på jobbet som vanligt och normalt älskar jag mitt jobb, men nu distraherar det mig knappt från tankarna. Vi renoverar hemma, jag går på promenader, vi kollar på film. Så det är inte så att jag bara sitter och känner efter och tänker.

• alade
    Cindy22 skrev 2017-06-09 14:30:51 följande:

Då har mina två IVF försök slutat med mensen före testdag... Gör privat så det kostar ju en del. Samt att åldern börjar stressa mej..

Hur många försök har ni gjort? När blev det en bebis?

Kram på dig! Tungt...

Hur gammal är du, om man får fråga?
  • alade
    Cindy22 skrev 2017-06-10 23:15:59 följande:

Jag är 37

Jag också. Jag förstår hur du menar med stress över åldern, jag har också känt den. Kram!
Svar på tråden Ruvartråd