• SaJoH

sekundär barnlöshet och IVF våren 2017

Hej. Är du som jag:
    - 35 år
    - ett barn som kommit till på naturlig väg
    - svårt att få det andra (vi har försökt 2 år), och insemination har inte lyckats
    - oförklarligt barnlös (alla (extensiva) tester och undersökningar visar att det inte finns något "fel", varken på mig eller min man)
    - på väg in i eller gått igenom IVF

Egentligen söker jag bara personer i samma sits, personer att prata med om detta, som börjar bli ett riktigt trauma för mig nu. Min son (4 år) frågar efter syskon och det gör så ont i mig att berätta för honom att vi nog försöker "sätta fröet i mammas mage". Varje månads cykel slutar med ångest och blod. Jag börjar tappa modet - måla fan på väggen - "Tänk om IVF inte fungerar?". Jag är rädd för att allt ska bli en stor besvikelse och ett trauma för resten av livet, både för mig, mitt äktenskap och för min son. Jag vill att han ska få en livskamrat. Nu har vi satts i IVF-kö och det ska tydligen bli aktuellt om 6 mån (vårdgarantin är ett halvår där vi bor), men nu är jag riktigt nervös...

Någon som har erfarenheter att dela med sig av? Pepp, tips, råd? Diskuterar gärna med er!

Ledsna Johanna

• Svar på tråden sekundär barnlöshet och IVF våren 2017
  • Jessa01
    Mariana79 skrev 2017-10-02 20:53:47 följande:
    Underbart! Så superduktig du varit. Jag har nu gått ner 11 kg - trots att jag ff är överviktig och har högt bmi så är läkarna ändå optimistiska och det är så extremt skönt för mig att höra, eftersom jag haft sån ångest över vikten. Ska göra mitt yttersta till att gå ner 3-4 kg till till slutet av okt.

All lycka till nu och Hejja hejja Björn!!
    Du och jag kan gå ner Mariana! Jag är säker på detta :)
  • Mariana79
    Jessa01 skrev 2017-10-05 09:23:56 följande:

Du och jag kan gå ner Mariana! Jag är säker på detta :)

Ja detta löser vi :)

Eftersom man inte ska träna under hormonbehandlingen så har jag beställt en viktväst så mina promenader kommer ta mer. Här ska göras allt i min makt för att inte gå upp under hormonbehandlingen!
  • litetfröimagen

Hej allihop! Har inte vart inne på ett tag. Vi har lagt ivf på is tills efter jul. Vill försöka lite själva till innan vi kör sista försöket.

Beklagar utomkvedes och andra tråkiga besked ni fått på senaste tiden<3

Hoppas att vi lyckas allihop snart!

Kram

• Emsoff
    litetfröimagen skrev 2017-10-15 15:49:34 följande:

Hej allihop! Har inte vart inne på ett tag. Vi har lagt ivf på is tills efter jul. Vill försöka lite själva till innan vi kör sista försöket.

Beklagar utomkvedes och andra tråkiga besked ni fått på senaste tiden<3

Hoppas att vi lyckas allihop snart!

Kram

Jag har nu plussat efter min ivf. Har officiell testdag på fredag. Så mycket kan ju fortfarande hända. Men jag känner mig inte det minsta glad. Tänker bara på missfall. Gravid för sjunde gången gör kanske det med en :(
  • Mariana79
    Emsoff skrev 2017-10-15 19:43:34 följande:

Jag har nu plussat efter min ivf. Har officiell testdag på fredag. Så mycket kan ju fortfarande hända. Men jag känner mig inte det minsta glad. Tänker bara på missfall. Gravid för sjunde gången gör kanske det med en :(

Din oro är fullt förståelig och inte helt enkelt att slappna av kan jag tänka. Jag håller allt jag kan för att det ska gå vägen för dig denna gång. All lycka till, till dig! Kram!
  • Jessa01
    Emsoff skrev 2017-10-15 19:43:34 följande:
    Det är helt förståeligt att du känner så här! Nu håller vi alla tummar att det håller i sig ända till mål <3
  • Emsoff
    Jessa01 skrev 2017-10-16 11:54:56 följande:
    Det är helt förståeligt att du känner så här! Nu håller vi alla tummar att det håller i sig ända till mål <3
    Tack fina ni! Bröt ihop igår. Min man blev så nervös att han rusade ner till Ica och köpte saltgurka och julmust. Jag hatar att inte kunna njuta av den här tiden. Jag väntar missfall och inte barn :'(
  • Jessa01
    Emsoff skrev 2017-10-16 14:22:29 följande:
    Tack fina ni! Bröt ihop igår. Min man blev så nervös att han rusade ner till Ica och köpte saltgurka och julmust. Jag hatar att inte kunna njuta av den här tiden. Jag väntar missfall och inte barn :'(
    Hur går det för dig?
  • Emsoff
    Jessa01 skrev 2017-10-27 09:10:18 följande:
    Hur går det för dig?
    Jag vet inte faktiskt. Min erfarenhet säger att även fast jag har symptom så kan det ändå vara kört. Och jag brukar inte börja blöda vid mina missfall. Men har VUL nästa vecka. Så några dagars väntan kvar. Känner mig känslomässigt rätt avstängd.

Hur mår du? <3
Svar på tråden sekundär barnlöshet och IVF våren 2017