Froken Lokens skrev 2017-01-22 17:36:30 följande:
Det du missar är att många försöker förklara för TS att pappan är bio till båda barnen och ska därmed inte bara förpassa det andra barnet när bebisen kommer. Något Ts tycks vilja att han gör.
Jag missar det inte alls. Det jag försöker säga är att även som biologisk mamma till alla mina barn så hade jag inte haft några som helst problem med att låta de vara någon annanstans när jag kom hem från BB, om de var sjuka. Helt ärligt om de var helt friska också bara för att få chansen att landa lite... Däremot kan det ju vara lite knepigare att hitta barnvakt om det inte är så att man har "lyxen "att det finns flera föräldrar inblandade som man ju har när det finns bonusbarn inblandade.
Jag skulle aldrig tvinga mitt ex och hans nya fru att ta hand om mina sjuka barn de första dagarna de är hemma från BB (med hennes första barn dessutom). De kan väl få njuta lite i lugn och ro med, i alla fall hennes, förstfödda, så där som exet och jag fick njuta av våra första dagar/veckor med vårt första barn. Varför så småsinta liksom? Hur kan det vara viktigare att mina sjuka barn är där (som enligt TS dessutom klarar sig själva hemma så det krävs inte ens Vabbning) än att hon som förstagångsmamma inte kan få lite lugn och ro? Hur svårt kan det vara att sätt sig in i situationen. Jag hade inte en massa släktingar, varken mina eller makens, hemma de första dagarna jag kom hem.
Flickan lämnas inte bort, hon ratas inte, hon väljs inte bort. Hon bor hos sin mamma några dagar extra tills hon är frisk och inte riskerar att smitta bebisen.