Sjuk styvdotter , snart bf
Vad hade du gjort ifall det var ditt eget barn som var sjukt och du hade ett till påväg? Gör samma sak nu.
Vad hade du gjort ifall det var ditt eget barn som var sjukt och du hade ett till påväg? Gör samma sak nu.
Det är väl helt upp till mamman hur ni kan lägga upp det. Det är normalt att föda både 2 veckor förr och efter BF och man kan inte bara kallt räkna med att den andra föräldern vill eller kan ställa upp utifall bebisen vill komma.
Det är väl helt upp till mamman hur ni kan lägga upp det. Det är normalt att föda både 2 veckor förr och efter BF och man kan inte bara kallt räkna med att den andra föräldern vill eller kan ställa upp utifall bebisen vill komma.
Hur kan en månad utan pappan vara bra för barnet? Ibland blir det så uppenbart tydligt i dina inlägg att du inte har barn.
Hur kan en månad utan pappan vara bra för barnet? Ibland blir det så uppenbart tydligt i dina inlägg att du inte har barn.
Det ligger inte i "allas" bästa, som jag nämnt. Det ligger inte i barnets bästa, som blir bortvald! Och det ligger interiör papppans bästa som måste vara utan sitt barn i en månad.
Jag väljer att inte diskutera med dig. Vissa som inte har barn kan ändå försöka sätta sig in i hur det är, kanske har det med ålder och mognad att göra. Du ger inte intryck i dina inlägg av att ens vilja förstå.
Det handlar väl inte om att bli av med bonus så fort man får chansen? Hon är sjuk och självklart vill man väl inte utsätta en nyfödd för att bli sjuk? Och ja mitt nyfödda barns hälsa går före bonusdotterns rätt till att prompt vara här bara för att det SKA vara så.
Och om du blir sjuk? (Av en annan än styvdottern.) Ska då pappan ta hand om nyfödd ensam? Styvdottern har rätt till sin far. Styvdottern har samma rätt till ert hem som nyfödd.Och sen ska pappan ha henne en månad? Stackars barn säger jag.
Eller så har hon helt planerat in jobb och aktiviteter på sina barnlediga veckor. Så som många föräldrar gör vars barn bor varannan vecka.