• Anonym (Ts)

Sjuk styvdotter , snart bf

Har en styvdotter som är sjuk , förkyld, hostar och snörvlar. Har själv BF när som helst.
    Hur har ni gjort gällande sjuka syskon och bebisar? Har de varit hos den ena styvföräldern tills de blivit friska? Eller har de kommit som vanligt?

• Svar på tråden Sjuk styvdotter , snart bf
  • Anonym (Va)
    Anonym (singelmamma) skrev 2017-01-21 13:21:34 följande:

Misstänkte vad?

Du sa att inga barn dör av RS i Sverige. Ett barn var tredje år är väldigt mycket mer än inga alls, även om det inte är så mycket som ett barn varje år.

Men lilla vän, läs ditt inlägg som jag svarade på
    Anonym (singelmamma) skrev 2017-01-21 12:50:47 följande:

Dödsfall är ovanliga, men det är ofta ett eller ett par barn som dör av RS varje år. 1-2% av alla barn under 6 månader som smittas av RS måste vårdas på sjukhus, och för många av dem leder RS-infektionen till förkylningsastma och andra lungproblem som kan finnas kvar i många år. 

Vår granne fick RS vid 1,5 års ålder. Hon behövde inte vårdas på sjukhus, men blev inte helt frisk i lungorna på drygt två år.

"Ett eller ett par barn som dör varje år av RS" och deras är det inte! Inte ens i närheten av det antalet för. Så jo, du är dramatisk i dina inlägg och jag hade mer rätt än du hade i frågan.
  • Anonym (Va)
    Paxton skrev 2017-01-21 13:21:29 följande:

Fy fan, vilka dryga skitsvar i den här tråden. Jag antar att ni är fullkomliga på alla sätt.

TS, jag är själv nära förlossning och det finns inte en chans att en snorig unge eller vuxen kommer i närheten av min barn och jag skiter fullständigt i om det så är en styvbarn, min egen morsa eller Gud själv.

*Mitt barn och *ett styvbarn.
  • Anonym (Suck)
    Anonym (M) skrev 2017-01-21 08:55:35 följande:
    Det är ju knappast det du väljer mellan. Om spädbarn var så känsliga att vardagliga smittor ofta gjorde dom akut/livshotande sjuka tror jag inte de så snabbt skulle skickas hem, till hem där det inte sällan finns andra barn med allehanda småbarnssjukdomar. Spädbarnsdödligheten skulle vara skyhög även här om de var så känsliga.
    Håller med.
    Anonym (Va) skrev 2017-01-21 10:49:18 följande:

Jag anser att om man inte lämnar bort biobarn så lämnar man inte bort bonusbarn!

Det är alltid skillnad på biologiska och bonusbarn. Vissa vill bara bli av med sina bonus så fort de får chansen.
    Anonym (Ts) skrev 2017-01-21 10:38:09 följande:
    Men hade det varit mitt biologiska barn hade det ju varit en annan sak, då hafe jag ju inte haft något val än att ha hennne hemma.
    Ja, men det är din partners biologiska barn. Det kanske inte är ditt men hans. Styvdottern är hans familj lika mycket som ert gemensamma. Om, ni hade haft två stycken gemensamma och kunna ha de hemma vid sjukdom så kan ni ha styvdottern hemma. Det är så typiskt nya familjer.

• Anonym (singelmamma)
    Anonym (Va) skrev 2017-01-21 12:55:02 följande:
    Jag är väl insatt i hur Rs verkar. Har själv haft barn med ts. Men visa mig gärna en källa på att bebisar där av Rs för jag är övertygad om att du har fel!
    Jag visade dig en källa på att bebisar dör av RS, och din enda kommentar var att JAG trodde fel när jag trodde att det var oftare än var tredje år?

Vad sägs om "OJ, jag visste faktiskt inte att bebisar kan dö av RS"?

För att inte tala om de 500000 bebisar som dör a RS varje år i andra länder...
  • Anonym (singelmamma)
    Anonym (Suck) skrev 2017-01-21 13:32:39 följande:
    Håller med.
    Anonym (Va) skrev 2017-01-21 10:49:18 följande:

Jag anser att om man inte lämnar bort biobarn så lämnar man inte bort bonusbarn!

Det är alltid skillnad på biologiska och bonusbarn. Vissa vill bara bli av med sina bonus så fort de får chansen.Ja, men det är din partners biologiska barn. Det kanske inte är ditt men hans. Styvdottern är hans familj lika mycket som ert gemensamma. Om, ni hade haft två stycken gemensamma och kunna ha de hemma vid sjukdom så kan ni ha styvdottern hemma. Det är så typiskt nya familjer.

Ja för det är MYCKET bättre för det sjuka syskonet att få vara hemma med sina friska syskon som far runt och inte ger det sjuka barnet chans att vila ordentligt, om det finns ett alternativ...
  • Anonym (Va)
    Anonym (singelmamma) skrev 2017-01-21 13:38:29 följande:

Jag visade dig en källa på att bebisar dör av RS, och din enda kommentar var att JAG trodde fel när jag trodde att det var oftare än var tredje år?

Vad sägs om "OJ, jag visste faktiskt inte att bebisar kan dö av RS"?

För att inte tala om de 500000 bebisar som dör a RS varje år i andra länder...

Så vitt jag förstått det borätt du i Sverige så därmed uttalar jag mig kring hur det ser ut i Sverige.
  • Brumma
    Anonym (Va) skrev 2017-01-21 13:42:08 följande:

Så vitt jag förstått det borätt du i Sverige så därmed uttalar jag mig kring hur det ser ut i Sverige.

Och du skrev fortfarande att du inte trodde på att barn dör av rs. I Sverige.

Vilket händer men mer sällan än vad (singelmamma) trodde mer mer än aldrig vilket var vad du skrev.

Ni hade båda fel - varför är det bara en av er som kan erkänna det?
  • Anonym (singelmamma)
    Anonym (Va) skrev 2017-01-21 13:42:08 följande:
    Men snälla lilla vän (medveten retur), du hävdar i dina tidigare inlägg att barn inte kan dö av RS
    Anonym (Va) skrev 2017-01-21 12:34:00 följande:
    Barn/bebisar där inte av RSS. De blir svårt sjuka men de dör inre. Så nu är du nog lite dramatisk.
    Anonym (Va) skrev 2017-01-21 12:55:02 följande:
    Jag är väl insatt i hur Rs verkar. Har själv haft barn med ts. Men visa mig gärna en källa på att bebisar där av Rs för jag är övertygad om att du har fel!
    så jag visade dig en källa som säger att fem svenska barn under 1 år dog av RS mellan 1998 och 2013.

Det innebär att du hade fel när du skrev att "Barn/bebisar där inte av RSS". 
    Kan du inte acceptera att du fått lära dig något nytt i stället för att fokusera på att jag också hade fel i hur ofta det händer?
  • Anonym (Va)
    Anonym (singelmamma) skrev 2017-01-21 13:49:45 följande:

Men snälla lilla vän (medveten retur), du hävdar i dina tidigare inlägg att barn inte kan dö av RSså jag visade dig en källa som säger att fem svenska barn under 1 år dog av RS mellan 1998 och 2013.

Det innebär att du hade fel när du skrev att "Barn/bebisar där inte av RSS". 

Kan du inte acceptera att du fått lära dig något nytt i stället för att fokusera på att jag också hade fel i hur ofta det händer?

Visst kan jag det :)
  • ungbrunett

Vad hade du gjort ifall det var ditt eget barn som var sjukt och du hade ett till påväg? Gör samma sak nu.

Svar på tråden Sjuk styvdotter , snart bf