Sjuk styvdotter , snart bf
Jag anser att om man inte lämnar bort biobarn så lämnar man inte bort bonusbarn!
Jag anser att om man inte lämnar bort biobarn så lämnar man inte bort bonusbarn!
Som jag skrev tidigare så lämnar jag bort mitt biobarn vid svårare sjukdomar eller om det sjuka barnet är väldigt hängigt. Vi har möjligheten att dela på dem för att ge det sjuka barnet lite mer lugn och ro och för att minska smittorisken, och därför gör vi det.
En liten förkylning är en annan sak, men nu pratar vi en nyföding mitt i den svåraste RS-perioden på ett årtionde, och då får man försöka vara lite smart.
Jag tror inte att det äldre syskonet kommer att tycka att det känns så bra om det skulle råka orsaka bebisens död heller, något man absolut kan ta med i beräkningen av vem det är syndast om.
Dödsfall är ovanliga, men det är ofta ett eller ett par barn som dör av RS varje år. 1-2% av alla barn under 6 månader som smittas av RS måste vårdas på sjukhus, och för många av dem leder RS-infektionen till förkylningsastma och andra lungproblem som kan finnas kvar i många år.
Vår granne fick RS vid 1,5 års ålder. Hon behövde inte vårdas på sjukhus, men blev inte helt frisk i lungorna på drygt två år.
www.internetmedicin.se/page.aspx
utdrag från ovan länk visar att jag hade fel på antalet dödsfall i Sverige:
RSV orsakar årligen ca 500 000 dödsfall bland barn i låginkomstländer. Under de senaste 16 åren (1998-2013) dog 5 barn (alla < 1 år) av RSV-infektion i Sverige enligt dödsorsaksregistret
www.aftonbladet.se/nyheter/article16000734.ab
Misstänkte vad?
Du sa att inga barn dör av RS i Sverige. Ett barn var tredje år är väldigt mycket mer än inga alls, även om det inte är så mycket som ett barn varje år.
Dödsfall är ovanliga, men det är ofta ett eller ett par barn som dör av RS varje år. 1-2% av alla barn under 6 månader som smittas av RS måste vårdas på sjukhus, och för många av dem leder RS-infektionen till förkylningsastma och andra lungproblem som kan finnas kvar i många år.
Vår granne fick RS vid 1,5 års ålder. Hon behövde inte vårdas på sjukhus, men blev inte helt frisk i lungorna på drygt två år.
Fy fan, vilka dryga skitsvar i den här tråden. Jag antar att ni är fullkomliga på alla sätt.
TS, jag är själv nära förlossning och det finns inte en chans att en snorig unge eller vuxen kommer i närheten av min barn och jag skiter fullständigt i om det så är en styvbarn, min egen morsa eller Gud själv.
Jag visade dig en källa på att bebisar dör av RS, och din enda kommentar var att JAG trodde fel när jag trodde att det var oftare än var tredje år?
Vad sägs om "OJ, jag visste faktiskt inte att bebisar kan dö av RS"?
För att inte tala om de 500000 bebisar som dör a RS varje år i andra länder...
Men snälla lilla vän (medveten retur), du hävdar i dina tidigare inlägg att barn inte kan dö av RSså jag visade dig en källa som säger att fem svenska barn under 1 år dog av RS mellan 1998 och 2013.
Det innebär att du hade fel när du skrev att "Barn/bebisar där inte av RSS".
Kan du inte acceptera att du fått lära dig något nytt i stället för att fokusera på att jag också hade fel i hur ofta det händer?
Mitt förlag är alltså att barnets mamma får ha sitt barn en hel månad, två veckor innan och efter bf för säkerhetsskull :)
Kanske styvungens mamma kan se det som lite extra kvalitéstid med sin kära dotter och inte som en belastning?
Det är ju för allas skull, varför skulle inte den andra föräldern ha lust att ställa upp på samma sätt som ts och hennes familj skulle förväntas ställa upp i motsvarande eller liknande situation.
Om det ligger i allas bästa så gör väl pappa det som är bäst för barnet och hans övriga familj?
Men barnet blir ju vald av sin mamma? Det är inte så att barnet hamnar på gatan.
Rent krasst inte. Hade du varit så egoistisk? Är man biologisk förälder men inte kan ställa upp på sitt barn borde man inte ha barn.
Pappan ställer upp 100 på sitt barn så oroa dig inte för det du.
Om bonusbarnet smittar sin far, så han är snorig och hostig när bebisen kommit, vad händer då? Ska också han hålla sig borta tills han är frisk?
Så det är okej tycker du att ändra boende för bonusen för att den vill träffa sitt "syskon"?
Men inte okej att ändra boende för bonusen för att den inte ska riskera att smitta ner sitt "syskon" med förkylning?