Ruvartråd
Nu är jag äntligen i denna tråd. Fick tillbaka ett 3-dagars embryo idag. Testdag 20/6. Jag kommer inte att testa innan dess, oavsett eventuell blödning.
Nu är jag äntligen i denna tråd. Fick tillbaka ett 3-dagars embryo idag. Testdag 20/6. Jag kommer inte att testa innan dess, oavsett eventuell blödning.
Vad är det som avgör hur gammalt ägg man får tillbaka?
Jag hade hugg i livmodern och molvärk innan jag ens fick tillbaka mitt embryo, jag tror att det är en biverkning av lutinus för mig.
Har ni som gjort FET lutealfasstöd?
Behöver svar.
När man tar grav test, när på dygnet är egentligen bästa tiden att testa? Blir inte klok på det.
Jag har gjort FET i ostimulerad cykel och använder inte lutinus eller annat så jag kan inte skylla några biverkningar på medicin. Å andra sidan kan det ju vara mensen som är i antågande. :/ det återstår att se. Har inte haft ont i livmodern idag alls. Fortfarande brunt på pappret nästan varje gång jag varit på toa.
Jag låg just och tänkte på det, jag har väl aldrig haft ont i livmodern _innan_ mens heller. :) Lite hopp vågar man kanske ha ändå!
Hur mår ni psykiskt under ruvningen?
Jag har mått förhållandevis bra genom våra 1,5 år av försök och utredning. Hade en rejäl dipp när inga av äggen blev befruktade vid vårt första ivf-försök, men det var som en akut sorg några dagar och sen kändes det okej igen.
Men nu. När allt gått bra och jag ruvar. Nu mår jag så psykiskt dåligt att jag har svårt att gå till jobbet. Allt jag tänker på är när mensen kommer, hur det lyser "ej gravid" på testdagen. Om jag lyckas tänka att jag kan bli gravid har jag tusen scenarion med missfall och MA i huvudet direkt. Min enda graviditet slutade i tidigt missfall så jag förstår att oron kommer att finnas där, men så här mycket? Jag känner mig helt sjuk i huvudet. Hur överlever man ruvandet med psyket i behåll?
Jag har varit på jobbet som vanligt och normalt älskar jag mitt jobb, men nu distraherar det mig knappt från tankarna. Vi renoverar hemma, jag går på promenader, vi kollar på film. Så det är inte så att jag bara sitter och känner efter och tänker.
Då har mina två IVF försök slutat med mensen före testdag... Gör privat så det kostar ju en del. Samt att åldern börjar stressa mej..
Hur många försök har ni gjort? När blev det en bebis?
Grattis ivfbullen!
Jag är 37