• Anonym (Ts)

Sjuk styvdotter , snart bf

Har en styvdotter som är sjuk , förkyld, hostar och snörvlar. Har själv BF när som helst.
    Hur har ni gjort gällande sjuka syskon och bebisar? Har de varit hos den ena styvföräldern tills de blivit friska? Eller har de kommit som vanligt?

• Svar på tråden Sjuk styvdotter , snart bf
  • Brumma
    ungbrunett skrev 2017-01-22 09:08:05 följande:

Oerhört roligt att höra detta då det i motsatt situation pläderas för att styvmorsan och pappan självklart ska ställa upp för morsan i alla lägen

Av vissa.

Och av vissa inte.

Varför drar du slutsatsen att just denna person hade tyckt annorlunda om det gällt biomamman som det gällde?
  • Anonym (Ts)
    ungbrunett skrev 2017-01-22 09:15:27 följande:

Du var då otroligt dömande. Jag blir så provocerad av sånt här.

Tydligen ska bonusmammor ställa upp i vått och torrt men biomammor ska kunna ha sig rätt att minsann kunna sätta sig på tvären utan att det ifrågasätts. Känner med hur provocerande detta är...
  • Anonym (Mona)
    Brumma skrev 2017-01-22 10:00:49 följande:

Av vissa.

Och av vissa inte.

Varför drar du slutsatsen att just denna person hade tyckt annorlunda om det gällt biomamman som det gällde?

Troligen för att personen anser att bonusmamman är gäst i barnets och pappans liv till skillnad från biologiska mamman.
  • Brumma
    Anonym (Mona) skrev 2017-01-22 10:04:44 följande:

Troligen för att personen anser att bonusmamman är gäst i barnets och pappans liv till skillnad från biologiska mamman.

Var uttrycker personen det?

Har läst alla personens inlägg och det enda som påpekas är att mamman inte har ngn skyldighet att ställa upp och ta barnet på pappans tid. Vilket stämmer.

Att bonusmamman är gäst läser jag ingenstans i personens inlägg.
  • Anonym (Mona)
    Brumma skrev 2017-01-22 10:16:52 följande:

Var uttrycker personen det?

Har läst alla personens inlägg och det enda som påpekas är att mamman inte har ngn skyldighet att ställa upp och ta barnet på pappans tid. Vilket stämmer.

Att bonusmamman är gäst läser jag ingenstans i personens inlägg.

Får formulera om mig då du inte förstod hur jag menade :

Jag skulle tro att personen egentligen anser att ts berövar barnet rätten till att träffa sin pappa genom att ts önskar att barnet inte är där när denne är förkyld,och riskerar att smitta ner det precis nyfödda barnet.

Sen skulle jag tro att personen är rätt så ensam om att läsa in att ts begär att mamman inte har rätt att säga ifrån till att ha barnet lite extra än bestämt.
  • Brumma
    Anonym (Mona) skrev 2017-01-22 10:26:34 följande:

Jag skulle tro att personen egentligen anser att ts berövar barnet rätten till att träffa sin pappa genom att ts önskar att barnet inte är där när denne är förkyld,och riskerar att smitta ner det precis nyfödda barnet.

Sen skulle jag tro att personen är rätt så ensam om att läsa in att ts begär att mamman inte har rätt att säga ifrån till att ha barnet lite extra än bestämt.

Anonym (Mona) skrev 2017-01-22 10:26:34 följande:

Fast personen har inte skrivit ngt om att barnet inte skall lämnas bort, om att barnet berövas sin pappa osv. Det ENDA personen påpekat är att MAMMAN inte behöver ställa upp om hon inte vill.

Känns som att du läser in saker som personen aldrig skrivit... liksom du anser att personen själv gör. Lite roligt faktiskt ;)
  • Anonym (Mona)
    Brumma skrev 2017-01-22 10:45:05 följande:

Fast personen har inte skrivit ngt om att barnet inte skall lämnas bort, om att barnet berövas sin pappa osv. Det ENDA personen påpekat är att MAMMAN inte behöver ställa upp om hon inte vill.

Känns som att du läser in saker som personen aldrig skrivit... liksom du anser att personen själv gör. Lite roligt faktiskt ;)

Det enda roliga är faktiskt att du som vanligt när du diskuterar i trådar här på FL inte klarar att tänka djupare än det som inte skrivs direkt i klartext.

Men hursomhelst, om mamman inte vill/kan ha barnet längre än bestämt blir det pappans och ts ansvar att se till att barnet (som fortfarande är förkylt) inte får vistas med det precis nyfödda spädbarnet.
  • Brumma
    Anonym (Mona) skrev 2017-01-22 10:51:36 följande:

Det enda roliga är faktiskt att du som vanligt när du diskuterar i trådar här på FL inte klarar att tänka djupare än det som inte skrivs direkt i klartext.

Men hursomhelst, om mamman inte vill/kan ha barnet längre än bestämt blir det pappans och ts ansvar att se till att barnet (som fortfarande är förkylt) inte får vistas med det precis nyfödda spädbarnet.

Fast nu har inte personen ens antytt ngt som du påstår (visa gärna var om jag missat).

Precis. Vilket är det enda personen skrivit.
  • Flygfotogen
    Anonym (Ts) skrev 2017-01-20 17:28:18 följande:

Har man biologiska syskon är det ju svårare att sända dem bort och man har kanske ingen möjlighet till det. Men nu finns ju möjligheten, varför är det då så illa att be barnet stanna hos mamman tills det är friskt, inte smittar längre?

Nu är väl ändå ditt bonusbarn din kommande bebis biologiska syskon och inte bonus som du skriver. Jag förutsätter nu att din kommande bebis far även är ditt bonusbarns far. Barnet verkar inte ens vara född än så vad säger att storasyster inte är frisk som en nötkärna när du fött barnet? Dessutom är det en förkylning och inte böldpest. Lär henne om grundläggande hygien om hon inte är bra på det.
  • Anonym (Attjo!!)

Om bonusbarnet smittar sin far, så han är snorig och hostig när bebisen kommit, vad händer då? Ska också han hålla sig borta tills han är frisk?

Svar på tråden Sjuk styvdotter , snart bf