• Anonym (Ts)

Sjuk styvdotter , snart bf

Har en styvdotter som är sjuk , förkyld, hostar och snörvlar. Har själv BF när som helst.
    Hur har ni gjort gällande sjuka syskon och bebisar? Har de varit hos den ena styvföräldern tills de blivit friska? Eller har de kommit som vanligt?

• Svar på tråden Sjuk styvdotter , snart bf
  • Anonym (??)

storasyskonen är ALLTID sjuka. Ska du hålla dom ifrån varandra tills de är vuxna?

• Anonym (,nh)

För egen del hade jag inte velat ha sjuka syskon hos oss den första tiden. När bebisen är större kan de komma men inte före det. Givetvis ska de få hälsa på sitt syskon, men det kan man göra utomhus eller så kommer de en kortare stund och hälsar på.

• Anonym (Suck)
    Anonym (Ts) skrev 2017-01-20 15:46:16 följande:

Har en styvdotter som är sjuk , förkyld, hostar och snörvlar. Har själv BF när som helst.
    Hur har ni gjort gällande sjuka syskon och bebisar? Har de varit hos den ena styvföräldern tills de blivit friska? Eller har de kommit som vanligt?

Ska du skicka styvdottern till mamman varje gång det inte behagar? Självklart så ska styvdottern komma som vanligt och gå.
  • Anonym (Suck)
    Anonym (,nh) skrev 2017-01-20 16:12:22 följande:

För egen del hade jag inte velat ha sjuka syskon hos oss den första tiden. När bebisen är större kan de komma men inte före det. Givetvis ska de få hälsa på sitt syskon, men det kan man göra utomhus eller så kommer de en kortare stund och hälsar på.

Vad gör familjer med helsyskon? Låser in sig med bebisen? Skickar syskonet till rummet? 
  • Anonym (??)

Kan tillägga att min bebis är förkyld med 2 veckors mellanrum i 5 månader pga av storebror som går på förskolan, ska vi skicka iväg honom tycker du?

• Anonym (,nh)
    Anonym (Suck) skrev 2017-01-20 16:14:04 följande:
    Vad gör familjer med helsyskon? Låser in sig med bebisen? Skickar syskonet till rummet? 
    När man har styvbarn har man lyxen att låta ens bebis slippa ha sjuka syskon inpå sig, det har man inte om man bara har biologiska barn.

Jag hade lätt haft mina barn kvar här om mina barns pappas fru skulle få en bebis och sen åkt och hälsat på.
  • Anonym (,nh)
    Anonym (??) skrev 2017-01-20 16:17:07 följande:

Kan tillägga att min bebis är förkyld med 2 veckors mellanrum i 5 månader pga av storebror som går på förskolan, ska vi skicka iväg honom tycker du?

Varför går han ens där när du är hemma? Är han inte där blir han inte smittad och då blir inte heller bebisen smittad.
  • Jill 79

Ja själv hade jag den värsta förkylningen i manna minne när mitt senaste barn föddes. Jag kunde ju inte gärna isolera mig från bebisen så det var ju bara att tvätta händerna och försöka undvika att hosta direkt på bebisen. Nu hade vi tur och han slapp bli smittad. Sen har vi ju två äldre syskon som ju inte har någon annan familj så vi hade ju knappast kunna slängt ut dom på gatan om de hade blivit sjuka. Har inte bebisen några större problem (för tidigt född.osv) så tycker jag man inte behöver vara maniskt rädd för förkylningar.

• Anonym (??)
    Anonym (,nh) skrev 2017-01-20 16:18:49 följande:

När man har styvbarn har man lyxen att låta ens bebis slippa ha sjuka syskon inpå sig, det har man inte om man bara har biologiska barn.

Jag hade lätt haft mina barn kvar här om mina barns pappas fru skulle få en bebis och sen åkt och hälsat på.

Så syskonet skulle alltså inte få träffa sin bioförälder och sitt syskon på annan plats än ute på - i värsta fall - flera månader ?
  • Anonym (,nh)
    Anonym (??) skrev 2017-01-20 16:21:35 följande:
    Så syskonet skulle alltså inte få träffa sin bioförälder och sitt syskon på annan plats än ute på - i värsta fall - flera månader ?
    Nej, när bebisen är lite äldre så är det ju mindre risk vid sjukdom. Men en månad kan man gott vänta om de är sjuka.

Här där jag bor får inte ens syskon följa med till BB.
Svar på tråden Sjuk styvdotter , snart bf