Anonym (Ts) skrev 2017-01-22 19:36:43 följande:
Barn kommer väl alltid först om någon ska räddas?
Jösses...
Tonåringen är också ett barn.
ungbrunett skrev 2017-01-22 20:44:12 följande:
Hur kan ens eget barn INTE gå före någon annans barn?
Förutom att pappan har två barn och inte ett.
Anonym (Olisia) skrev 2017-01-22 21:08:32 följande:
Fast eftersom TS delar boende med sitt blivande barns pappa som är bioförälder till den omtalade sjuka bonusen kan hon prioritera sitt barn hur mycket som helst, hennes man måste ändå ta hand om båda sina barn på bästa sätt och kan inte utan barnets andra förälders godkännande skicka flickan till sin mamma även om TS vill ha huset tomt från sjuka personer.
Sedan, om inte hans äldsta barn har ett begåvningshandikapp bör det inte vara något problem att be henne att inte vara på och pussa och gosa med den nyfödda så länge hon är förkyld och kan smitta. Så kan TS släppa oron och fokusera på sin kommande baby, hennes sambo/make får ta hand om sin dotter.
Förutom att den enda som skulle få lämna om den var sjuk är bonusdottern.
Anonym (H) skrev 2017-01-22 21:35:18 följande:
Jag förstår verkligen inte varför folk har såna stora problem med ts önskan!
Jag skulle inte ha några som helst problem med att ha mitt barn extra om mitt ex och hans sambo hade frågat mig om en sån här sak. Mitt barn skulle heller inte ha svårt att förstå varför om jag skulle förklara för henne, och då är hon ingen tonåring utan 7 år.
Jag skulle heller inte ha några problem med att ha mitt barn extra även om de bara skulle vilja ha lugn och ro i en vecka eller så efter födseln!
Folk ska överdriva så enormt mkt när det gäller såna här saker. Tror nog att folk här på fl bryr sig med än vad barnet själv skulle göra!!
Men det är inte alls säkert att bonusdotterns mamma vill ha henne på pappans vecka? Hon kanske har andra planer? Då får bonus vara hos pappan och ts. Så svårt är det inte att hålla sig borta från nyfödd. De behöver inte äta vid samma bord t.e.x. Förmodligen kommer bonusdottern spendera mer tid i sitt rum än med ts och nyfödd. De behöver inte ens stå i samma rum. Ts och pappan har också ett rum.