• Niaa

Ruvartråd

Tänkte att jag startar upp en tråd för alla oss som ruvar där vi kan diskutera symptom och icke symptom - allt analyseras ju vare sig man vill eller ej :)

Är på rd 3 med en blactocyst. Tredje försöket för oss och andra gången vi får en blactocyst tillbaka. Hoppas på tredje gången gillt för oss:) häng gärna på!

• Svar på tråden Ruvartråd
  • Ingrid84

Det här med överstimuleringssyndrom är fan inge kul... men när det beror på att embryot fäst så står man ut lite lättare (!!!!) Fick besked igår på sjukhuset efter att ha åkt in akut IGEN med sjuka buksmärtor, kräkningar och andnöd. De såg en hcg-stegring på blodprov. Och nu, mitt i natten (kan inte sova pga smärtor och tungt att andas) fick jag se ett svagt plus :) Ruvardag 13 idag.

Jag vill hoppa och skrika av glädje men kan inte röra mig! Nån som har varit med om överstimulering...?

• Niaa
    KinderM skrev 2017-01-25 22:09:23 följande:

Idag är ruvardag 5, snart kan jag inte hålla mig från ett test, frågan är hur tidigt det är möjligt att ta ett graviditetstest?

Sett vissa som plussat dag 4 och 5 med blactocyst men det är nog vanligare på dag 8 & 9 att kunna se nåt. Säkrast är klart att vänta till TD men det är svårt :)

Testade minus idag med cb digital. Testdag först på söndag men tror det är kört. Inga direkta symptom och har googlat som en tok, hade det varit positivt borde det synas nu med tanke på att vi fick tillbaka en femdagars.

Håller tummarna för er andra!
  • Niaa
    Ingrid84 skrev 2017-01-26 04:03:09 följande:

Det här med överstimuleringssyndrom är fan inge kul... men när det beror på att embryot fäst så står man ut lite lättare (!!!!) Fick besked igår på sjukhuset efter att ha åkt in akut IGEN med sjuka buksmärtor, kräkningar och andnöd. De såg en hcg-stegring på blodprov. Och nu, mitt i natten (kan inte sova pga smärtor och tungt att andas) fick jag se ett svagt plus :) Ruvardag 13 idag.

Jag vill hoppa och skrika av glädje men kan inte röra mig! Nån som har varit med om överstimulering...?

Tråkigt med överstimulering men så härligt med ett plus i tråden!! :)
  • Solen2
    KinderM skrev 2017-01-24 16:27:14 följande:

Ja imorgon finns en god chans att du får positivt testresultat. Håller tummarna för dig. Du får inte glömma att berätta hur det går!

Idag fick vi ett brev som sa att de inte lyckades frysa ner några ägg :(

Störigt och vill knappt tro det eftersom jag hade över 30 äggblåsor, fick ut 25 ägg varav 10 mogna för befruktning. 8 st befruktades, i lördags när vi gjorde återföring sa de att 4 st verkar vara bra nog för frysen (blastocyster). Idag får man ett brev som säger 0 ägg i frysen! Vem orkar göra om allt det här på nytt och hur är det möjligt??

Hoppas nu verkligen på att det blir positivt när det är dags att testa sig. Tänkte själv vänta till söndag vilket blir ruvardag 8.

Fick också brev igår om att inga av de resterande 4st lyckades frysas. 
    Vet precis hur du känner dig. Att om det nu inte går vägen med de som de satte in så är vi tillbaka på ruta noll igen.
    Vi blev ledsna och besvikna. Vi fick ut 12ägg vara 6st blev befruktade, av dessa delade sig 5st normalt. 

Ruvar på en 2-dagars och är nu på ruvardag 7. Om man ska räkna dagar från ET. 

Testdag 6 feb, men det är en måndag så vi kommer testa redan på söndagen för om det är negativt så behöver man inte gå till jobbet samma dag. 
  • KinderM

Jag har plussat 2 dagar i rad vågar knappt tro det eftersom min egentliga testdag först är den 2/2.

Känns fantastiskt bra!!! Hoppas på positiva svar från er också!!

• kramis0507
    KinderM skrev 2017-01-27 09:33:45 följande:

Jag har plussat 2 dagar i rad vågar knappt tro det eftersom min egentliga testdag först är den 2/2.

Grattis. Jag vågar inte göra det än. Hur har det varit med symtom?
  • Liten76

Hej!

Ruvar efter FET den 17/1. Odlat 3 dagar och vårt sista i frysen.

Min historia: Fick en dotter på första IVF-försöket juni 2014 så nu är det dags för syskon (hoppas vi). Vi fick tot sex befruktade ägg och fem frös vi in. Två av dem odlades fem dgr och resterande tre i tre dagar. De som odlats fem dgr klarade inte upptining (jan 2016), inte nr tre som odlats tre dagar heller ???? Fick i mars 2016 ett trecelligt insatt, hade inga symptom och det blev tyvärr inget. Nu är jag bärare av det sista, nr 5 / Nemo... ???? Fick dag två molande mensvärk, nu har jag även ömma bröst, finnar och nyser konstant. Skall ha mens i morgon och göra grav.test 4/2.

Följs gärna åt i denna tråd ???? Helt ny här men googlade lite idag ???? och hamnade här ?? Håller tummarna för dig TS!!

• Ingrid84
    KinderM skrev 2017-01-27 09:33:45 följande:

Hurra vad roligt! Stort grattis!
  • QÅAÄ

Den gången vi lyckades så fick vi starkt plus på rd 10 med 2-dagars, så man kan plussa tidigt :)

• Cindy22

Hej

Hoppar in här. ????

Första IVF, privat.

Helt grön på detta med förkortningar och allt så jag kanske fattar mer senare haha

Äggplocket i torsdags förra veckan gav 14 ägg.

6st blev befruktade.

1 sattes in i tisdags och två ev tre fryses ner.

Så jag antar att jag ruvar nu då eller? ????

Har barn sen tidigare men träffade mannen i mitt liv för sju år sedan och han är barnlös.

Hoppas på ett lillasyskon nu

Svar på tråden Ruvartråd